1. Sitemizin yazılımı değişmiş olup kullanıcı adı ile girişlerde başlangıçta sorun yaşanabilir , özellikle kullanıcı adında Türkçe Karakter olanlar. Giriş yapmak için kullanıcı adı yerine mail adresiniz ile giriş yapınız. Sorun yaşarsanız erdoganibrahim@msn.com veya 0506 296 64 94 ten bana ulaşabilirsiniz.İbrahim ERDOĞAN
    Duyuruyu Kapat

Dünyaca Ünlü Ressamların Resimleri

'RESİMLER, TABLOLAR, RESSAMLAR' forumunda Cemile Öğretmen tarafından 18 Ekim 2011 tarihinde açılan konu

  1. Cemile Öğretmen

    Cemile Öğretmen Moderator

    Katılım:
    14 Ekim 2011
    Mesaj:
    1,932
    Alınan Beğeniler:
    0

    LEONARDO DA VİNCİ

    Görsel okuma yapılabilecek tablolar, farklı etkinliklerde çocuklarla çalışılabilir.. Gördüklerini anlatırlar. Renkleri ve renk karışımları nelerdir söylerler. Doğadaki bir resim için hangi mevsim acaba diye sorulabilir.
    Hafıza oyunu: Resme bir süre dikkatle bakarlar, sonra resim ortadan kaldırılır ve resimde neler vardı hatırlayarak söylemeleri istenebilir.
    En son ressam olmaları istenir ve hayalindeki resmi çizermisin yönergesi verilebilir.



    [​IMG]

    BERTHE MORİSOT

    [​IMG]

    CLAUDE MONET​


    [​IMG]

    DANTE GABRİEL ROSSETTİ

    [​IMG]

    EDGAR DEGAS​


    [​IMG]

    JOHN WİLLİAM WATHERHOUSE

    [​IMG]

    MARY CASSATT

    [​IMG]

    PABLO PİCASSO

    [​IMG]

    VELAZQUEZ DİEGO

    [​IMG]

    WASSİLY KANDİNSKY

    [​IMG]


    TÜRKÇE

    Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme.
    Kazanımlar
    1. Görsel materyalleri inceler.
    2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
    3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    4. Görsel materyalleri açıklar.
    5. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.


    DA A8 K:1 -Çocuklara projeksiyon yardımı ile iki tablo 15-20 saniye aralarla gösterilir.

    DA A8 K:2,3 -Bu tablolarda neler gördünüz? 1. tabloda neler vardı? Ne renkti?

    DA A8 K.4 -TABLODAKİ ÖNEMLİ AYRINTILARI GÖRMELERİN SAĞLAYACAK SORULAR YÖNLENDİRİLİR.

    DA A8 K.5 -Tabloya ait bir cümle söyleyen öğretmen tablodaki resime bakarak öykü üreteceklerini açıklar. Öğretmen çocuklardan sıra ile birer cümle söylemelerini, en sonda oturan çocuğun öykünün sonunu söyleyeceğini belirtir. Öykü oluşturma sırasında öğretmen ses kaydı yapar, video çeker. Öykü oluştuktan sonra kayıt çocuklara izlettirilir.


    Planlama : Emel ÖZDEMİR

    22.11.2011
     
  2. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0

    En ünlü tablolar. Bunlar mutlaka günlük planda yer almalı.:))
     
  3. denizada

    denizada Yeni Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2011
    Mesaj:
    43
    Alınan Beğeniler:
    0

    Emel Özdemir Hocam bunları günlük planda nasıl kullanabiliriz lütfen açıklayarak yazabilir misiniz?
     
  4. denizada

    denizada Yeni Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2011
    Mesaj:
    43
    Alınan Beğeniler:
    0

    Bugün koordinatör öğretmenime sordum,fen ve matematik etkinliğinde kullanabileceğimi söyledi,fikri çok beğendi,''Derslerde öğrencilerime de anlatayım ,onlarda araştırsınlar ,planlarında yer versinler''diye söyledi,benim sitemizden öğrendiğim fikir öğretmenimin de çok hoşuna gitti,teşekkürler Cemile Hocam,Emel Hocam :)
     
  5. Cemile Öğretmen

    Cemile Öğretmen Moderator

    Katılım:
    14 Ekim 2011
    Mesaj:
    1,932
    Alınan Beğeniler:
    0

    Rica ederim:)
    Görsel okuma yapılabilecek tablolar, farklı etkinliklerde çocuklarla çalışılabilir.. Gördüklerini anlatırlar. Renkleri ve renk karışımları nelerdir söylerler. Doğadaki bir resim için hangi mevsim acaba diye sorulabilir.
    Hafıza oyunu: Resme bir süre dikkatle bakarlar, sonra resim ortadan kaldırılır ve resimde neler vardı hatırlayarak söylemeleri istenebilir.
    En son ressam olmaları istenir ve hayalindeki resmi çizermisin yönergesi verilebilir.
     
  6. denizada

    denizada Yeni Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2011
    Mesaj:
    43
    Alınan Beğeniler:
    0

    İlginize ben teşekkür ederim :) yazdıklarınızı planlarımda değerlendireceğim.
     
  7. Cemile Öğretmen

    Cemile Öğretmen Moderator

    Katılım:
    14 Ekim 2011
    Mesaj:
    1,932
    Alınan Beğeniler:
    0

    Rica ederim.İyi uygulamalar:)
     
  8. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0


    denizada; mesajınızı şimdi gördüm. Cemile öğretmenim cevap yazmış ben de onun yazdıklarına eklemeler yapayım. Öncelikle plan yaparken bldiğiniz gibi kazanımlarımızı belirliyoruz.


    Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme.
    Kazanımlar
    1. Görsel materyalleri inceler.
    2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
    3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    4. Görsel materyalleri açıklar.
    5. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.


    DA A8 K:1 -Çocuklara projeksiyon yardımı ile iki tablo 15-20 saniye aralarla gösterilir.

    DA A8 K:2,3 -Bu tablolarda neler gördünüz? 1. tabloda neler vardı? Ne renkti?

    DA A8 K.4 -TABLODAKİ ÖNEMLİ AYRINTILARI GÖRMELERİN SAĞLAYACAK SORULAR YÖNLENDİRİLİR.

    DA A8 K.5 -Tabloya ait bir cümle söyleyen öğretmen tablodaki resime bakarak öykü üreteceklerini açıklar. Öğretmen çocuklardan sıra ile birer cümle söylemelerini, en sonda oturan çocuğun öykünün sonunu söyleyeceğini belirtir. Öykü oluşturma sırasında öğretmen ses kaydı yapar, video çeker. Öykü oluştuktan sonra kayıt çocuklara izlettirilir.


    Planlama : Emel ÖZDEMİR

    22.11.2011
     
  9. denizada

    denizada Yeni Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2011
    Mesaj:
    43
    Alınan Beğeniler:
    0

    İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederim Emel Öğretmenim :) Bu hafta planlarımı yaptım,önümüzdeki hafta için yazdıklarınızı mutlaka kullanacağım :)
     
  10. denizada

    denizada Yeni Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2011
    Mesaj:
    43
    Alınan Beğeniler:
    0

    Hatta az önce resimlerin renkli çıktısını aldım,sizin ve Cemile öğretmenin yazdıklarından çooookkk faydalanacağım kesin :) tekrar teşekkür ederim :) Geçen sene kardeş sitemizden çok faydalandım,öğretmenlerim yaptığım çalışma ve etkinlikleri çok takdir ediyorlar .
     

Bu Sayfayı Paylaş