Neler yeni

Fen Etkinlik Planları

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
7. Fen Etkinlik Planları



ETKİNLİK PLANLARI
etkinlik planları
plan örnekleri
etkinlik havuzu
fen
fen etkinlik havuzu
deney
deneyler
araştırma
inceleme
incelemeler
bitki yetiştirme
hayvan besleme
fen oyunları
satranç
habitat



Sevgili Öğretmen Arkadaşlarım;

2012 Eğitim Programına uygun 'Fen Etkinlik Planları' nı bu başlık altında topluyoruz.


Etkinlik planınızla birlikte ekleyeceğiniz fotoğraflarla ve plan yaparken kullandığınız kaynak kitabın adını da eklediğinizde inanılmaz güzel bir HAVUZ oluşturmuş olacağız.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#2
senem_44 öğretmenimize paylaşımından dolayı teşekkür ederiz.

etkinlik planı
dokunma
dokun, hisset, eşini bul
eş bulma oyunu


ETKİNLİK ADI: DOKUN, HİSSET, EŞİNİ BUL

Etkinlik Türü :Fen ve okuma yazmaya hazırlık(Bütünleştirilmiş bireysel etkinlik)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler

Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.

Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Göstergeleri:
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları dokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.
Eş nesne/varlıkları gösterir.

MATERYALLER: Farklı özelliklerde eş nesneler, orta boy mukavva kutu, maket bıçağı, çalışma sayfaları, pastel boya

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Eş, aynı, benzer, farklı, cam, plastik, tahta, metal, yün, sert, yumuşak

ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen orta boyda mukavva bir kutunun önüne, bir el sığacak genişlikte iki delik açar. Kutunun içini farklı özelliklerdeki eş nesnelerle doldurur (Örneğin iki adet kalem, iki adet ponpon, iki adet bilye, iki adet plastik çatal, iki adet ceviz, iki adet şişe, iki adet metal para vb.).
• Çocuklara , ”Size bir hazine sandığı getirdim. Ama bu sandığın bir özelliği var. O da, içindeki her nesneden iki tane olmasıdır. Bakalım bu sandığın içindeki hazinelerin hepsinin eşini bulabilecek miyiz?” şeklinde bir yönerge verir.
• Öğretmen çocuklara, ellerini kutudaki deliklerden içeri sokarak nesnelere dokunmalarını ve eş olan nesneleri bulmaya çalışmalarını söyler.”Düşün bakalım, bizim sınıfımızda da dokunduğun nesnelere benzer nesneler olabilir mi?”, “Dokunduğun şey neye benziyor?”, ”Ne işe yarar? Sert mi? Yumuşak mı?” gibi sorularla çocukların dikkatlerini yoğunlaştırmalarına yardımcı olur.
• Öğretmen sırayla sınıftaki tüm çocukların etkinliğe katılımlarını sağlar. Bulunan nesneler eşlenerek sergilenir ve özellikleri hakkında konuşulur.
• Öğretmen ve çocuklar masalara geçerler. Öğretmen çocuklara eş nesneleri bulma ile ilgili bir çalışma sayfası hazırlar ve çocuklara yönergeler vererek çalışmalarını tamamlamaları için yönlendirir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların hepsinin en az bir defa etkinliğe katılımlarını sağlayın ve çok çeşitli materyaller kullanın.

DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;

• Kutumuzda hangi nesneleri bulduk?

• Nesnelerin eşini bulunca ne hissettin?

• En çok hangi nesneyi sevdin?

• Nesnelere dikkat etmediğimizde ne gibi zorluklar yaşadık?

• Bu nesneleri daha önce nerede kullandınız?

AİLE KATILIMI
Ailelere etkinliği anlatan bir not gönderilir. Evdeki eş nesneleri bulma, eş sözcükler bulma gibi oyunlarla pekiştirici çalışmalar yapmalarını istenir.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER• Dikkat, algı ve eşgüdüm gerektiren “Ayna” oyununu oynanabilir.
• Sınıfta eş olan nesneleri bulma oyunu oynanabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#3
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
15.11.2012

PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİK ADI:AĞAÇLAR SONBAHARDA SOYUNUR, BİZ GİYİNİRİZ.

ETKİNLİK TÜRÜ: FEN, MATEMATİK, SANAT (Birleştirilmiş Büyük grup Etkinliği)
YAŞ GRUBU: 48-66 AY


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

DA Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri:

Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
Sesin özelliğini söyler.
Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.

BA Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri:

Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir.
Eş nesne/varlıkları gösterir.

BA Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:

Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.


SDA Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:

Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.


SDA Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:

Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.


Malzemeler:Dört mevsim müziği, iki poşet, yapraklar, strafor ağaç, sınıf mevcudunun yarısı kadar sarı, diğer yarısı için yeşil fon kartondan kesilip hazırlanan yaprak kolyeler.


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Toplamak, çabuk olmak, takım olmak, sorumluluk
RENK:SARI,YEŞİL
KURU-ISLAK-YAŞ


ÖĞRENME SÜRECİ -

Bütün çocuklar okula geldikten sonra okulun arka bahçesine çıkılır.
Bahçede ağaçlara, çiçeklere dikkatleri çekilir. Kuru yaprakların üzerine basarak sesini dinlerler. Islak yaprakların üstüne basarlar. Kuru yapraklar ile ıslak yaprakların çıkardığı ses arasındaki farkı kıyaslarlar.

Ellerine verilen poşetlerin içine farklı yapıda yapraklar toplayıp doldurmaları istenir.
Sınıfa girilir. Yapraklar büyükçe bir sepetin içine dökülür. Bu sepetten yaprakları alıp benzerlik-Farklılıklarına göre gruplandırırlar.

Mevsim panosunun önüne strafordan yapılan ağaç yerleştirilir. Yere ve ağacın üzerine yapraklar iğneleyerek sonbahar mevsimi oluşturmalarına rehberlik edilir.
-Burası bizim bahçemiz. Nasıl bir bahçemiz olsun?, Bahçemiz için neler gerekiyor?, Ne bahçesi, hangi meyveler var? Gözlem yapmaları ve proje üzerinde düşünmeleri sağlanır.
‘Ağacımızda kaç tane yaprak var? ‘, sayarlar. Saydıkları her yaprak için yazı tahtasına bir çentik atarlar. Doğru sayıp saymadıklarını yine kendileri kontrol ederler.

Her çocuk bir tane yaprak alır. Kurşun kalemle yaprağı kalıp olarak kullanarak yan yana 3 yaprak çizmeleri istenir.

YÖNERGE: Soldan başlayıp 2 yaprağı sarı renge boyayınız.
Yaprağı neden sarı renge boyamış olabiliriz?
Kaç yaprağı boyamadık? Bu yaprak sararmamış olsun. O halde ne renk olmalı? Evet. Yeşil. Kaçıncı yaprak yeşil olacak?

Alıştırma tamamlandıktan sonra çalışmalarını okuma yazmaya hazırlık dosyalarına kaldırırlar.

Öğretmen masada kalan yaprakları bir araya getirip bir kompozisyon oluşturup çocukların başına toplanmasını sağlar. Bloklarla farklı ürünler ürettikleri gibi yapraklarla da üretilebileceği örneği verilir. Çocuklardan da aynı şekilde özgün ürünler üretmeleri için bir süre oynamalarına fırsat verir. Daha sonra çocuklar sanat etkinliğinde kullanmaları için ihtiyaçları olan yapıştırıcı, kağıt, makas gibi malzemeleri sanat merkezinden alırlar. Çocuklar isterlerse yerde minder üzerinde ya da masada çalışmak için öğretmenin tanıttığı merkezlere geçerler.


1.Topladıkları yaprakları, boyaları kullanıp özgün bir kompozisyon oluşturup kağıda yapıştırırlar.

2. Öğretmen kahverengi bir katon üstüne bir ağaç çizer. Bu ağacı oyarak keser,üzerine kurumuş yapraklardan yapıştırırlar.

DRAMA VE MÜZİK İLE TOPLAMA
Vivaldi’nin 4 Mevsim kaseti teybe yerleştirilir. Müziği dinlemeleri, rüzgar esince ağaçtan savrulup yere düşmekte olan yaprak olduklarını düşünmeleri söylenir. Yavaş yavaş yere düşerken size başka bir yaprak yetişti. Dönüp ona baktınız. Bahçemizin güzel görünmesi için yere düşen bu yaprağın elini tutun. (Sınıfta en iyi iletişim kurduğu arkadaşının elini tutuğu gözlenir) Şimdi bahçemiz için gerekli olmayan yaprakları poşetin içine toplayalım, denir ve öğretmen iki çocuğun eline birer poşet verip sınıfın en uzak köşesine onları yan yana yerleştirir.
-Bu arkadaşlarınız çöp kutusu olsun. Sizler hangi rolü almalısınız? Evet, doğru. Yaprakları çöpçüler süpürüyor. Çöpçüler iki grup olacak. Öğretmen çocukları iki gruba ayırır. Birinci grubun boyunlarına yeşil yaprak kolyeler, ikinci grubun boyunlarına sarı yaprak kolyeleri asar. Çöp kutularının boyunlarına da aynı şekilde kolyeler asar. Vivaldi dört mevsim kaseti tekrar çalınır ve öğretmen komutunu verir:
-Bahçemiz yapraklarla dolmuş. Rüzgar çevreyi dağıtmadan yaprakları çabucak toplamalıyız. Bakalım en çok çöpü yeşiller mi sarılar mı toplayacak?'', denir.
Bütün sınıf tertemiz olduğunda en büyük poşetin hangisi olduğuna karar verirler. Poşetler dramada kullanılmak üzere saklanır.

Bahçenin bulunduğu bölüme oturmaları istenip etkinliğin değerlendirmesine geçilir.

DEĞERLENDİRME:

Bahçeye daha başka neler yapabilirdik?
Ağaçlar sonbaharda neden sararıyor acaba?
Siz bir ağaç olsaydınız nasıl sallanırdınız? ( Özgünce sallanırlar.)
Ağaçlar kışın soyununca üşürler mi?
Biz kışın üşümemek için neler giyiyoruz?
Soğuk havada giyinmeden dışarı çıkarsak neler olabilir?


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK:
1. Mevsimler şarkısı şarkı dağarcığı kasetinden dinlettirilir. Sonbahar şarkısı öğretmen tarafından söylenirken çocuklar jest, mimik ve hareketleri ile şarkıya katılırlar.

2. Sonbaharda ağaçlar soyunur, insanlar giyinir’’ öyküsü Morpa ok önc eğit. Kit s 5’den faydalanılarak anlatılır. Böylece öğrendikleri pekiştirilir.

3. - Şimdi kasetten sesler dinleyeceğiz. Seslere dikkat edin. Bahçede dinlediğimiz seslere benziyor mu? Bu seslerle ilgili bir öykü oluşturacağız.

4. Nesi var? Oyunu oynanabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:

Bahçede çocukların farklı işlerle, oyunlarla uğraşması engellenmeli, sxadece yaprak ve ağaçlara odaklanmaları sağlanmalıdır. B unun için bahçeye çıkılmadan bahçede yapılacaklar hakkında çocukklar bilgilendirilerek hazırlanmalıdır.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#4
senem_44 öğretmenimize bu güzel etkinlik planı için teşekkür ediyoruz.


ETKİNLİK ADI:YAĞMUR YAĞIYOR, ŞEMSİYENİ AÇ

Etkinlik Türü :Fen, Türkçe, sanat, oyun, okuma yazmaya hazırlık, müzik (bütünleştirilmiş büyük, küçük grup ve bireysel etkinlik)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ


BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. Göstergeleri:
Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Göstergeleri:
Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Sohbete katılır.
Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Göstergeleri:
Nesneleri toplar.
Malzemeleri yapıştırır.
Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. Göstergeleri:
Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar.
SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 15: Kendine güvenir. Göstergeleri:
Grup önünde kendini ifade eder.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Göstergeleri:
Elini/yüzünü yıkar.
MATERYALLER: yağmurlu bir gün resmi, sarı-kırmızı-mavi renkli kağıtlar, müzik cd’si, çalışma sayfası, pastel boya, müzik aletleri, hikaye kitabı
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: sarı-kırmızı-mavi, grup,
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar fen ve matematik merkezinde toplanır. Çocuklara o günkü hava durumu sorulur. Çocukların cevaplarının ardından “Hava soğuyor, sert rüzgârlar esiyor, yağmur yağıyor ve insanlar ıslanmamak için şemsiye kullanıyorlar.” Şeklinde çocuklardan alınan cevapları özetleyici açıklamalar yapılır.
• Çocuklara masalara geçmeleri söylenir. Çocuklara “örümcek ailesi yağmurda” şarkılı parmak oyunu yaptırılır.
Bir gün anne örümcek duvara tırmanmış
Yağmur yağmış ve her yer ıslanmış
Güneş açmış ve her yer kumuş
Zavallı anne örümcek hasta olmuş

Bir gün baba örümcek duvara tırmanmış
Yağmur yağmış ve her yer ıslanmış
Güneş açmış ve her yer kumuş
Zavallı baba örümcek hasta olmuş

Bir gün yavru örümcek duvara tırmanmış
Yağmur yağmış ve şemsiyesini açmış
Akıllı yavru örümcek hasta olmamış
Çocuklara kitap merkezinden seçilen yağmur ile ilgili bir hikaye okunur.
Çocuklara yavru örümceğin yağmurdan nasıl korunduğu sorulur. Çocuklardan alınan şemsiye cevabı üzerine, çocuklara yağmurlu bir gün resmi verilir. Resimdeki çocuğun elindeki şemsiyenin renkli kâğıtlarla tamamlanacağı ve resmin boyanacağı açıklanır. Çocuklara sarı, kırmızı ve mavi kâğıtların renkleri sorulur, bu kâğıtları katlayıp yapıştırarak şemsiye oluşturulur. Resmin kalanı boyanarak ürünler sergilenir. Çocuklar sınıfı toplarlar ve ellerini yıkarlar.
• Çocuklarla birlikte oyun alanına geçilir. Etkilikteki artık renkli kâğıtlar öğretmen tarafında havaya atılır. Masalara sarı, kırmızı, mavi renkli oyuncaklar konulur. Çocukların kâğıtları müzik bitene kadar toplayarak doğru masaya koymaları istenir. Oyun bu şekilde birkaç kez tekrarlanır.
• Çocuklarla birlikte masalara geçilir. Çocuklara nesneleri renklerine göre gruplama ile ilgili çalışma sayfaları ve boya kalemleri verilir. Çalışmalar panoda sergilenir.
• Çocuklara müzik aletleri verilir. “yağmur yağıyor /seller akıyor /arap kızı camdan bakıyor” şarkısı önce söylenir. Ardından müzik aletleriyle birlikte söylenir. Müzik aletlerinin tek tek eşliğinde de söylenir.”
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Etkinliğin yağmurlu bir günde yapılmasına dikkat edilir.
Çocuklara hava ile ilgili açıklama yapmadan önce onları konuşturmak gerekir.
Masalara konulacak oyuncakların blok ve tek renk olmasına dikkat edilir.
DEĞERLENDİRME
Yağmurda ıslanalar örümcekler kimlerdi?
Yavru örümcek yağmurdan nasıl korundu?
Etkinliklerimizde hangi malzemeleri kullandık?
Etkinlikte kullandığımız kağıtlar hangi renklerdeydi?
Oyunu başka nasıl oynayabilirdik?
En çok hangi müzik aleti eşliğinde şarkıyı söylemeyi sevdiniz*
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Şemsiye grapon kâğıtları yuvarlanarak da yapılabilir.
Yağmurun oluşumu deneyi yapılabilir.
Çocuklarla birlikte bahçeye çıkılır. Önce şemsiye açık olmadan biraz ıslanılır. Ardından şemsiye açılır.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#5
ETKİNLİK ADI:TOPRAK

ETKİNLİK TÜRÜ: FEN, MATEMATİK, SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ve BÜYÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler. (TOPRAK, KİL, ÇAMUR)
Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler.(YUMUŞAK, YAPIŞKAN, BALÇIK, ÇAMUR)

BA Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların dokusunu ayırt eder, karşılaştırır.(BAHÇE TOPRAĞI İLE KİL)

PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri sıkar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

ÖBA Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
Göstergeleri:
Elini/yüzünü yıkar.

ÖBA Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.
Göstergeleri:
Tehlikeli olan durumları söyler.
Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.
Temel güvenlik kurallarını bilir.
Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur.
Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.


Malzemeler:
Kil, pipet, toprak, çamur, hamur kalıpları,


Sözcükler ve Kavramlar:
Çamur, kil
Büyük-Küçük, Az-Çok

ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklar okula getirdikleri killeri fen ve doğa köşesine koyarlar. Sonra çocuklarla bahçeye çıkılır. Toprağı incelemeleri, toprakla bir süre oynamaları istenir. Ardından ellerine sulama kapları verilir. Toprağı ıslatırlar. Islanan toprağa ne olduğu sorulur. Çamurlu toprağa basarlar. Ayaklarının izini çıkarırlar. Birbirlerinin ayaklarının büyüklüğü ile kendi ayağının izini kıyaslarlar.

Islanan toprak üzerine bir süre kürdanla, pipetle, taş parçaları ile, hamur kalıpları ile resim yaparlar. Bu sırada birbirlerinin üzerine, yüzüne çamur, pipet ucu, taş gelmemesi için uyarılarda bulunulur.

Sonra sınıfa girilir. Fen merkezine bıraktıkları kile dikkatleri çekilip masalara geçerler. Renk, şekil özelliği ile kilin dışarıdaki toprağa benzeyip benzemediği sorulur. Bunun da toprak olduğunu, adının kil olduğu söylenir. Toprakla neler yapabildilerse aynı işlemin fazlasını kil ile yapabilecekleri söylenir. Bütün çocukların eline yoğrulmuş kilden farklı miktarlarda birer parça verilir. Öğretmen de eline bir parça kil alıp bir top yapar. Yanındaki çocuğa; 'benim topum mu büyük, senin topun mu?', diye sorar. Sonra öğretmen her çocuğun yanındaki arkadaşı ile toplarının büyüklüğünü kıyaslamasını söyler.

*Öğretmen çocukları yanında oturan çocuk ile eşleştirir. Büyük topu olan çocuk küçük topu olan çocuğa şunu söyler; 'benim topum seninkinden büyük. Lütfen senin küçük topunu bana verir misin?' Küçük topun sahibi çocuk yönergeyi uygular. Büyük topun sahibi 'teşekkür ederim, şimdi ikimizin topu ile daha büyük bir top yapacağım', der. Gruptaki çocuklar oyunu sevdilerse, daha büyük top yapmak için aynı biçimde devam edilir. En son kocaman bir top yapılır. İlk oyuna başladığımızda topların az mı, çok mu olduğu sorulur. Topların neden azaldığı sorulup çocukların 'çünkü topları birleştirip büyük top yaptık.', demeleri için desteklenirler.
***Öğretmen tekrar çocuklara kil dağıtır. Bu defa eşit miktarda verir. Çocuklar kil ile istedikleri şekilde bir süre oynarlar. Öğretmen çocukların yanına gidip tek tek ne yaptıklarını sorar. Yapılan eserler bir kağıt üzerinde kurumaya bırakılır. Ellerini yıkamak için sıra olurlar. Ellerini yıkamadan önce elbiselerinin kollarını çeker ya da kıvırırlar / öğretmen çekmelerine, kıvırmalarına yardım eder. Ellerini yıkarlarken musluğu yeterince açmaları, kollarını yukarı kaldırmadan yıkarlarsa ve lavaboya yaslanmazlarsa üstlerinin ıslanmayacağı belirtilir. El yıkama şarkıları söylenip tırnaklarının içini, parmaklarının arasını, ellerinin üstünü güzelce yıkarlar.


DEĞERLENDİRME:
Çamurla mı kil ile mi oynamak daha güzeldi?
Çamurla neler yaptınız?
Kimin ayak izi daha büyüktü?
Ayak izinizi çıkartırken ayağınız çamura battı mı? Ayağınızı çamurdan kolay çıkarabildiniz mi?
Oyun oynarken arkadaşınızın üstünü çamurlayan oldu mu?
Bir sonraki oyunumuzda nelere dikkat etmeniz gerekli?
Kil ile büyük top yapınca toplar çoğaldı mı, azaldı mı?
Zamanımız olsaydı, kil ile başka neler yapmayı isterdiniz?



ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:

Kil ile yılan yapabilirler. Aynı uygulama şekli ile yılanların uzunluklarını ölçerler.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Bedenlerini kazalardan ve tehlikelerden korumaları için gerekli tedbirler alınır.
Ellerini istenilen şekilde yıkamalarına titizlik gösterilir. Gerekirse konu ile ilgili ödül panosu oluşturulur.


Veli katılımı:
Okula kil göndermeleri istenir. Kilin küçük kas gelişimine olan etkilerini anlatan bir makale broşür haline getirilerek eve gönderilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#6
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
03.12.2012

PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.





PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.



ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM


Etkinlik Türü: FEN, TÜRKÇE (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-66 ay


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:

Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

SDA Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Göstergeleri:

Fiziksel özelliklerini söyler.

Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
Göstergeleri:

Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.
Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.

SDA Kazanım 15: Kendine güvenir.
Göstergeleri:

Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.
Grup önünde kendini ifade eder.
Gerektiğinde liderliği üstlenir.


Materyaller:
Farklı renklerde ince kadın çorapları, evde çoraptan yapıp getirdikleri kuklalar.
'ırklar' ppt sunum

https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/d569eaf0eeb8f6bb2a4edb9bc57c4dde.rar




Sözcükler ve Kavramlar:
İyilik, renk, ırk, ten rengi, Farklılıklarım, eşsiz, özel.



EĞİTİM SÜRECİ

• Öğretmen, çocukların aynayı görebilecekleri şekilde sandalyelerine oturmalarını ister.
• Önce öğretmen aynanın karşısına geçer. Aynaya bakarak kendi fiziksel özelliklerini söyler.
• Çocuklar, ikişerli eşleşir. Eşi ile kendi arasındaki farklı ve benzer yönlerini söylerler.
• Bütün grupların incelemesinden sonra, panodaki resimler gösterilir; farklı ten renkleri hatırlatılarak kendi ten renklerine dikkatleri çekilir.
• Farklı özellikleri olan (beyaz ırk, sarı ırk, esmer ırk gibi) insanlara ait hazırlanan Power Point sunuyu seyrederler. Dikkatleri ten renklerine çekilir. Benzerlik ve farklılıklar konuşulur. Kendi ten renklerine en uygun olan sunu resmini, sunuyu seyrederlerken söylemeleri istenir.
• Çorap köşesinden önce kendi ten renklerine uygun olan naylon çorapları alıp kol ve bacaklarına giyerek aynada tekrar kendilerini incelemeleri istenir. Sonra farklı renklerde çorabı kollarına geçirmeleri istenir.
• Çocukların yüzlerini boyayıp farklı saç tipleri oluşturarak ayna karşısında kendilerini incelemelerine fırsat verilir.
Öğretmen bu sırada, farklılığımızın bizleri eşsiz ve özel yaptığını belirtir.


Çorapları kollarına geçirmiş olan çocuklara öğretmen:

—Tüm vücudumuz çorap renginde olsaydı, neler hissederdiniz?
— Neden herkesin ten rengi birbirinden farklı olabilir?
—Ten rengini değiştirebilseydin hangi ten rengini seçerdin?” sorularını sorar; konu tartışılır.

• Öğretmen, dünyadaki bütün insanların besin, giyecek, barınacak yer, sevgi ve saygı gibi aynı temel ihtiyaçlara sahip olduğunu belirtir.
• Öğretmen kendimizi ve başkalarını kabul etmenin önemini vurgular.
• İnsanların farklılıkları ne olursa olsun, bir bütünün parçaları olduğumuz düşünülerek birbirimize bağlılığımızın her şeyden önce ve önemli olduğu söylenir. Çocukların yanındaki arkadaşının elinden tutması ve dostça sıkması istenir.
• İnsan hakları ve demokrasiyle ile ilgili şiirler okunur.

SEVMENİN IRKI OLMAZ
Arkadaşım siyah tenli,
Benim tenimse beyaz.
Bazı arkadaşlarımla da,
Farklıyım biraz.
Yine de severim hepsini.
Biliyorum ki,
Sevmenin ırkı olmaz.

Ülkü DUYSAK

• Etkinlik için davet edilen anne, çocuğu ile birlikte yaptığı kuklaları ellerine geçirerek, özgün bir öyküyü kuklalarla anlatır.
• Çocuklar, evde yapıp getirdikleri farklı tenlerdeki insan kuklalarını kullanıp, ikişer eşleşerek gruba öykü anlatırlar.


DEĞERLENDİRME:
• Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
• Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve ‘’iyilik’’ için gerekli olduğu söylenir.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
• Aile katılımı ile evden getirdikleri naylon çorapları sepete bırakarak çorap köşesi oluştururlar.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

Çorapların farklı renklerde olmasına,
Her çocuğun bir çorabının olmasına,
'iyilik' konusunda gün sonu değerlendirmesi yapılmasına dikkat edilimelidir.


AİLE KATILIMI:

Velinin sınıf içi etkinliğine katılımı için okula davet edilen anne, çocuğu ile birlikte yaptığı kuklaları ellerine geçirerek, özgün bir öyküyü kuklalarla anlatmaları istenir.
 
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
16
Beğeniler
0
#7
teşekkür ederim emel hocam bu ay ki okul değerimiz sevgi-saygı bu etkinlik çok yardımcı olacak özellikle video çok teşekkürler:))))))))
 

gazili44

Yeni Üye
Katılım
5 Ocak 2013
Mesajlar
1
Beğeniler
0
#9
FEN MATEMATİK ETKİNLİĞİ;
Çocuklarla renkler hakkında sohbet edilir.'Renkler olmasaydı neler olurdu?Peki renkler nasıl oluşuyor biliyor musunuz?gibi sorular sorarak çocukların cevaplamalarına fırsat verilir.Sonra plastik bardaklara sarı ve mavi toz boyalardan birer kaşık konulur ve sulandırılır.Sonra bir ele mavi,diğer ele sarı bardaklar alınarak 'Çocuklar sizce elimdeki bu renkleri kullanarak üçüncü rengi nasıl elde edebilirim denilir.Çocukların cevapları dinlenir.Daha sonra tüm çocukların görebileceği yerde sarı ve mavi boyalar birbirine katılır ve yeşil renk oluşturulur.'Sizce oluşturduğumuz yeni rengin ismi nedir?Çevremizde bu renkle aynı renkte olan bitki,eşya ve kıyafetler nelerdir' denilir ve etkinlik bu şekilde sonlandırılır.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#10
FEN MATEMATİK ETKİNLİĞİ;
Çocuklarla renkler hakkında sohbet edilir.'Renkler olmasaydı neler olurdu?Peki renkler nasıl oluşuyor biliyor musunuz?gibi sorular sorarak çocukların cevaplamalarına fırsat verilir.Sonra plastik bardaklara sarı ve mavi toz boyalardan birer kaşık konulur ve sulandırılır.Sonra bir ele mavi,diğer ele sarı bardaklar alınarak 'Çocuklar sizce elimdeki bu renkleri kullanarak üçüncü rengi nasıl elde edebilirim denilir.Çocukların cevapları dinlenir.Daha sonra tüm çocukların görebileceği yerde sarı ve mavi boyalar birbirine katılır ve yeşil renk oluşturulur.'Sizce oluşturduğumuz yeni rengin ismi nedir?Çevremizde bu renkle aynı renkte olan bitki,eşya ve kıyafetler nelerdir' denilir ve etkinlik bu şekilde sonlandırılır.
gazili44;Örnek için teşekkürler. Ancak paylaşımınız sadece ''Öğrenim Süreci''ni içermekte olup, ''ETKİNLİK PLANI'' değildir.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×