Neler yeni

Bahçevan Draması (Canlı-Cansız Kavramı)

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#1
ISINDIRICI ÇALIMA
ETKİNLİK ADI:Bahçıvan (Canlı-Cansız)
PSA Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım: 5. Tek / çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
MATERYAL:--- YAŞ: 5-6
SÜREÇ: Tüm sınıf grup çalışması
Çocuklar büyük bir halka oluştururlar, yere otururlar. Çocuklar arasından bir bahçıvan ve bir de yaramaz çocuk seçilir. Bahçıvan çiçekleri sularken yaramaz çocuk bahçede dolaşmaktadır. Bahçıvan yaramaz çocuğun yanına giderek sakın çimlere basma, çiçekleri koparma der. Yaramaz çocuk beni yakalamayı başarırsan söylediklerini yaparım der ve kaçmaya başlar. Ama yaramaz çocuk hangi hareketi yapıyorsa bahçıvan da aynı hareketleri yapmak zorundadır. Örneğin çocuk iki kez kendi kendi etrafında dönerse bahçıvan da dönecek, tek ayakta koşarsa bahçıvan da tek ayakta koşacaktır.

ESAS ÇALIŞMA
SDA Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanım: 7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
DA Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme Kazanım: 2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.4. Görsel materyalleri açıklar.
ETKİNLİK ADI:Canlı mı Cansız mı?
MATERYAL:Canlı ve Cansız Nesnelerin Resimlerinin Olduğu kartlar
Öğretmen daha önceden üzerinde canlı ve cansız varlıkların resimlerinin olduğu küçük kartlar hazırlamış ve bunları çocukların takabilmesi için ip geçirmiştir. Çocuklara kartları boyunlarına takmalarını karttaki resimlerde ne olduğuna dikkat etmeleri söylenir. Kartları sırtlarına doğru takarlar..Çocuklar kartları taktıktan sonra, öğretmenin daha önceden çizdiği dairenin üzerine dizilir. Öğretmen‘’Bize bir ebe gerekli. Peki ne yapmalı. En iyisi sayışmalı. İçinizden birini bulmalı. Son dokunduğum ebe olmalı.’’tekerlemesi ile bir ebe seçer.Ebenin müzik eşliğinde halkanın içerisinde dolaşacağını söyler. Müzik kesilince ,ebeden hangi arkadaşının önünde durursa, ona arkasındaki kartta resmi bulunan hayvanı yada eşyayı tahmin edebilmek için ipucu alabileceği sorular sormasını istenir. (Nasıl ses çıkarır? Nasıl hareket eder? Vb..) Ebenin soru sorduğu çocuk, ipucu verirken kartındaki resmin adını söylememesi hatırlatılır. Ebe doğru tahminde bulunursa, diğer çocuk ebe olur.



RAHATLAMA
SDA Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanım: 1. Duygularını söyler.2.Duygularının nedenlerini açıklar.3. Duygularının sonuçlarını açıklar.
BA Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanım: 2. Varlıkların rengini söyler.3. Varlıkların yerini söyler.4. Varlıkların şeklini söyler.
Öğretmen çocuklardan gözlerini kapatmalarını ve ellerinde bir kutu olduğunu hayal etmelerini ister. Şimdi kutuyu açtıklarını,kutunun içinde bir böcek gördüklerini düşünmelerini, böceğin görünüşüne, hareketlerine,sesine vb. dikkat etmelerini söyler.Daha sonra öğretmen;kuruda nasıl bir böcek vardı?Büyüklüğü nasıldı? Hareketleri hızlı mıydı? Ne renkti? Onu gördüğünde neler hissettin? Böyle bir böcek gördüğünde yüz ifaden nasıl olur? Vb. sorularla çocukların hayal ettiklerini canlandırmalarını ister.

Alıntıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×