ÖZET
Bu çalışmada, okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerinde kullandıkları
yöntem ve teknikleri belirlemek ve bu uygulamaları yürütürken karşılaştıkları
problemleri tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma özel durum yöntemi kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini Trabzondaki anaokullarında görev yapan
rast gele seçilmiş 50 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veriler
araştırmacılar tarafından geliştirilen anketten ve öğretmenlerle yürütülen yarı
yapılandırılmış mülakatlardan toplanmıştır. Uygulanan anketten sağlanan bulgular
frekans ve yüzde değerleri hesaplanıp tablo olarak, mülakatlardan elde edilen bulgular
ise öğretmenlerin ortak, benzer ve farklı olarak verdikleri cevapların değerlendirilmesi
şeklinde analizi gerçekleştirilmiştir. Verilere göre, okul öncesi öğretmenlerinin fen ve
doğa etkinliklerinde daha çok anlatma, dramatizasyon, model kullanma ve deney yapma
gibi yöntemlerden faydalandıkları ortaya çıkmıştır. Bu etkinliklerin etkili bir şekilde
yürütülmesi için bir laboratuara ihtiyaçın olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın
sonuçlarına dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur. (KARAMUSTAFAOĞLU, Sevilay,2006,Gazi Üniversitesi)
TÜM MAKALEYİ İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ