- Katılım
- 19 Eyl 2011
- Mesajlar
- 1,090
- Beğeniler
- 4
GEMS Projesinin Amaçları Nelerdir?
Bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünen bireyler yaratmak,
Öğrencilerin fen ve matematikteki öncü kavramları anlamalarını sağlamak,
Temel fen ve matematik becerilerinin önemini göstermek,
Fen ve matematiğe karşı olumlu bir tutum edinilmesini sağlamaktır.
Tasarımları gereği GEMS etkinlikleri eylemle başlar.
Kavramlar, öğrenciler konuyla tanıştıktan ve konu hakkında bir fikre sahip olup soru sormaya başladıktan sonra tartışılmaktadır.
Önce yapıp sonra açıklamak şeklindeki bu yöntem, öğrencinin kendiliğinden harekete geçmesini, konunun temelindeki kavram ve fikirleri anlamak için gereken deneyimi edinmesini ve eleştirel düşünmesini sağlamaktadır.
İdeal olarak öğrencileriniz, bu etkinliği gerçekleştirerek anlamalarını istediğiniz kavramlara sorularıyla kendiliklerinden yönelecektir.
GEMS etkinlikleri öğrencilerin kendi başlarına buluş yapmalarına olanak tanımaktadır. Öğretmen kılavuzluğundaki öğrenciler, sorgulamaya ve sonuç çıkarmaya ve daha iyi dünya modelleri oluşturmaya ulaşacaklardır.
Bu gözetimli keşif yöntemi ders süresi içinde kavramları öğretmemiz ve işlem becerileri edindirmeniz için pratik bir yöntemdir.
Alıntıdır.
Bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünen bireyler yaratmak,
Öğrencilerin fen ve matematikteki öncü kavramları anlamalarını sağlamak,
Temel fen ve matematik becerilerinin önemini göstermek,
Fen ve matematiğe karşı olumlu bir tutum edinilmesini sağlamaktır.
Tasarımları gereği GEMS etkinlikleri eylemle başlar.
Kavramlar, öğrenciler konuyla tanıştıktan ve konu hakkında bir fikre sahip olup soru sormaya başladıktan sonra tartışılmaktadır.
Önce yapıp sonra açıklamak şeklindeki bu yöntem, öğrencinin kendiliğinden harekete geçmesini, konunun temelindeki kavram ve fikirleri anlamak için gereken deneyimi edinmesini ve eleştirel düşünmesini sağlamaktadır.
İdeal olarak öğrencileriniz, bu etkinliği gerçekleştirerek anlamalarını istediğiniz kavramlara sorularıyla kendiliklerinden yönelecektir.
GEMS etkinlikleri öğrencilerin kendi başlarına buluş yapmalarına olanak tanımaktadır. Öğretmen kılavuzluğundaki öğrenciler, sorgulamaya ve sonuç çıkarmaya ve daha iyi dünya modelleri oluşturmaya ulaşacaklardır.
Bu gözetimli keşif yöntemi ders süresi içinde kavramları öğretmemiz ve işlem becerileri edindirmeniz için pratik bir yöntemdir.
Alıntıdır.