Neler yeni

2012 Okul Öncesi Eğitim Programı İle İlgili Detaylar, Açıklamalar ve Fikir Alışverişi

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#1
SEVGİLİ ARKADAŞLAR,

YENİ PROGRAMIMIZIN YAYINLANMASININ ARDINDAN DOĞAL OLARAK SORU İŞARETLERİ OLUŞTU, DAHA ÇOK AÇIKLAMA BEKLEDİĞİNİZİ BELİRTEN TALEPLERİNİZ OLDU.

EKİP OLARAK YENİ PROGRAMIMIZI İNCELEDİK, İNCELİYORUZ VE AYRINTILARI SİZİNLE PAYLAŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ. SİZDE YORUMLAMALARINIZI, FİKİR ALIŞVERİŞLERİNİZİ BU KONU ALTINDA YAPABİLİRSİNİZ.

ÖNCELİKLE YENİ PROGRAMIMIZ BU YIL PİLOT İL VE EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULANACAK. UYGULAMA SONUÇLARI DEĞERLENDİRİLİP DÜZENLENDİKTEN SONRA GENEL UYGULAMAYA GEÇİLECEKTİR. YANİ BİZ BU YIL ÖNCEKİ PROGRAMIMIZI UYGULAMAYA DEVAM EDECEĞİZ ARKADAŞLAR.

İLGİLİ KURUL KARARI;
2012-2013 Eğitim ve Öğretim Yılında ilgili Genel Müdürlükçe belirlenecek il ve eğitim kurumlarında pilot uygulamasının yapılması ve uygulama sonuçları doğrultusunda gerekli düzenlemelerin yapılarak Kurula sunulması kararlaştırıldı.

PROGRAM,
TÜM GELİŞİM ALANLARININ GELİŞMESİNİ ESAS ALAN "GELİŞİMSEL" BİR PROGRAMDIR. PROGRAM YAKLAŞIMI OLARAK "SARMAL", MODEL OLARAK "EKLEKTİK" TİR.

ESKİ PROGRAMIMIZDAKİ KAZANIM VE DEĞERLENDİRME, YENİ PROGRAMIMIZDA KAZANIM VE GÖSTERGELER OLARAK TANIMLANMIŞTIR.

ÖRNEK OLMASI AMAÇLI BİR "ETKİNLİK KİTABI" HAZIRLANMIŞTIR VE PROGRAMLA BİRLİKTE KULLANILMAK ÜZERE "OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ AİLE DESTEK PROGRAMI" OLUŞTURULMUŞTUR.

PROGRAMIN TEMEL ÖZELLİKLERİ;

-ÇOCUK MERKEZLİDİR.
-ESNEKTİR.
-TEMALAR/KONULAR AMAÇ DEĞİL, ARAÇTIR.
-OYUN TEMELLİDİR.
-KEŞFEDEREK ÖĞRENME ÖNCELİKLİDİR.
-ÖĞRENME MERKEZLERİ ÖNEMLİDİR.
-BÜYÜK GRUP, KÜÇÜK GRUP VE BİREYSEL ETKİNLİKLERE DENGELİ BİÇİMDE YER VERİLMESİNİ GEREKTİRİR.
-YARATICILIĞIN GELİŞTİRİLMESİ ÖN PLANDADIR.
-GÜNLÜK YAŞAM DENEYİMLERİNİN VE YAKIN ÇEVRE OLANAKLARININ EĞİTİM AMAÇLI KULLANILMASI TEŞVİK EDİLMEKTEDİR.
-EVRENSEL VE TOPLUMSAL DEĞERLERE YER VERİLMİŞTİR.
-ÖĞRETMENE ÖZGÜRLÜK TANIR.
-DEĞERLENDİRME SÜRECİ ÇOK YÖNLÜDÜR.
-AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI ÖNEMLİDİR.
-ÖZ GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR İÇİN UYARLAMALARA YER VERMEKTEDİR.
-REHBERLİK HİZMETLERİNE ÖNEM VERMEKTEDİR.

ESKİ PROGRAMIMIZDAKİ KÖŞELER, ÖĞRENME MERKEZLERİ İSMİNİ ALMIŞTIR.

ÖĞRENME MERKEZLERİ;

-BLOK MERKEZİ
-KİTAP MERKEZİ
-MÜZİK MERKEZİ
-SANAT MERKEZİ
-FEN MERKEZİ
-DRAMATİK OYUN MERKEZİ

ETKİNLİK TÜRLERİ;

-MATEMATİK ETKİNLİĞİ
-DRAMA ETKİNLİĞİ
-OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİĞİ
-ALAN GEZİSİ
-SANAT ETKİNLİĞİ
-TÜRKÇE ETKİNLİĞİ
-OYUN ETKİNLİĞİ
-MÜZİK ETKİNLİĞİ
-FEN ETKİNLİĞİ
-HAREKET ETKİNLİĞİ

ESKİ PROGRAMDAKİ YILLIK PLANIMIZ, YENİ PROGRAMDA AYLIK EĞİTİM PLANI OLARAK DEĞİŞTİRİLMİŞTİR.

AYLIK PLAN; ÖĞRETMENİN ÇALIŞTIĞI ÇOCUK GRUBUNUN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ETKİNLİK OLUŞTURMAK ÜZERE ALACAĞI KAZANIM VE GÖSTERGELERİ, KAVRAMLARI, ÖZEL GÜN VE HAFTALAR İLE AİLE KATILIMI VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİNİ İÇEREN BİR ÇALIŞMA PLANIDIR.


ÖĞRETMENİN O AY İÇİN ALMASI GEREKEN KAZANIMLARI, İLGİLİ GÖSTERGELERİ VE KAVRAMLARI BELİRLEYEBİLMESİ İÇİN ÇOCUKLARI RUTİN OLARAK GÖZLEMLEMESİ VE GÖZLEMLEDİĞİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİNİ "GELİŞİM GÖZLEM FORMU" NA (EK1) KAYDETMESİ GEREKMEKTEDİR.

ÖĞRETMEN HER AY PLANINDA YER VERDİĞİ KAVRAMLARI "KAVRAMLARA AYLIK EĞİTİM PLANLARINDA YER VERME DURUMU ÇİZELGESİ" NE (EK5); KAZANIM VE GÖSTERGELERİ İSE "KAZANIM VE GÖSTERGELERE AYLIK EĞİTİM PLANLARINDA YER VERME DURUMU ÇİZELGESİ" NE KAYDETMELİDİR.


FORMLAR NASIL KULLANILACAK?


-OKUL AÇILDIĞI AY ÇOCUKLARIN EVLERİNE YAPILACAK ZİYARETLER, GRUP VE BİREYSEL VELİ TOPLANTILARI VE BUNLARLA İLGİLİ TAKVİM BELİRLENMELİ. EBEVEYNLERİN "AİLE EĞİTİMİ İHTİYAÇ BELİRLEME FORMU" VE "AİLE KATILIM FORMU" NU DOLDURMALARI SAĞLANMALIDIR. BUNUN YANISIRA "OKUL TANITIM VE AİLEYİ TANIMA DOSYASINDA BULUNAN FORMLAR" DA DOLDUURTULMALIDIR.

-EĞİTİM SÜRECİ BOYUNCA ÇOCUKLARIN BİLGİLERİ "GELİŞİM GÖZLEM FORMU" NA (EK1) KAYDEDİLMELİDİR.

-BİRİNCİ DÖNEMİN BAŞINDA, BİRİNCİ DÖNEMİN SONUNDA VE İKİNCİ DÖNEMİN SONUNDA OLMAK ÜZERE ÜÇ KEZ (EYLÜL-OCAK-HAZİRAN) HER ÇOCUK İÇİN "GELİŞİM RAPORU" (EK 2) HAZIRLANMALIDIR. BU RAPOR GELİŞİM GÖZLEM FORMU' NA KAYDEDİLEN BİLGİLERDEN OLUŞMALIDIR.

-ÖĞRETMEN EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI SONUNDA AİLELERLE PAYLAŞILACAK OLAN "GELİŞİM DOSYASI" NDA (PORTFOLYO) YER ALACAK ÇALIŞMALARI HER AY ÇOCUKLARLA BİRLİKTE SEÇMELİ VE BİRİKTİRMELİDİR. Böylece çocuk; portfolyosundaki etkinlikleri ailesine sunum biçiminde anlatabilecektir.


-ÖĞRETMEN AYLIK PLANINI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ DE YER ALACAK ŞEKİLDE HAZIRLAYARAK AİLELERE GÖNDERMEYE VE SINIF PANOSUNA ASARAK PAYLAŞMAYA ÖZEN GÖSTERMELİDİR. (bildiğimiz bültenler ya da istek haberler.)

-ÖĞRETMEN ETKİNLİKLERİNİ HAZIRLARKEN ETKİNLİK PLANI FORMATINDA (EK 4) YER ALAN BAŞLIKLARDA BELİRTİLEN AÇIKLAMALAR DOĞRULTUSUNDA ETKİNLİKLERİNİ YAZAR. FORMATTA YER ALAN KUTULARI KULLANABİLECEĞİ GİBİ DÜZ METİN ŞEKLİNDE DE YAZABİLİR.
Günlük planlarımızda etkinlik formatı başlıklarını kullanmıyor, ancak içeriğe zaten yer veriyorduk. Yeni 'günlük eğitim planı'nda ise bu başlıklara yer verilmeli. Müfettişler buna dikkat edeceklerdir.

OKULA GELİŞTE ''GÜNE BAŞLAMA ZAMANI''NA YER VERİLMİŞTİR.

Güne Başlama Zamanı;Öğretmen o günkü hava durumu, haftanın hangi günü olduğu, okula gelene kadar neler yapıldığı gibi konularda sorular sorarak çocukları sohbet etmeye yönlendirir. Çocukların o günkü duygu durumları ile ilgili sohbet edilebilir, ısınma egzersizleri, şarkı söyleme, hikâye anlatma, parmak oyunları gibi etkinlikler yapılabilir. Bunun yanı sıra çocukların o günlerde yaşantılarında olan değişiklikler de ele alınabilir. Doğum günü, bir kardeşin doğması, büyükanne-büyükbaba yanında kalma, eve misafir gelmesi, aile bireylerinden birinin hastalanması, yerel veya toplumsal olaylar gibi...


-2006 PROGRAMINDAKİ SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ, 2012 PROGRAMINDA "OYUN ZAMANI" OLARAK DEĞİŞTİRİLMİŞTİR.

-ESKİ PROGRAMDAKİ DEĞERLENDİRME, "GÜNÜ DEĞERLENDİRME ZAMANI" OLARAK İSİMLENDİRİLMİŞTİR.


Günü Değerlendirme Zamanı; Günün sonunda yine bütün grup bir araya toplanır ve günün değerlendirilmesi amaçlı sohbet edilir. Mümkün olduğu kadar açık uçlu sorular aracılığıyla, hangi öğrenme merkezlerinde ne tür oyunlar oynadıkları, büyük veya küçük grup etkinlikleri, ortam ve materyaller gibi konularda çocuklarla beraber değerlendirme yapılır. Gerekli durumlarda o gün alınan kavramların öğrenilme durumu ile kazanımlara ulaşılma durumunu değerlendirme amaçlı çalışma sayfaları, kavram oyunları veya kavram materyalleri kullanılır.

Ayrıca o güne ait paylaşmak istedikleri mutlu ya da üzücü bir olayın olup olmadığı veya örnek davranış gösteren çocuklar hakkında konuşulabilir. Gerektiğinde gün içinde de bu değerlendirme sürecine yer verilebilir.

Öğretmen, her gün günü değerlendirme zamanında bir sonraki günün eğitim sürecinde neler yapmak istediklerini çocuklara sorarak onların planlama sürecine de aktif katılımına özen göstermelidir.

Ardından ertesi gün yapılabilecek etkinlikler hakkında konuşulur, evde yapılacak bir çalışma, okula getirilecek bir materyal veya gidilecek bir gezi gibi konularda hatırlatma yapılır.

Ancak; program kitabı s.1'de

5. Okul Öncesi Eğitimin Değerlendirilmesi
a. Çocukların Değerlendirilmesi
b. Programın Değerlendirilmesi
c. Öğretmenin Değerlendirilmesi, olarak belirtilmiştir.

a. Çocukların Değerlendirilmesi:Öğretmenlerin, çocukların gelişimlerini değerlendirirken onları birbirleriyle karşılaştırmak yerine, her çocuğu önceki ve sonraki beceri ve davranışlarına bakarak kendi içinde değerlendirmesi gerekmektedir.

Çocuğun bütün gelişim alanlarını kapsayan bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıkların genel bir biçimde özetlenmesi ise, “Gelişim Gözlem Formu”na dayalı olarak yılda üç kez hazırlanacak olan “Gelişim Raporu” ile gerçekleştirilecektir. Buna göre, Ek 2’de yer alan “Gelişim Raporu”, öğretmenlerin çocukları gözleme amaçlı kullandıkları gelişim gözlem formlarında yer alan bilgileri analiz ederek değerlendirdikleri ve ailelere önerilerde bulundukları bir formdur. Aileler için önemli olan ve onların dikkatinin çekilmesi gereken özel durumlar varsa (özel yetenekler, okul dışında desteklenmesi gereken alanlar, öneriler ve çözüm yolları gibi) bunlara da raporda mutlaka yer verilmelidir.

***Bunun yanısıra öğretmen, eğitim döneminin başından itibaren her çocuk için bir “Gelişim Dosyası” (portfolyo) oluşturarak çocukların yaptığı tüm çalışmalar içinden çocuklarla birlikte seçtiklerini, ailelerden gelen mektup gibi belgeleri ve çocukların gelişim gözlem formları ile gelişim raporlarını bu dosyalarda biriktirir. (bu portfolyo dosyası sanat etkinliği dosyası değildir.) Eğitim dönemlerinin sonunda aileler okula davet edilerek “Gelişim Dosyası Paylaşım Günü” düzenlenir. Çocukların bu güne katılan aile bireyleriyle kendi gelişim dosyalarındaki çalışmalarını paylaşmaları için rehberlik edilir.


b. Programın Değerlendirilmesi
Öğretmenlerin planlanan ve uygulanan eğitim süreçleri arasındaki tutarlılığı, ortaya çıkan yeni gereksinimlerin neler olduğunu belirlemeleri ve günlük eğitim akışında yer alan günü değerlendirme zamanına kaydetmeleri beklenmektedir. Eğitim sürecinin günlük değerlendirmeleri aylık planların değerlendirme bölümlerine yazılacak bilgilere ışık tutacaktır. Bir eğitim dönemi boyunca yapılan aylık değerlendirmeler sonucunda da bir yılın genel değerlendirilmesine ulaşılacaktır.

Günlük Eğitim Sürecinin ve Etkinliklerin Değerlendirilmesi:günlük eğitim planı akışının günü değerlendirme zamanında yapılan, öğrenilen bilgilerin pekiştirildiği, sürecin gözden geçirildiği önemli bir aşamadır. Etkinlik sonunda yapılan tartışmalar aşağıdaki türde sorularla yönlendirilebilir ya da çalışma sayfaları/bellek kartları geliştirilip kullanılabilir; resim yapılabilir, afiş/poster hazırlanabilir, etkinlikle ilgili çekilen fotoğraflar çocuklarla incelenebilir; çocuklar etkinlikle ilgili konuşabilir, birbirlerine sunum yapabilirler veya sergiler düzenleyebilirler.
Betimleyici Sorular;
Değerlendirmeye başlarken ilk olarak etkinlikte ne yapıldığı açıklanır. Böylece etkinliğin süreç olarak gözden geçirilmesi sağlanır.
Örnek Sorular:
Biraz önce oynadığımız oyunda kimler vardı?
Oyunda senin rolün neydi?
Biraz önce yaptığımız deneyde önce ne oldu sonra ne oldu?
Bu oyunu başka nasıl oynayabiliriz?
Bugün nereye gittik? Nasıl gittik? Neler gördük?
Etkinliğimizde hangi malzemeler kullandık?
Duyuşsal Sorular;
Çocuklara etkinlik sırasında ne hissettikleri sorulur ve böylece hem kendi duygularının hem de başkalarının duygularının farkına varmaları sağlanır.
Örnek Sorular:
Biraz önce …….. rolünü canlandırmak hoşunuza gitti mi? Neler hissettiniz?
Az önce dinlediğiniz hikâyede kaybolan çocuk sizce neler hissetmiş olabilir?
Kazanımlara Yönelik Sorular;
Etkinlikte ele alınan kazanım ve göstergelere yönelik sorular sorulabilir.
Örnek Sorular:
Heykeller ne tip malzemelerden yapılabilir?
Sıra olmak neden gereklidir?
Bu etkinlikten ne öğrendiniz?
İlkbaharda çevremizde ne tip değişiklikler olur?
Yaşamla İlişkilendirme Soruları;
Çocuklara etkinlikteyaşadıkları ile kendi yaşantıları arasında ilişki kurabilmeleri için sorular sorulur. Amaç, çocukların öğrenmelerinin kalıcılığının sağlanmasıdır.
Örnek Sorular:
Başka nerelerde heykel gördünüz?
Pazar-market vb. kalabalık yerlere ailenizle gidiyor musunuz?
Gittiğiniz yerlerde nelere dikkat ediyorsunuz?
Bu oyunu başka kimlerle oynadınız?
Kimler oyun oynar?
Köyünüzde/Bahçenizde/Okula gidip gelirken hangi hayvanları görürsünüz?


DEĞERLENDİRMELERLE İLGİLİ YORUMUM:Yeni programda sadece sorulacak sorular anlaşılır hale getirilmiş. Her bir değerlenmenin aslında bütünlük taşıdığı, birbiri ile ilişkili olduğu belirtilmiştir. Eminim yeni program bizlere uygulamada büyük kolaylık sağlayacaktır.

c. Öğretmenin Değerlendirilmesi
Öğretmenlerin kendi kendilerini değerlendirebilmeleri için programa ve çocuklara ilişkin değerlendirmelerden elde edilen verileri dikkatle analiz etmeleri, kendi ilgi, yetenek ve yönelişlerini belirlemeleri ve kişilik özelliklerini gözden geçirmeleri beklenmektedir.





SEVGİLİ MESLEKTAŞLARIMIZ;

2012 Okul Öncesi Eğitim Programında değişiklik olan önemli bölümlerini daha anlaşılır biçimde sizlere sunmaya çalıştık.

SİZ DE GÖRÜŞLERİNİZİ YAZARSANIZ KARŞILIKLI FİKİR ALIŞVERİŞİNDE BULUNABİLİRİZ.


2012 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI DETAYLI İNCELENİP, UYGULANDIKÇA GÜNCELLEMELERE DEVAM EDECEĞİZ.

SİZLERE FAYDALI OLMASI DİLEKLERİMİZLE :)



https://www.okuloncesi.net/yonetmel...-oncesi-egitim-programi-yayinlandi-10369.html
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#2
Çok güzel detaylandırmışsınız Meltem öğretmenim. Kafasında soru işareti olanların da bu konuyu okuduklarında tamamen aydınlanacaklarına eminim.:)
 

melosh07

Yeni Üye
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
2
Beğeniler
0
#3
teşekkürler şimdi daha da netleşmiş oldu kafamızda =) peki örnek etkinlik kitabına nasıl ulaşabiliriz?
 

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#4
Rica ederim, umarım faydalı olur :)
Örnek etkinlik kitabı henüz hiçbir yerde yayınlanmış değil öğretmenim.
Mutlaka pilot okullara gönderilir, kısa sürede de MEB tarafından nette yayınlanır diye düşünüyorum.
 

melosh07

Yeni Üye
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
2
Beğeniler
0
#6
cevaplarınız için çok teşekkürler :) pilot yerleri de merak ediyorum, sanırım henüz açıklanmamış.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#8
Okula gelişteki Güne başlama zamanında grafiklerimiz çok daha işlevsel hale gelecektir. haftanın hangi gününün dışında ''ayın kaçıncı günü'' grafiği hazırlayıp uygulamanızı da tavsiye ederim. Böylece çocuklar hem rakamları daha çabuk öğreniyor, hem grafik üzerine sembolleri yerleştirip, BA K: 20 GÖSTERGESİNE DE ULAŞABİLİYOR. Ayrıca bu grafik sayesinde ''100''. gün, ''10.'' gün gibi günlerde farklı etkinliklere yer verebilir, o gün partiler yapabilir, çocuklarla bu günde neler yapabilecğinizi tartışabilirsiniz.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#9
GELİŞİM DOSYASI PAYLAŞIM GÜNÜNDE: Çalışmanın uygulama aşamasından önce öğretmenin aynı gün içinde her çocuk için farklı saatlerde sunum yapmasına özen göstermesi için planlama yapması uygun olacaktır. Sunum sırasında çekirdek aile bireyleri, öğretmen olmalıdır. Diğer çocukların bu sunumda bulunmaması yerinde olacaktır.
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
3
Beğeniler
0
#11
cok teferruatlı bir eğitim olacak.Aslında güzel de olacak ama bizim gibi kırsal kesimlerde görev yapan öğretmenlerin sadece kendi emekleri kalacak ortalıkta hadi hayırlısı..Umarım iller içinde Denizli de olur.zor da olsa güzel şeyler ortaya çıkarıcaz:)
 

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#13
cok teferruatlı bir eğitim olacak.Aslında güzel de olacak ama bizim gibi kırsal kesimlerde görev yapan öğretmenlerin sadece kendi emekleri kalacak ortalıkta hadi hayırlısı..Umarım iller içinde Denizli de olur.zor da olsa güzel şeyler ortaya çıkarıcaz:)
Denizli olmasını ben de istiyorum öğretmenim :)
 
Katılım
13 Ağu 2012
Mesajlar
4
Beğeniler
0
#16
geçen hafta programın eğitici eğitimine katıldım illerin hangileri olduğu konusunu net olarak hatırlamıyorum yalnız 10 ilk etapta 10 ilde uygulanması öngörülüyor illerden biri izmir istanbul uygulanacak iller arasında yer almıyor diğer iller ise çoğunlukla doğuda idi eve gittiğimde net olarak bilgi verebilirim ancak bakanlık eğitimlerin hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesi durumunda tüm yurtta aynı anda programı uygulama kararı verebilir bu nedenle herkesin programı incelemesi taraftarıyım yakın zamanda bakanlığın öngörüsü 1 ay içerisinde ilçelerde program eğitimleri başlayacak
programa gelince ben programı genel olarak sevdim ilk etapta öğretmenler etkinlik havuzlarını oluşturuncaya kadar biraz zorlanabilirler gibi bakanlığın etkinlik kitabı elimde mevcut ancak etkinlik kitabı tüm bir yılı kapsayan etkinliklerden oluşmuyor kimse yanlış bir öngürüye kapılmasın sadece kuçük grup büyük grup bireysel bütünleştirilmiş gibi her tür etkinlik için birer örnek bulunuyor. günlük eğitim akış planı oldukça kısa yarım sayfayı geçmiyor ancak eğitim etkinlikleri oldukça teferruatlı ancak bir kez nitelikli bir etkinlik havuzunuzu oluşturduğunuz takdirde sonraki yıllarda her gün için sadece yarım sayfalık bir günlük akış planı hazırlayarak çok rahat bir planlama yapılabilir.
yıllık plana gelince artık yıllık plan yok onun yerine aylık plan var her ay bir sonraki ayın planını hazırlıyorsunuz ki millet olarak bir haftamızı bile planlamaktan aciz olduğumuz düşünülürse bence yıllık plandan vazgeçilmesi çok daha yerinde bir karar.
bunların dışında daha önceki yıllarda programımızda olmayan benim öğretmen arkadaşlarıma tavsiye ettiğim birşey var artık programımızda mevcut
1. kazanım ve gostergeleri çizelgesi
2. kavramlar çizelgesi
nedir bu iki form ikisi de aynı mantıkla dolduruluyor örneğin kazanım ve göstergeleri sol tarafta mevcut sağ tarafta ise aylar halinde kutular var hangi kazanımı hangi göstergeyi hangi ay aldıysanız o kutuya artı koyuyorsunuz böylece sürekli aynı kazanım ve göstergelerin alınıp bir kısım göstergelerin unutulması ortadan kalkıyor benim önerim etkinliklerde hangi gösterge hangi kavram kaç kez alındıysa o aya ait kutuya onların sayısının yazılmasından yana
bunların dışında diğer formlar gelişim raporları konusunda pek bir farklılık yok
günlük akış planı içerisinde highscope yöntemindeki çember zaman güne başlangıç olarak var burada çocuklarla birlikte planlama yapılıp her çocuğun istediği öğrenme merkezine yönlendirilmesi sağlanıyor.
eğer yeni bir düzenleme yapılmazsa tam gün eğitim yapan okullarda uyku saati ve uyku odaları kaldırılıyor
ve eğer yeni bir düzenleme yapılmazsa ikindi kahvaltısı da programdan çıkarılmış durumda.
sanırım biraz uzun oldu direkt aklıma gelenleri yazdığım için atladıklarım olabilir eğer sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım yeni program hepimize hayırlı olsun ;)
 
Katılım
13 Ağu 2012
Mesajlar
4
Beğeniler
0
#17
ÖRNEK BİR ETKİNLİK PLANI
( BİZİM EĞİTİM PROGRAMI SIRASINDA HAZIRLADIĞIMIZ PLAN EKSİKLERİ OLABİLİR )

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI (2012)
ETKİNLİK PLANI
(BENİMDE BİR FİDANIM VAR)

Etkinlik Türü : Türkçe, Alan gezisi (Bütünleştirilmiş, büyük ve küçük grup etkinliği.)
Yaş Grubu (Ay) : 60+


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar ( Nesne, durum, olayı bir süre sonra yeniden söyler. )
Kazanım 17: Neden sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini, sonuçlarını söyler.)
Kazanım 18: Zamanla ilgili kavramları açıklar. (Olayları oluş sırasına göre sıralar.)

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Düz, olumsuz, cümle kurar.)
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)
Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır.)

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Nesneleri toplar.)

ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklara güne başlama zamanında öğretmenin daha önceden hazırladığı ağaç ve orman resimleri gösterilerek çocukların incelemesine fırsat verilir.
• Çocuklar resimleri inceledikten sonra çocuklara okula gelirken ağaç görüp görmedikleri sorulur.
• Bu resimlerin hangi ağaçlara ait olduğunu tahmin etmeleri istenir.(Meşe, çam, kayın)
• Birçok ağacın bir arada bulunduğu yere orman denildiğini çocuklara açıklar.
• Ormanda yaşlı ve genç birçok ağacın olduğu, günlük yaşamda ihtiyaçlarımızı karşılamak için yaşlı ağaçların kesilerek kalem, masa, kağıt vb malzemeler üretebileceğimizi çocuklara anlatır.
• Kesilen ağaç sayısından fazlasının her yıl dikilmesi gerektiği anlatılır ve ağaç dikmenin önemi çocuklarla tartışılır.
• Daha önce hiç ağaç dikip dikmedikleri çocuklara sorulur.
• Bu gün ormana bir gezi düzenleneceği, bu gezide ormana bulunan ağaçları inceleyecekleri ve ormanda fidan dikeceklerini açıklanır.
• Okula en yakın ormana gidilir. Daha önceden hazırlanan çukurların başında çember olunarak çocuklara fidanların nasıl dikileceği uygulamalı olarak gösterilir.
• Çocuklar ikişerli gruplara ayrılır. Her gruba ikişer fidan dağıtılır.
• Çocuklar kendileri için ayrılan çukurlara sırayla ellerindeki iki fidanı birbirlerine yardım ederek dikerler.
• Fidan dikimi bittikten sonra çocuklarla çevre gezilerek çevredeki dökülmüş çiçek ve ağaç yaprakları incelenerek toplanır.


Materyaller:
Orman ve ağaç resimleri, fidan, kürek.

Sözcükler ve Kavramlar:
Orman, ağaç, fidan, kürek, kayın, meşe, çam. Yaşlı – genç.


DEĞERLENDİRME

Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;

• Ormanda hangi ağaçları gördünüz?
• Ağaç dikmek size ne hissettirdi?
• Fidan nasıl dikilir hatırlıyor musunuz?
• Ailenizle hiç ormana gittiniz mi ? Ormanda neler yaptınız?

UYARLAMA
Sınıfta ortopedik yetersizliği olan birer çocuk varsa;

• Orman gezisinden önce, ortopedik yetersizliği olan çocuğa ormana gittiklerinde nasıl hareket edeceği açıklanmalıdır. Sınıftaki çocukların ortopedik yetersizliği olan arkadaşlarına ormanda nasıl yardımcı olabilecekleri ile ilgili konuşulmalıdır.
• Gezi sırasında öğrencinin kullandığı destek aracına ( örn; tekerlikli sandalye, yürüteç vb.) baplı olarak nerede nasıl hareket etmesi gerektiğine ilişkin ipuçları ve yönergeler verilerek öğrenci rahatlatılmalıdır.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Çocukların ormana yapılacak gezi öncesinde mutlaka ormanlık alanın özelliklerine dair bilgilendirme yapılır.
• İsteyen velilerin de geziye katılabileceği önceden duyurulmalıdır.
• Orman gezisi sırasında yeterli sayıda görevlinin de geziye eşlik etmesi sağlanmalıdır.
• Çocuklara ağaç dikmeden önce eldiven gibi koruyucu unsurlar dağıtılabilir.
• Ağaç dikmekte zorlanan çocuklara rehberlik edilmelidir.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

• Çocuklarla bir fidan nasıl büyüyor drama oyunu oynanabilir.
•



AİLE KATILIMI (*)

• Ailesiyle birlikte çevrelerinde bulunan ağaçların türleri ve mevsimlere göre değişimleri incelenebilir.
• Ailesiyle birlikte doğa gezisine çıkıp, gezi sonrasında toplanılan materyaller ile bir albüm oluturulabilir.
 
Katılım
13 Ağu 2012
Mesajlar
4
Beğeniler
0
#18
BU DA GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞ PLANI (TEKRAR EDİYORUM EKSİKLERİ OLABİLİR GENEL MANTIĞINI ANLAMANIZ İÇİN EKLİYORUM)

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI (2012)
TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

• Güne Başlama Zamanı
Öğretmen çocuklarla çember oluşturarak minderlere oturur. Bugün kendilerini nasıl hissettiklerini ve akşam evde aileleri ile neler yaptıklarını sorar. Fen merkezine değişik ağaçlara ait resimler getirdiğini, bu resimleri istedikleri zaman inceleyebileceklerini açıklar.

• Oyun Etkinliği, Çocukların bir süre öğrenme merkezlerinde serbest oyun oynamalarına fırsat verilir. Bu sırada çocukların dikkati fen öğrenme merkezine çekilerek orada bulunan ağaç resimlerini incelemeleri sağlanır.

• Kahvaltı, Temizlik

• Türkçe - Alan Gezisi (Bütünleştirilmiş - Büyük Grup-Küçük Grup Etkinliği)
“Benim de bir fidanım var” adlı etkinlik uygulanır.

• Öğle Yemeği, Temizlik

• Dinlenme
Dinlenme saatinde çocuklara onları rahatlatacak doğa sesleri (kuş sesi, su sesi vb) dinletilir.

• Sanat Etkinliği (Bireysel Etkinlik)
“Ormandan topladıklarım” adlı etkinlik uygulanır
• Oyun Zamanı
Öğretmen çocukların rahatlamalarını sağlamak amacıyla müzik eşliğinde rüzgarda sallanan ağaçlar oyununu oynarlar.

• Günü Değerlendirme Zamanı
Günün sonunda bütün grup bir araya toplanarak yapılan çalışmaları değerlendirmek amaçlı sohbet edilir. Çocuklara etkinlikleri beğenip beğenmedikleri, ormanda gezerken neler hissettikleri, gezi sırasında en çok hoşlarına giden şeyin ne olduğu sorulur. Öğretmen gezi sırasında çocuklara ait çekmiş olduğu fotoğrafları çocuklara gösterir. Sanat çalışmasında yaptıkları çalışmaları aileleri ile paylaşmaları, bu çalışmalarda kullandıkları malzemelerin hangi ağaçlara ait olduğunu ailelerine anlatmaları istenir. Aileleri ile birlikte değişik ağaçların resimlerinden oluşan bir albüm oluşturmaları istenir.

• Eve Gidiş
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×