1. Sitemizin yazılımı değişmiş olup kullanıcı adı ile girişlerde başlangıçta sorun yaşanabilir , özellikle kullanıcı adında Türkçe Karakter olanlar. Giriş yapmak için kullanıcı adı yerine mail adresiniz ile giriş yapınız. Sorun yaşarsanız erdoganibrahim@msn.com veya 0506 296 64 94 ten bana ulaşabilirsiniz.İbrahim ERDOĞAN
    Duyuruyu Kapat

altında üstünde ile ilgili hikaye

'Masallar ve Hikayeler' forumunda ayşenur tarafından 15 Mart 2012 tarihinde açılan konu

  1. ayşenur

    ayşenur Yeni Üye

    Katılım:
    6 Şubat 2012
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    0

    bana acill altında üstünde ile ilgili hikaye hikaye öncesi ve hikaye sonrası etkinliği lazım lütfen yardım edin
     
  2. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0

    KAVRAM: ALTINDA-ÜSTÜNDE

    Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    Kazanımlar
    1. Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
    2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.

    Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
    Kazanımlar
    1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.


    Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    Kazanımlar
    2. Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
    4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.
    7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.
    8. Sunularında hayali / gerçek nesneler kullanır


    Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    6. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider


    Hikaye öncesi ön hazırlık Çalışması:

    Öğretmen çocuklar okula gelmeden önce masalardan birinin altına bir büyük tahta blok, tahta bloğun altına bir kamyon, kamyonun altına bir para koyar. üstüne yerlere kadar uzanan masanın bacaklarını örtecek büyüklükte bir masa örtüsü öter.

    okula gelen çocukları masanı çevresinde toplar; 'Sınıfta farklı olan nedir?'', diye sorar. çocuklardan gelen yanıtları aldıktan sonra:

    -Masanın üstünde ne var?
    -Evet, bildiniz bu bir masa örtüsü. peki, masanın altında ne olabilir?, diye sorar.
    Ardından sıra ile çocukların aktif katılımlarını sağlayacak sorular sormaya ve yanıtlar almaya devam eder. Burada kavramın karıştırılmaması için hep 'altta ne var'', sorusu sorulmaya devam edilmelidir.

    Daha sonra her çocuğa sınıfta keşfe çıkmasını 'altta''olanı görmelerini, gördükten sonra sandalyeye oturmalarını ister.

    Bütün çocuklar oturduktan sonra öğretmen:

    -Altta ne gördün?, neyin altındaydı?, sorusunu sorar. Alınan yanıtların ardından altta gördükleri nesnelerin resmini çizmelerini ister.

    Resim çizme etkinliği tamamladıktan sonra çizdiklerini yorumlarlar. Öğretmen bu resimleri kullanarak yeni bir öykü üretmenin çok iyi olacağını söyler. ve resimlerden oyla çıkarak öykünün başlangıç cümlesini kendisi söyler. En sonda oturan çocuğun ise öykünün sonunu söyleyeceğini, bunun için bütün resimlerin birbirini tamamlayacak nitelikte olmasını hatırlattıktan sonra öyküye başlanır. Çocuklar anlatırken öğretmen çocukları videoya çeker.

    Öykü sonrası:

    Öykü oluşturma tamamlanınca öğretmen çektiği videoyu çocuklara seyrettirir. Öyküyü hem görsel hem de anlatılanlarla yorumlayan çocuklar öyküye son şeklini verdikten sonra öğretmen öyküyü kaleme alır.

    Öyküye bir isim ve farklı bir son bulmaları için sorular sorar.

    eve gitme saatine yakın, öğretmen Veli iletişim panosuna yeni öyküyü resimlerle birlikte asarak, ''BİZ BUGÜN ÖYKÜ YAZDIK, ADINI..........KOYDUK'' der.

    Çocuklara ''Siz çok harikasınız. Bugün sınıfımızın ALTINDA-ÜSTÜNDE öyküsün oluşturduk, der, şimdi masaların altından sürünerek geçen, kabanlarını giyerek eve gitmerk için hazırlanabilir, diyerek günü tamamlar.


    PLAN: EMEL ÖZDEMİR

    15.03.2012


    Bu plan; 'ayşenur'' un isteği üzerine ona özel oluşturulmuştur.
     
  3. ayşenur

    ayşenur Yeni Üye

    Katılım:
    6 Şubat 2012
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    0

    çok teşekkür ederim bu gerçekten işime çok yarayacak :)
     

Bu Sayfayı Paylaş