Neler yeni

Aşçı Yemek Yapıyor Oyun Etkinliği

Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
420
Beğeniler
0
#1
AŞÇI YEMEK YAPIYOR

Etkinlik Türü: Oyun (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 60 – 72 Ay

Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/9a0b425daad16abee1e36163793ac15d.doc

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Sosyal ve Duygusal Gelişim:
Kazanım3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
(Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. )
Kazanım 4. Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
(Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.)

Dil Gelişimi:
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
(Göstergeleri: Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.)
Kazanım 7. Dinlediklerinin izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)

Motor Gelişim:
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür.)

ÖĞRENME SÜRECİ
• Güne başlama zamanından sonra çocuklar ve öğretmen oyun alanına geçerler.
• Çocuklara “Aşçı Yemek Yapıyor” oyunu oynanacağı, bu aşçının farklı bir özelliğe sahip olduğu, gözlerinin görmediği, bu yüzden de aşçı olacak çocuğun gözlerinin kapatılacağı söylenir. Daha sonra kimin aşçı olmak istediği sorulur.
• Aşçının, gözü yumuşak bir bez yardımıyla kapatılır. Diğer çocuklardan ise oyun alanına karışık olarak yerleşmeleri istenir. Her birinden kendi istedikleri bir sebze olmaları istenir.
• Aşçının yemek yapmak istediği, mutfağında malzeme kalmadığı için bahçesine girip sebze toplaması gerektiği söylenir.
• Gözleri görmeyen aşçının kendini güvende hissetmesi için yanında bir yardımcıya ihtiyacımız olduğu ve aşçıya kimin yardım etmek istediği sorulur.
• Aşçının bahçenin sonunda bulunan domateslere diğer sebzeleri ezmeden ulaşması istenir.
• Aşçı yaklaştığı çocuktan hangi sebze olduğunu söylemesini ister.
• Bahçenin sonundaki domateslere ulaşıldığında aşçının gözleri açılır.
• Oyun başka bir çocuk aşçı seçilerek tekrarlanır.
• Oyun, katılmak isteyen tüm çocuklarla oynandıktan sonra çocuklar, mutlu-üzgün-korkmuş gibi ifadelerin olduğu kartları kullanarak süreçteki duygularını paylaşırlar.

Materyaller:
Yumuşak bez parçaları, peçete,
mutlu-üzgün-korkmuş gibi ifadelerin olduğu kartlar

Sözcükler ve Kavramlar:
Aşçı, sebze, mutlu, üzgün, korkmuş.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Bu tür etkinlikler farkındalık geliştirme amaçlı etkinliklerdir. Özellikle sınıfa görme engelli bir çocuk gelmeden önce bu ve benzeri çalışmaların ön hazırlık etkinliği olarak ele alınması yararlı olabilir.
• Gözleri kapanacak olan çocuğa gözünü kapatmamızda bir sakınca olup olmadığı sorulmalıdır. Gözünün kapatılmasını istemeyen çocuk zorlanmamalıdır.
• Gözünü kapatacağımız nesnenin çocuğun gözünü acıtmayacak yumuşak bir bez olmasına özen gösterilmelidir.
• Hijyenik olması için her çocuk için ayrı bez kullanılmalıdır. Ya da her çocuk için gözün kapatılacağı bezin altına peçete konur.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

• Engelli olan çocukların nasıl yaşadıklarını ve neler hissettiklerini daha iyi anlatabilmek için konuya uygun bir öykü okunup sohbet edilebilir.
• Bu oyun, ana karakter olarak “yemek yaparken yardımcısından bir şeyler isteyen ve kulakları duymayan bir aşçı” yı ele alarak da oynanabilir.
• Etkinlik gerçek sebzeler kullanılarak da yapılabilir

AİLE KATILIMI

• Ailelerden evde çocuklarıyla engellilerle ilgili sohbet etmeleri istenir.
• Evde çocuğun gözlerini yumuşak bir nesneyle kapatıp önüne karışık nesneler konularak nesnelerin ne olduğunu dokunarak tahmin etmesini isteyen “tahmin oyunları” oynamaları söylenir.

DEĞERLENDİRME

Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir;

• Biraz önce nasıl bir oyun oynadık?
Kimler hangi rolleri üstlendi?
• En çok ne zaman eğlendin? Zorlandığın yerler oldu mu?
Gözlerin kapalıyken neler hissettin?
• Gözleri görmeyen arkadaşına yardım ederken neler düşündün?
Sen ona yardım ederken o ne hissetmiş olabilir?
• Bu oyuna benzer oyunlar oynamış mıydın?
Daha önce gözleri görmeyen bir insan tanıdın mı?
Onun kullanmış olduğu özel bir eşya var mıydı?
O kişi ile ilgili bize neler söylemek istersin?

Çocuklara özel gereksinimli bir hayvan / insanla ilgili bir öykü okunarak ve ardından sorular sorularak da bu etkinlik değerlendirilebilir.

UYARLAMA

Sınıfta Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;

• Aşçı yardımcısının zihinsel yetersizliği olan çocuk olması sağlanır. Onun da kendisine bir yardımcı seçmesi istenir. Zihinsel yetersizliği olan yardımcıya kendi yardımcısı tarafından kısa ve net yönergeler verilerek aşçıya domatesleri bulmada yardımcı olması sağlanır. (Eğer çocuk sözel yönergelerle kendisinden isteneni yerine getiremezse fiziksel yardım sağlanarak çocuğun kendinden bekleneni gerçekleştirmesine yardımcı olunur.)
• Etkinliğin değerlendirilmesinde sadece ikinci madde uygulanarak zihinsel yetersizliği olan çocuğun etkinlikle ilgili yaşantı ve duygularını paylaşmasına fırsat verilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×