1. Sitemizin yazılımı değişmiş olup kullanıcı adı ile girişlerde başlangıçta sorun yaşanabilir , özellikle kullanıcı adında Türkçe Karakter olanlar. Giriş yapmak için kullanıcı adı yerine mail adresiniz ile giriş yapınız. Sorun yaşarsanız [email protected]'dan bana ulaşabilirsiniz.İbrahim ERDOĞAN
    Duyuruyu Kapat

48-60 Ay Çocukları için Müzik Etkinliği Planı

'Müzik Etkinlikleri' forumunda Emel Hoca tarafından 6 Şubat 2012 tarihinde açılan konu

  1. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0

    48-60 Ay Çocukları için Müzik Etkinliği Planı


    YAŞ GRUBU: 48-60 Ay MÜZİK

    Amaçlar ve Kazanımlar
    Sosyal Duygusal Alan
    Amaç 1. Duygularını fark edebilme
    Kazanımlar
    4. Duygularını müzik, dans, drama, vb. yollarla ifade eder.

    Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme
    Kazanımlar
    1. Başkalarının duygularını ifade eder

    Dil Alanı
    Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
    Kazanımlar
    4. Verilen sese benzer sesler çıkarır.

    Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
    Kazanımlar
    1. Nefesini doğru kullanır

    Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    Kazanımlar
    6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur

    Bilişsel Alan
    Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanımlar
    9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.


    Yöntem ve Teknikler:
    Uygulamalı çalışma


    Materyaller:

    — Yüz boyama için renkli kalemler
    — Ayna
    — “Kara Kedi” şarkısı


    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen çocuklara ikili eş olmalarını söyler ve her gruba yüz boyama için birer kalem verir. “Şimdi bu kalemleri kullanarak birbirinizin yüzünü boyamanızı istiyorum. Öyle boyamalıyız ki kediye benzemeliyiz” der. Kedinin yüzünde farklı neler olduğu, neler çizilmesinin uygun olacağı ile ilgili sorular sorularak yönlendirme yapar. Boyama işleme bittikten sonra aynayla yüzlerine bakmalarını ister. Aşağıdaki yönergeleri kullanarak nefes çalışması yaptırır:
    “Bizler minik kedileriz, bir evde yaşıyoruz. Şimdi karnımız çok aç. Ama bugün canımız sahibimizin verdiği sütü içmek istemiyor. Haydi yiyecek bir şeyler arayalım. Şöyle bahçede yavaş yavaş dolaşalım. Bir o tarafı koklayalım, bir bu tarafı koklayalım. Bir aşağıyı koklayalım bir yukarıyı koklayalım. Bir yiyecek kokusu alamadık, oflayalım, puflayalım. Şşşşşşt o da ne, bir tıkırtı duyuluyor. İşte orada bir fare var, haydi yakalayalım şu fareyi, koşalım, koşalım, koşalım, yavaşlayalım, yavaşlayalım, nefese nefese kaldık. Fareyi yakalayamadık. Oflayalım, puflayalım. Bir fareyi yakalayamadık. Açlığımız daha da arttı. Mmmm, şöyle etrafı derin bir nefes alalım, sanki güzel bir yiyecek mi kokuyor ne? Evet sahibimiz sütümüzü hazırlamış, haydi hemen içmeye başlayalım. Offf, yavaş olun çok sıcak, dilimiz yandı. Üff, üff, üff… Biraz bekleyelim, sütümüz soğudu artık içebiliriz. Ohh! Karnımız çok güzel doydu, süt içmek ne kadar da güzelmiş. Şimdi minderimize kıvrılıp mışıl mışıl/horul horul uyuyalım”

    Çocuklar uykuya daldıktan sonra öğretmen “Hadi bakalım uyumak yok öyle, benim canım sıkılıyor, kalkın” diyerek uyandırır. Hem artık bu kadar uyumak yeter. Şu kedilerin sesini duymak istiyorum” der. Böylece ritim çalışmasına geçiş yapar. Aşağıdaki yönergelere uygun olarak çocukların ilgisine göre ritim çalışmasını sürdürür:

    - Şimdi ben elimi çırpacağım. Elimi nasıl çırptığıma dikkat etmenizi ve el çırpma şeklime göre bir kere miyavlamanızı istiyorum (Şöyle: 1-2 , mi-yav örnek verir ve birkaç denemeden sonra devam edilir).
    - Şimdi ben işaret ettiğim zaman söylediğim durumu düşünerek üç kez miyavlamanızı istiyorum. Yavru bir kedi gibi miyavlayalım, baba kedi, üzgün kedi, kızgın kedi, şaşkın kedi, gülen kedi,…vb. (öğretmen kediler miyavlarken elini çırpar).
    - Bu kez iki kedi yan yana gelelim. Her iki kediye nasıl kediler gibi ses çıkarmaları gerektiğini söyleyeceğim (Her ikili gruba canlandıracakları özelliği söyler). Benim işaretime göre, gösterdiğim kedi grubu kendi rolüne uygun olarak ses çıkaracak (öğretmen sırasıyla bir-iki-üç parmağını gösterir ve sırasıyla işaret ettiği grubun ses çıkarması şeklinde çalışma yapılır).

    Öğretmen daha sonra çocukların önceden öğrendikleri Kara Kedi şarkısını hatırlatır ve “birlikte bu şarkıyı bir kez daha söyleyelim” der. Grubun yarısını çocuklar yarısı kara kediler olarak ikiye ayırır. Sırasıyla kara kediler ve çocuklar şarkılarını söylerler:

    Dolaştım bodrum kiler, bulamadım hiçbir av
    Aç kaldı bizimkiler mırı mırı mır mır-nav!
    Kirlidir ağzı yüzü, üstü başı pis mi pis – miyav!
    Kovalım şu yüzsüsü, kara kedi mırnav pist! – miyav!
    Olsaydım ben bir köpek, ısırırdım hav hav hav!
    Üstüme varmayın pek, mırı mırı mır mır-nav!
    Dolapta işin ne, kara kedi mırnav pist! – miyav!
    Mutfakta bak işine kara kedi mırnav pist! – miyav!



    Etkinlikle İlgili İpuçları
    - “Kara Kedi” şarkısının çocuklarca biliniyor olması gerekir.



    Etkinliğin Değerlendirilmesi

    Etkinlik çocukların ilgisini çekti mi?
    Çocuklar eğlendiler mi?
    Verilen duygu durumunu farklı şekillerde ifade edebildiler mi?
    Etkinlik farklı şekillerde, farklı zamanlarda tekrar ele alınabilir mi?
    Öğretmen farklı bir şekilde etkinliğe katılabilir miydi?



    Aile Katılımı

    Etkinlik esnasında çocukların resimleri çekilir. Resimlerin altına o günkü etkinliğin içeriği yazılır ve ailelerin göreceği şekilde panoya asılır.


    Önerilen Diğer Etkinlikler

    Ritim ve hareket çalışmaları yapılabilir. Verilen ritme uygun kedinin adım atması, yalanması, avının üzerine zıplaması gibi yönergeler verilebilir.


    Emel ÖZDEMİR (grubumuzun planıdır.)
    Yalova Semineri 2007
     

Bu Sayfayı Paylaş


  • Okul Öncesi

    OkulOncesi.net Yenilenen arayüzü ve yazılımı ile siz değerli öğretmenlerimizin kolay kullanımı için yeniledik. Cepten, tabletten her türlü cihazdan kolay erişim imkanı bulunmaktadır. Okul Öncesi etkinlikleri için doğru sitedesiniz.
  • OkulOncesi.net Reklam

    OkulOncesi.net reklam işlemleri için [email protected] adresinden iletişime geçebilirsiniz.