Neler yeni

Drama Etkinlik Planları

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
3. Drama Etkinlik Planları



ETKİNLİK PLANLARI
etkinlik planları
plan örnekleri
etkinlik havuzu
drama etkinlik havuzu
öykü
masal
hikaye
müzik
sözsüz müzik
drama müzikleri



Sevgili Öğretmen Arkadaşlarım;

2012 Eğitim Programına uygun 'Drama Etkinlik Planları' nı bu başlık altında topluyoruz.


Drama planınızla birlikte ekleyeceğiniz fotoğraflarla ve dramayı aldığınız kaynak kitabın adını da eklediğinizde inanılmaz güzel bir HAVUZ oluşturmuş olacağız.

Hepinize eğitim adına yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#2
Bu güzel 'Hareket Etkinlik Planı' senem_44 öğretmenimize aittir.

Çok başarılı planları için kendisine teşekkür ediyoruz.

Plan düzenleme: Emel Özdemir




ısındırıcı etkinlik: EŞLİ YÜRÜME

Etkinlik Türü :Hareket (küçük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:Yönergeler doğrultusunda yürür.
Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler.

Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır.
Başlama ile ilgili denge hareketlerini yapar.
Durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.


MATERYALLER: Kurdele

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Kayma adımı
Hızlı-yavaş, yakın-uzak.


ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen el bileklerinden kurdele ile birbirine bağlanmış olarak okuldan bir personelle sınıfa girer ve okul personeli kendisini çocuklara tanıtır. Öğretmen bir oyun oynayacaklarını, oyunun adının “eşli yürüyüş” olduğunu açıklar. Öğretmen çocuklara ‘biz eşli olarak sizin istediğiniz biçimde yürüyeceğiz, bize yönerge verebilecek bir başkan seçelim’, der. Çocukların yönergeleri doğrultusunda öğretmen ve okul personeli koordineli bir şekilde yürümeye başlar. Ardından çocuklardan eşli yürüyüş oyununa başlayabilmeleri için eşleşmeleri istenir. Eşini bulanların kurdeleleri el bileklerinden birbirlerine bağlanır. “Hızlı yürüme, yavaş yürüme, yaklaşarak ve uzaklaşarak yürüme, kayma adımı ile yürüme, çömelerek / küçük adam gibi yürüme, parmak ucunda yürüme, birbirine sarılarak gibi…” yönergelerle yürüme şekilleri çeşitlendirilir. Çocuklar birbirleriyle uyum içinde aynı hareketleri yaparak oyunu sürdürürler.

DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;
• Arkadaşlarımızla ne yaptık? Nasıl yürüyüşler yaptık?

• Eşli hareket etmek için nelere dikkat etmeliyiz?


• Arkadaşınızla yürümeye çalışırken zorlandınız mı? En çok hangi yürüyüş hoşunuza gitti?

• Daha önce böyle bir oyun oynadınız mı?

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

Kurdelenin çok kısa ya da uzun olmamasına dikkat edilmelidir.


AİLE KATILIMI
Bu oyunun evde aile bireyleri ile oynanması için aileler yönlendirilir.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

-Daha ileriki zamanlarda aşağıdaki biçimlerde değişiklikler uygulanabilir:
*-kurdele yerine ip, sopa gibi farklı materyaller kullanılarak ve farklı yönergelerle benzer etkinlikler yapılabilir.
*iki çocuğun birer ayakları birbirine bağlı olduğu halde yürümeleri,
*Bir hedefe birlikte koordineli biçimde sıçramaları şeklinde düzenlenebilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#3
ETKİNLİK ADI: SİRKTE EĞLENİYORUZ DRAMASI


Etkinlik Türü : DRAMA
Yaş Grubu (Ay) : 36-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
Yönergeler doğrultusunda yürür.
Yönergeler doğrultusunda koşar.
Belli bir yükseklikten atlar.
Belli bir yüksekliğe zıplar.
Belli bir yüksekliğe tırmanır.
Tırmanılan yükseklikten iner.
Engelin üzerinden atlar.
Koşarak bir engel üzerinden atlar.
Belirlenen mesafede yuvarlanır.
Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar.
Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler.
Galop yaparak belirli mesafede ilerler.
Sekerek belirli mesafede ilerler.


Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır.
Atlama ile ilgili denge hareketlerini yapar.
Konma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
Başlama ile ilgili denge hareketlerini yapar.
Durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.
Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.
Denge tahtası üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.



Materyaller: Uzun bir kurdele, içinden geçebilecekleri bir çember (holihop), ateş yerini tutabilecek kırmızı şifonlar, kâğıtlar ya da kırmızı kurdele.


Sözcükler ve Kavramlar:
Palyaço, sirk, ilizyonist.
İç-Dış, İç içe, Arka arkaya, Yan yana


ÖĞRENME SÜRECİ

Rulo şekli verilmiş iki farklı çapta karton ya da mukavva hazırlanır.
Öğretmen:
— TV’ den hiç sirk izlediniz mi? Neler gördünüz? Şimdi hayali bir oyun oynayacağız. Hayali olarak sirke gideceğiz. Sirke giderken hangi taşıt aracı ile gidelim?diye sorar. Alınan yanıtlara göre, bu taşıt araçlarını kullanan sürücülere ne isim verildiği de sorularak, ulaşım hizmetinde çalışan meslek grupları tanıtılır.
Sirkin kapısından içeri giriyoruz. Bize filler selam veriyor. Gösteri sırası bizde. Ellerimizde toplar var. Sağ elimizle topu atalım, sol elimizle tutalım, denir. Öğretmen, yere yaklaşık 5m uzunluğunda bir kurdele ya da bir ip serer. Sonra, dramaya denge hareketleri ile devam edilir. İp üzerinde yürüyenler, ellerine oyun hamuru oklavalarını alırlar. Öğretmen tarafından:
— Elimizde denge sağlamak için sopalar var. Kollarımızı açalım. Cambaz gibi ip üzerinde yürüyelim.
—Şimdi de elimde bir çember olduğunu düşünün. Çemberden sıra ile atlayalım, yönergesi verilir. Öğretmenin elindeki hayali çemberden atlarlar. Sonra öğretmen, eline gerçek bir çember / holihop alır.
• Sirkte aslanlar ateş çemberinin içinden atlar. Siz biraz oturun. Seyirci olun. Ben bir ateş çemberi hazırlayayım.
• Çemberimizin çevresine ne bağlarsak ateş gibi görünür? Bana yardımcı olur musunuz? Çocukların fikir üretmeleri sağlanır. Alınan yanıtlara göre, çemberin etrafına kurdele vs. bağlanır. Yere minderler dizilir. Sıra ile çemberin içinden geçerler.
• Sınıfta denge kirişi yoksa büyük tahta bloklardan bir denge kirişi oluşturulur. Bunların üzerinden atlarlar.
• Ortaya hayali bir sandık getirilir. İlizyonist çeşitli numaralar yapar. Bu oyunda, iki iç içe geçebilecek büyüklükte kartondan yapılmış silindirlerden faydalanılabilir. Silindirler havaya atılıp tutulur. Çeşitli biçimlerde geliştirilerek oyun sürdürülür.
• Eğlence zamanımızın bittiği söylenerek toplanmaları için yönlendirilirler.

“Meslekler” şarkısı toplanırlarken söylenebilir.

• (Safire AKSARI’nın Okul Öncesi Drama ve Drama Yolu ile Sanat Eğitimi Deneysel Uygulamalar kitabı sayfa:16-20’den yararlanılmıştır.)


DEĞERLENDİRME:

• Araç kullanarak ritmik hareketler yapmaktan hoşlandınız mı?
• Kurdele üzerinden yürümek zor mu yoksa kolay mıydı?


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
* Çocuklar çember içinden atlamadan önce yere atlama minderi konulmalıdır.


Etkinlik Planı: Emel ÖZDEMİR
08.11.2012
*
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#4
ETKİNLİK ADI: ARKADAŞIN NE GİYMİŞ?


Etkinlik Türü : DRAMA (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)



Yaş Grubu (Ay) : 36-66


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

PMA Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
Yönergeler doğrultusunda yürür.

PMA Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.


BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.


MATERYALLER:
Ayna, klasik müzik.

Sözcükler ve Kavramlar:
Vücudumuzun organlarının isimleri, bedenim.
Duygularım, bedenimi kendime yararlı olacak biçimde kullanma.


• Klasik müzik eşliğinde serbest dolaşmaya başlarlar. Küçük ve büyük adımlarla yürürken başlarını omuzlarına değdirir; parmak uçları ile birbirlerinin dizlerine, burnuna, saçına… dokunurlar. Müzik durunca onlar da bulundukları yerlerde kalırlar. Hemen arkasında bulunan çocuklar eşleşip sırt sırta dururlar. ‘”Arkadaşın bugün ne giymiş?” sorusunun yanıtını arkadaşlarına dönüp bakmadan söylemeye çalışırlar. Daha sonra dönüp bakarlar. Doğruluğu görürler.


Değerlendirme:

• Yere dizilen minderlere otururlar.
• Kendimize ait neler var? ( Bedenim, bedenimi neler yaparak kendime yararlı kullanabilirim? Eşyalarım, duygularım, duygularımı başkaları ile paylaşma)


ETKİNLİK ADI: AYNA

Sorularına alınan yanıtlardan sonra öğretmen:
—Şimdi getirdiğiniz aynaları cebinizden çıkarın lütfen. Yüzünüze bakın ve kendinizi inceleyin.
—Arkadaşların ile aranızda hangi farklılıkları görüyorsunuz? Aynaya bakarak gülün, ağlar gibi yapın, saçınızı kaşıyın. Yaptığınız her şeyi aynada gördünüz mü? Aynaları artık cebinize koyabilirsiniz, der ve “Ayna” oyununa geçilir.

Ayna oyunu için ikişerli eş olurlar. Çocuklardan biri ayna, diğeri çocuk olur. Çocuk rolü alan farklı hareketler yapar. Örneğin; başını kaşır, ayna olan çocuk da başını kaşır. Oyuna eşlerin rolleri değişimi ile devam edilir.

DEĞERLENDİRME:
* Oyun oynarken neler hissettiniz? Ayna olduğunda / aynaya bakan olduğunda.
* Oyunu yeniden oynarsak aynaya bakarak başka hangi hareketleri yapmak isterdin?
* Oyunun hangi bölümünü daha çok sevdin, neden?
* Oyunda hoşlanmadığın bir hareket oldu mu?
* Hoşlanmadığımız bu hareket için bundan sonra neler yapabilir, nasıl önlemler alabiliriz?

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

* Ayna oyunu sırasında istenmeyen haeketler olduğunda hemen bu davranışın yanlış olma nedeni açıklanmalı.
* Aynalar okula getirildiğinde kesicilik özelliği olabilenler çocukların elinden alınmalı.
* Ayna getirmeyen çocuklar düşünülerek sınıfa birkaç fazla ayna getirilmeli.


AİLE KATILIMI:
Bugün oynanan oyunu evde aileleri ile oynamalarına teşfik edilecekler. veliye oyunun oynanış biçimi istek haber mektubu aracılığı ile ulaştırılacak.


Etkinlik Planı: Emel ÖZDEMİR
09.11.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#5
ETKİNLİK ADI: BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK

Etkinlik Türü : DRAMA, Türkçe (Birleştirilmiş Grup Etkinliği)

Yaş Grubu (Ay) : 36-66 (BÜYÜK GRUP VE BİREYSEL ETKİNLİK)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

SDA Kazanım 11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
Göstergeleri:
Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.

SDA Kazanım 16: Toplumsal yaşamda bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu açıklar.
Göstergeleri:
Toplumda farklı rol ve görevlere sahip kişiler olduğunu söyler.
Aynı kişinin farklı rol ve görevleri olduğunu söyler.


Materyaller: Vivaldi Dört mevsim Müziği, şiir


Sözcükler ve Kavramlar:
İçinde-Dışında, Üçer, Yön, selamlaşma


ÖĞRENİM SÜRECİ

ÖĞRETMENLER GÜNÜ: Vivaldi’nin Dört Mevsim kaseti teybe yerleştirilir. Çocuklar serbest dolaşırlar. Müziğe uygun yavaş-hızlı, parmak ucunda yürürler. En son; okula geç kaldıkları, koşmaları söylendikten sonra öğretmen:
—Durun! Kavşağa geldik. Önce sola, sonra sağa, sonra tekrar sola bakıp koşmadan hızlı adımlarla karşı kaldırıma geçelim. Merdivenleri iniyoruz. Okulun kapısından giriyoruz. Sınıftayız. Arkadaşlarımıza, öğretmenimize selam verelim. ‘Günaydın / Tünaydın’ diyelim, der.

— Şimdi bugünün nöbetçisi “ Başöğretmen Atatürk” olsun. Tahtaya geçsin. Bize okuma-yazma öğretsin. Şimdi okulda oyun saati. Üçerli eşleşelim. Ev-kiracı oyunumuzun ismini değiştirelim. Okul ve öğrencilerle ilgili bir isim bulalım, denir. Fikir üretirler. Oyun hatırlatılarak oynanır.

DEĞERLENDİRME:
— Okul açıldığından beri yeni şeyler öğrendiniz. Bunları nasıl öğrendiniz? Her şeyi öğrenmenin bir yolu vardır. Bu yolu öğreten kişi kimdir? Peki, öğretmen; sevgiyi, saygıyı, yardımlaşmayı, doğruyu, yanlışı da öğretir mi? Bu konularla ilgili okulda neler öğrendiniz?
• “Öğretmenler Günü” nün anlamının iyi eğitim görmek, yeni bilgiler edinmek olduğu vurgulanır.
—Şimdi oynadığımız oyunu öyküye dönüştürelim. Bunun için herkes bir cümle söyleyecek. Halkanın en sonunda oturan öykümüzün son cümlesini söyleyecek, denir.
• Öyküye başlamadan önce öykü kahramanları belirlenir; olay ve olaya sonuç bulunur. Buna göre öyküye başlanır.
Oluşturulan öykünün sonunda öyküye bir isim bulurlar. Öykü ile ne anlatmak istediğimiz sorularak öğrenmeleri gerçekleştirilir.
• Öğretmenler Günü için bir şiir öğrenerek gelmişlerse bu şiiri bireysel olarak söylerler.
• Öğrenmemişlerse aşağıdaki ‘’Başöğretmenim, Öğretmenim’’ şiirlerinden biri söylenir. Şiirde geçen belirli sözcüklerin anlamları üzerinde durulur. Çocukların hazır bulunuşlukları tam ise, sözcüklerin başlangıç sesleri üzerinde durulabilir. Daha sonra ‘’Sayılarla Oyuncaklar’’ oyununa geçilir.

BAŞÖĞRETMENİM

Atatürk benim,
Başöğretmenim.
Ne öğrendimse,
O’ndan öğrendim.

Tarih okudum,
Baktım başta O.
Her iyi işte,
Her savaşta O.

Çocuk kalbimle,
İlk onu sevdim.
Atatürk benim,
Başöğretmenim.

Tarık Orhan


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
* Çocuklara bireysel şiir tekrarları yaptırmak içsel zekaya sahip çocukların şiir söylemek istemeyeceğinden ısrarcı davranılmamalı, sadece toplu söylenmesine özen gösterilmelidir.



AİLE KATILIMI:
Bugün öğretmenler haftası başlıyor. Öğretmenime olan sevgimi ve duygularımı şiirle/ şarkıyla / ona sarılarak, minik içten bir öpücükle ifade edebilirim.


Etkinlik Planı: Emel ÖZDEMİR
09.11.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#6
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
17.11.2012

PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.



ETKİNLİK ADI: SARI GİYSİLER GÜNÜ (SARI RENK VE TONLARI )


ETKİNLİK TÜRÜ:MÜZİKLİ DRAMA-TÜRKÇE, SANAT (BİRLEŞTİRİLMİŞ BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

Yaş Grubu (Ay) : 48-66



KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.


SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

MATERYALLER:yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Ritmik sayı sayması
Yeşil renk, sarı rengin tonları.
Kurumuş-yaş
genç-yaşlı, uzun-kısa



ÖĞRENİM SÜRECİ

Çocuklar sınıfa dağılırlar. Yönergeyi dinlemek için hazır beklerler.

— Şimdi hangi ağacın yaprağı olmak istediğinizi düşünün. Ağacınızın genç-yaşlı, uzun-kısa olduğuna karar verin.

— Bu ağacı kim dikmiş olabilir? Ağaç olarak nelere ihtiyacınız olduğunu düşünün. Şimdi oyunumuza başlayalım.

— Herkes istediği yere geçsin. Kökleriniz toprağı tutuyor. Rüzgâr esiyor. Ağaç sallanıyor. Yapraklarınız dökülmeye başlıyor. Yağmur her yerinizi ıslatıyor. (Sonbahar Geldi şarkısı bu bölümde birlikte söylenir.)

— Ben yanınıza geliyorum. Ben çöpçü olmak istiyorum. Dökülen yaprakları süpürüyorum. Çevreyi temizliyorum…(Öğretmen süpürme hareketi yapar, çocuklar bu sırada bir araya toplanırlar. Öğretmen, arkadaşlarına sokulmayan çocuğun yanına giderek aşağıdaki sorulardan uygun olanını çocuğa sorar.

DEĞERLENDİRME:
—Bir ağaç olarak konuşabilseydin bu yaşadığın olaylardan sonra duygularını bana ne söyleyerek anlatırdın?
— Yağmur yağınca ıslanmaktan hoşlandın mı? Neden?
— Rüzgârın esmesi seni rahatsız etti mi?
— Arkadaşın sana dokunduğunda rahatsız oluyor musun? (Drama sırasındaki davranışlara göre genişletilebilir.)
— Yaprağının dökülmesi canını acıttı mı?
— Yaprağın neden döküldü?
— Ağaç olarak nelere ihtiyacın oldu?
— Seni kim dikti? Neden dikmiş olabilir?

Çocuklar kâğıt alarak masalara geçerler.
• Pastel boyalarla her çocuğun kendi ağacının resmini yapmaları istenir.


• Uygun ortam ve zaman olursa drama kaldığı yerden özgün öyküye dönüştürülebilir. Çocukların oluşturdukları özgün öykü öğretmen tarafından yazılır. Daha sonra çocuklara okunarak böyle güzel bir öykü oluşturabildikleri için gurur duymalarını sağlayacak sözler söylenir.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
Öğretmen ve çocuklar sarı giysiler giymiş olarak okula gelirler.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
*Çocuklar drama için gerekli konsantrasyonun sağlanması için ağaçların rüzgardaki hareketleri sorulur. Ağaçların yerinde olsalardı, kendilerini naslı hissedebilecekleri gibi sorular sorulabilir.


Çocuk açısından:
Giysilerindeki sarı renk tonlarına uygun olarak, açık renkten koyu renge doğru sıralanabildiler mi?
Duygularını drama yolu ile ifade edebildiler mi?
Yarım bırakılan öyküyü tamamlayabildiler mi?

Öğretmen açısından:
Çocuklarla zevkli dakikalar geçirebildim mi?
Aksaklık oldu mu?
Farklı bir uygulama yapıldı mı?

Planlama açısından:
Geçişler etkili miydi?
Amaçlara ulaşılabildi mi?
Öğrenme süreci içinde seçilen etkinlikler amaçlara uygun muydu?
Farklı ne yapılabilirdi?
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#7
Bu güzel 'Etkinlik Planı' senem_44 öğretmenimize aittir.

Çok başarılı planları için kendisine teşekkür ediyoruz.


UÇUŞAN YAPRAKLAR

Etkinlik Türü : Drama, Oyun, Sanat, Türkçe(Bütünleştirilmiş büyük grup ve bireysel etkinlikler)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:Nesne/varlığın adını söyler.

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri:Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:Sözel yönergeleri yerine getirir.
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Göstergeleri:
Dinledikleri/izlediklerini resim/drama yoluyla sergiler.

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:Nesneleri toplar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Göstergeleri:
Elini/yüzünü yıkar.
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar. Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.


MATERYALLER:
Doğadan toplanan yapraklar, sepet, su spreyi, saç kurutma makinesi, renkli kağıtlar, sulu boya, fırça, hikaye kitabı

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Üflemek, ıslak-kuru



ÖĞRENME SÜRECİ

• Sabah toplanan yaprakların bulunduğu sepet sınıfın ortasına dökülür. Çocuklara da rüzgâr esince ağaçtan savrulup yere düşmekte olan yaprak olduklarını düşünmeleri söylenir. Yavaş yavaş yere düşerken size başka bir yaprak yetişti. Dönüp ona baktınız. Yere düşen bu yaprağın elini tutun.
• Çocuklara “Şimdi sizi ve yerdeki bu yaprakları nasıl uçurabiliriz?” diyerek çocuklardan gelen cevaplar değerlendirilir. Öğretmen çocuklara üfleyerek bu yaprakları uçuralım der. Çocukların da yaprakları uçururken rüzgâr sesi (vuuuv) çıkartmaları sağlanır.
• Üfleme sonunda öğretmen evden getirdiği saç kurutma makinesi ile yaprakları sınıfa dağıtır, bu sırada kendileri de yaprak olduklarından onlardan da sınıfta dağılıyormuş gibi hareket yapmaları istenir.
• Çocukların gözlerini kapatması istenir ve öğretmen su spreyi ile çocukları çok fazla ıslatmayacak şekilde 2-3 damla su sıkar. “Ne oluyor acaba?” diye sorar. Çocukların yağmur yağdığını söylemesi sağlanır ve kendilerinin de yağmur damlalarına dönüşerek yaprakları ıslatmaları istenir. Bunu yaparken yağmur sesi (şıp şıp) çıkartmaları sağlanır.
• Islanan yaprakların nasıl kuruyacağı üzerine çocuklara beyin fırtınası yaptırılır. Gelen cevaplara göre yine çocukların kendi bedenlerini kullanarak yaprakları kurutması istenir ya da saç kurutma makinesi ile kurutulur.
• Çocukların kurutulmuş yaprakları müzik eşliğinde toplamaları sağlanır. Öğretmen müzik açıkken toplayacaklarını, müzik durunca durmaları gerektiğini anlatır.
• Oyunun ardından masalara geçilir. Toplanan yaprakların suluboya ile boyayıp yaprak baskısı yapılacağı açıklanır.
• Masalara yapraklar, suluboya, fırça ve renkli kâğıtlar konulur. Çocuklar çalışmalarını tamamlarlar. Ürünler sergilenir. Sınıf toparlanır ve eller yıkanır.
• Çocuklarla birlikte yere oturulur. Çocuklara “Somurtkan Rüzgâr” isimli bilimsel hikâye kitabı okunur. Hikâyenin ardından hikâyeyle ilgili sorular sorulur. Ayrıca hikâyenin dramatizasyonu isteğe göre yapılır.

• Çocuklara pastel boyaları ve resim kâğıtları verilir. Gün boyunca yapraklarla yaptıkları çalışmaları hatırlayıp hatırlamadıkları sorulur ve bugün yaptıkları çalışmaları resimlemeleri istenerek değerlendirme yapılmış olur. Resimleri ile ilgili düşünceleri kâğıda not edilir.


DEĞERLENDİRME
Yaprak baskısı yaparken hangi malzemeleri kullandık?
Biraz önce yaprak rolünü canlandırmak hoşunuza gitti mi? Neler hissettiniz?
Bahçenizde/Parklarda/Okula gidip gelirken ağaçlardan düşen yaprakları görüyor musunuz?o yapraklarla neler yapabilirsiniz?
Biraz önce yaprakları nasıl ıslattık, sonra nasıl kuruttuk?
Bu yaprakları başka nasıl kurutabiliriz?
Az önce dinlediğiniz hikâyede somurtkan rüzgâr bulut, güneş ve yağmurun söyledikleri karşısında nasıl davrandı?



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Yaprakların temiz olmasına dikkat edilmelidir.
• Yapraklar başka bir etkinlikte kullanılacağı için toplarken ve üflerken çocukların yapraklara zarar vermemelerine özen gösterilir.
• Her ihtimale karşı fazla yaprak tutularak diğer etkinlik için ayrılır.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Yapraklar ovuşturularak parçalanır ve ağaç figürü üzerine yapıştırılabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#8
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
28.11.2012-Çarşamba

PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.



ETKİNLİK ADI: ROBOTLAR


Etkinlik Türü: TÜRKÇE, DRAMA (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 48-66 ay

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:

Konuşma sırasında göz teması kurar.
Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.
Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
Sohbete katılır.
Konuşmak için sırasını bekler.
Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

Kazanım 9: Sesbilgisi farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:

Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.
Aynı sesle başlayan sözcükler üretir.


MATERYALLER:
Robotü, dede ve çocuk kukla.


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR
Robot


ÖĞRENME SÜRECİ


• Kahvaltı sonrası minderlere oturulur. Serbest oyun sırasında arkadaşlarının liderliğine göre mi, kendi isteklerine göre mi oyun oynadıklarını anlatırlar. Öğretmen:
-—Robotlar, kendi isteklerine göre değil, bizim programlamamız doğrultusunda çalışırlar. Bugün oyunda kimler robot olmuşlar?
—İnsanların kendi davranışları hakkında seçme özgürlüğü var mıdır?
—Sizin evinizde kimin seçme özgürlüğü var? gibi sorular sorduktan sonra ''Robot Dede' öyküsünü kuklalarla anlatır.


• Çocuklar öykü sonrası DRAMATİK OYUN MERKEZİNDE özgün kukla oynatabilirler.
• ‘’Robot’’ kelimesinin başında hangi sesin olduğu sorulur. ‘’R’’ sesi ile başlayan kelimelere örnekler verirler.

• Öğretmen, kukla oyunundan sonra çocuklara, oyun ile ilgili olarak robotlarla insanlar arasındaki farkları sorar. Ayağa kalkmalarını ister.
—Şimdi sizin düğmenize basıp çalıştıracağım, dedikten sonra, çocukların tek tek burunlarına dokunur. Çocuklar serbest hareketlerle sınıf içinde dolaşırlar. Öğretmen daha sonra.
—Çömel, yavaş yürü, başını kaşı, kolunu havaya kaldır, der.
—Aaaa sizden gacur gucur sesler geliyor, neye ihtiyacınız var acaba? diye sorar ve çocuklardan ‘’yağ’ yanıtı gelince:
—O zaman sizi hemen yağlayayım, der ve çocukların kulağına dokunur.
—Yağlanmak robotlarımı neşelendirdi, ne güzel! der.
—Şimdi enerjiniz bitti, durdunuz, denir ve çocuklardan enerji için neye ihtiyaçları oldukları sorulur. Alınan yanıtlardan sonra istedikleri enerji verilir. Pil takılır /fişleri takılır. Robotlara yeni komutlar bu defa tek tek verilir.
—Sen, yere düşen oyuncağı toplama robotu ol, senin düğmene basıyorum,
—Sen, kukla köşesini düzelten robot ol, seni çalıştırıyorum, gibi her çocuğa düzensiz görünen köşelerin düzenlemesi yaptırılır.
—Şimdi de eşleşin. Biriniz robot, diğeriniz robotun sahibi olsun, denir ve bir süre oynarlar. Sonra yere otururlar, oyunda aldıkları rolleri açıklarlar.

DEĞERLENDİRME:
- Robot olduğunuzda benim isteklerime göre mi, kendi isteğinize göre mi hareket ettiniz?
—İnsanların kendi davranışları hakkında seçme özgürlüğü var mıdır? sorusu tekrarlanır.
—İnsanlar her zaman kendilerinden istendiği gibi mi davranırlar?
—Oyun oynarken kimin istediği gibi davrandığını hatırlıyor musun?
—Evet, ise bu senin seçimin miydi?
—Büyüklerimizin ve arkadaşlarımızın isteklerini yerine getirmek sizce robot olmak demek mi?
—Oyunda hepiniz anne ya da baba olmak isteseydiniz, hiç kimse çocuk olmak istemeseydi nasıl bir çözüm bulabilirdiniz? (İki komşu anne ya da teyze, babaanne, anneanne olabilirdik şeklinde çözüm önerileri getirirler.)

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
* Drama ve kukla oyunu sırasında bütün çocukların rol almış olmasına dikkat edilmeli, unutulan çocuk olmamalıdır.
* Çocukların kendi özgür iradeleri ile hareket edip etmedikleri gözlenmeli, gerekli notlar alındıktan sonra yapılan değerlendirmelerde herhangi bir problem belirlenmiş ise veli görüşmeleri düzenlenmelidir.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

https://www.okuloncesi.net/etkinlik-havuzu/1-sanat-etkinlik-planlari-11385-2.html#post20953
Linkindeki sanat etkinliği planına yer verilmelidir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#9
Miya öğretmenimize bu güzel planları için teşekkür ediyoruz.




ETKİNLİK ADI: Topları Yuvarla Sende Yuvarlan

Etkinlik Türü: Oyun- Drama Etkinliği (Büyük grup)

//www.onceokuloncesi.com/dosya/yukleme/b98183f1a03a05a906a42fea3da95981.doc



ETKİNLİK ADI. SİHİRLİ GAZETELER
Etkinlik Türü: Drama –Oyun-Sanat Etkinliği (Büyük grup)



//www.onceokuloncesi.com/dosya/yukleme/2d8e231d1ea60a1756a429d82358d042.doc


ETKİNLİK ADI. KIŞ

Etkinlik Türü: Türkçe, Fen, Drama Etkinlikleri (Bütünleştirilmiş)


//www.onceokuloncesi.com/dosya/yukleme/92bfb991291b9564662dbedc1f25af75.doc
 

alfuna

Yeni Üye
Katılım
15 Eki 2012
Mesajlar
9
Beğeniler
0
#10
emel hocam.emeğinize sağlık.bende pilot okuldaydım. ama ücretli olduğum için başka okula geçtim.şimdi normal plan kullanıyorum. yinede takip ediyorum sizi.dikkatimi çeken neden paylaşım yapan hep sizsiniz. benim gibi örnek isteyen çok kişi vardı. sizden başka kimse yazmıyo mu plan. yoksa herkes sizin planları mı kullanıyo? anlayamadım.
 

alfuna

Yeni Üye
Katılım
15 Eki 2012
Mesajlar
9
Beğeniler
0
#13

emel hocam.emeğinize sağlık.bende pilot okuldaydım. ama ücretli olduğum için başka okula geçtim.şimdi normal plan kullanıyorum. yinede takip ediyorum sizi.dikkatimi çeken neden paylaşım yapan hep sizsiniz. benim gibi örnek isteyen çok kişi vardı. sizden başka kimse yazmıyo mu plan. yoksa herkes sizin planları mı kullanıyo? anlayamadım
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#14
emel hocam.emeğinize sağlık.bende pilot okuldaydım. ama ücretli olduğum için başka okula geçtim.şimdi normal plan kullanıyorum. yinede takip ediyorum sizi.dikkatimi çeken neden paylaşım yapan hep sizsiniz. benim gibi örnek isteyen çok kişi vardı. sizden başka kimse yazmıyo mu plan. yoksa herkes sizin planları mı kullanıyo? anlayamadım
Bunu diğer arkadaşlara sormak lazım geliyor.:)

önceokulöncesi sitemizde plan paylaşan arkadaşlarımızın planlarını da buraya kopyalayarak onların izni ile paylaşıyorum. Onlar plan yapmakla o denli meşguller ki, buraya konu açacak vakit bulamıyorlar. Ama sadece elbette biz yokuz. Bu paylaşımcı kişilkle, plan yazmaktan zevk alma ve asıl önemlisi üniversite hocalarımızdan bize kalan miras ile ilgili bir durum. Plan yapmayı kendime öylesine düstur edinmiş durumdayım.


Benimle birlikte;

senem_44
gülgüzelisi
miya
gokce038
mew-alp
htepeli


öğretmenlerimizin emekleri de azımsanmayacak ölçüdedir. Peki, ya sizin paylaşımlarınız nerede? :005:

selam verdiniz borçlu çıktınız. :005:

Hadi bakalım, ücretli öğretmen olmak, ya da okul değiştirmek plan paylaşmayacağınız anlamı taşımıyor. Hemen sizden de paylaşım bekliyoruz. :22:
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#15
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR


HER HAKKI SAKLIDIR. İZNİM OLMADAN HİÇ BİR YAYINEVİ PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMINI YAPAMAZ.






PLAN UYGULAMA GÜNÜ:1[/U][/B][/COLOR]



ETKİNLİK ADI: TANIŞMA TOPU


Etkinlik Türü : Drama, Türkçe (Birleştirilmiş Bireysel ve Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66




https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/5aaa1fb8a45797279405a62be206e214.doc
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×