1. Sitemizin yazılımı değişmiş olup kullanıcı adı ile girişlerde başlangıçta sorun yaşanabilir , özellikle kullanıcı adında Türkçe Karakter olanlar. Giriş yapmak için kullanıcı adı yerine mail adresiniz ile giriş yapınız. Sorun yaşarsanız erdoganibrahim@msn.com veya 0506 296 64 94 ten bana ulaşabilirsiniz.İbrahim ERDOĞAN
    Duyuruyu Kapat

FARKLILIKLARIM - SANAT, OYUN (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)

'Etkinlik Havuzu' forumunda Emel Hoca tarafından 20 Eylül 2013 tarihinde açılan konu

  1. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.









    HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




    BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.






    ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM



    Etkinlik Türü: SANAT, OYUN (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
    Yaş grubu(ay): 36-66 ay


    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

    PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Nesneleri toplar.
    Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
    Malzemeleri keser.
    Malzemeleri yapıştırır.
    Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
    Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
    Kalemi doğru tutar.
    Kalem kontrolünü sağlar.
    Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

    SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

    SDA Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder.
    Göstergeleri:
    Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.

    BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

    Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri:
    Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
    İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
    Gerçek durumu inceler.
    Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

    Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri:
    Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.



    Materyaller:
    Boş sürpriz yumurta kutuları, fon kâğıtlar, ipler, kumaş parçaları, düğmeler, pul ve boncuklar, göz ve dudak, halka küpeler, kurdele, saç için örgü yapılmış yün, pullu mendil, tuvalet kâğıdı rulosu gibi...


    'ırklar' ppt sunum


    http://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/d569eaf0eeb8f6bb2a4edb9bc57c4dde.rar





    Sözcükler ve Kavramlar:
    İyilik, renk, ırk, ten rengi, Farklılıklarım, eşsiz, özel.


    ÖĞRENME SÜRECİ

    • Çocuklar, getirdikleri patatesi ya da boş sürpriz yumurta kutusunu alır; fon kâğıtlar, ipler, kumaş parçaları, düğmeler, pul ve boncuklar, göz ve dudak, halka küpeler, kurdele, saç için örgü yapılmış yün, pullu mendil, tuvalet kâğıdı rulosu gibi malzemeleri kullanarak farklı ten renginde insan figürlü kuklalar yaparlar.
    NOT: Dünya çocukları mandalası yapılacaksa, “ Bir Dünya Bırakın” adlı şarkılı oyunun ardından geçiş yapılması uygun olur.

    Çocuklar, bitirdikleri kuklaları sıra ile arkadaşlarına tanıtırlar. Örneğin; “Çinli bir çocuk yaptım.”,“Zenci bir çocuk yaptım.”, “Kızak kayan Eskimo yaptım.” gibi.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]





    “KİMİN KUKLASI?” OYUNU: Çocuklar el ele tutuşarak halka oluştururlar. Öğretmen yere büyük bir daire çizer. Çocuklardan birisini ebe seçer. Çocukların hepsi düdükle verilen komutla daire içine girerler.
    • Öğretmen, ebenin daire içinden üç arkadaşını seçip dışarı çıkarmasını ister.
    • Dairedeki çocuklar, dışarı çıkan arkadaşlarının yaptıkları kuklalardan birini seçer. Bu kuklaya ait belirli özellikleri aralarında tartışırlar.
    • Çocuklar içeriye çağrılırlar. Parmak kaldıran çocuğun yanına giderler. Üç çocuk, bu çocuğa hep bir ağızdan: ‘’Kimin kuklası? diye sorar. Çocuklar ipuçları verir. Kendi kuklası olduğunu bilirse, alkışlanır. Bilen çocuk iki puan kazanır. Kazandığı puanı tahtaya yazar. Oyun yeni ebelerin dışarı çıkarılması ile devam eder.


    DEĞERLENDİRME: • Etkinliğin sonunda, ikiz kardeşlerin bile birbirlerinden farklı yönleri olduğu söylenir. Farklılıklarımız ne olursa olsun, birlikte yaşamak için herkesin birbirine bağlı olmaması gerektiği belirtilir.
    —Hepiniz birbirinizden özel ve eşsizisiniz, denir ve okuma yazma alıştırmaları hazırlıklarına geçilir.




    ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
    • Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
    • Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve ‘’iyilik’’ için gerekli olduğu söylenir.



    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
    Sanat etkinliğinde; materyalleri sanat merkezinden kendilerinin almalarına,
    'iyilik' konusunun sık sık hatırlatılmasına dikkat edilmelidir.


    AİLE KATILIMI: Bugün için istek haber mektubu aracılığı ile boş sürpriz yumurta kutusu yoksa orta boy patates istenecek.

    ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
    04.12.2012
     

Bu Sayfayı Paylaş