- Katılım
- 6 Eki 2011
- Mesajlar
- 420
- Beğeniler
- 0
KOKLA BUL
Etkinlik Türü : Fen ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup ve Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu : 48-60 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/7adc054b0eb78a7bf55f0474ae986cc1.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim:
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, kokusunu söyler.)
Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkları kokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.)
Kazanım 20.Nesne grafiği hazırlar.
(Göstergeleri: Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur. Grafiği oluşturan nesneleri ya da sembolleri sayar. Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.)
Sosyal ve Duygusal Alan:
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Kahve, lavanta, nane ve sabun parçaları ile doldurulmuş dört ayrı kese oluşturulur.
Güne başlama zamanında çocuklar keselere dokunarak, keseleri koklayarak elden ele dolaştırır ve keselerin içinde ne olduğunu tahmin etmeye çalışırlar.
Keselerin içinde olan malzemelerin aynıları küçük kaplar içinde çocuklara sunulur. Çocuklar kesede olan kokular ile kapta olan kokuları eşleştirirler.
Keseler açılır ve çocuklar eşleştirmelerinin doğru olup olmadığına kontrol ederler.
Çocuklar kokusunu sevdikleri bir nesneyi küçük kâğıtlara çizerler.
Çizilen resimler incelenerek aynı olan nesne resimleri gruplandırılır.
Bu resimler kullanılarak büyük bir karton üzerinde nesne grafiği oluşturulur.
Çocukların grafiği inceleyerek sınıfın koku tercihleri hakkında tartışmaları sağlanır
Materyaller:
Koku keseleri, küçük kaplar, kokulu malzemeler, kâğıt ve kalemler, karton
Sözcükler ve Kavramlar:
Kahve, lavanta, nane, sabun, kese, grafik
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Bazı çocukların kokulara alerjisi olabileceğinden çocukların dosyalarındaki kişisel bilgileri incelenmelidir.
Çocukların koklarken nesneleri burunlarına çok yaklaştırmamalarına dikkat edilmelidir.
Çocukların sadece kokuya odaklanmalarını
sağlamak için keselerin fiziksel özellikleri açısından aynı olmasına dikkat edilmelidir.
Nesnelerin resimlerinin çizileceği kâğıtların küçük ve aynı boyutlarda (yaklaşık:10 x10cm.) olmasına dikkat edilmelidir.
DEĞERLENDİRME
Etkinlikten sonra çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Biz bu etkinlikte neler yaptık? Keselerin içinde hangi kokuları bulduk?
Etkinliğimiz nasıl bitti?
En çok hangi kokuyu sevdiniz?
Sizce hangi nesnelerin kokusu güzeldir?
Hangi nesnelerin kokuları kötüdür?
Her nesnenin kokusu var mıdır?
Her şeyi koklamalı mıyız? Neden?
AİLE KATILIMI
Ailelere çocuklarıyla yemeğin kokusundan bugün evde hangi yemeğin pişirildiğini tahmin etme oyunu oynamaları önerilebilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Çocuklardan kokulu nesneler istenerek sınıfta Mis Kokan Nesneler Köşesi oluşturulabilir.
Eğer çocuk kokuları tanımıyorsa, diğer çocuklarla bu etkinlik çalışılırken zihinsel yetersizliği olan çocuk ile önce kokuları tanıma çalışılır. Kavram öğretimi basamaklarına uygun olarak önce iki çeşit koku çocuğa öğretilir; örneğin, kahve ve sabun kokusu birbirlerinden kolayca ayırt edilebileceği için çalışılabilir.
Öğretim yapıldıktan sonra çocuğun bu kokuları eşlemesi istenir. Sözel ipucu ve fiziksel yardımlarla çocuğun doğru cevabı vermesi sağlanır.
Eşleme çalışmasından sonra, çalışılan kokulara ait nesnelerin resimleri çizilmiş olarak çocuğa verilir ve resimleri boyama çalışması yapılır.
Değerlendirmede ise çocuğa çalışılan koku ile ilgili sorular sorulabilir.
Etkinlik Türü : Fen ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup ve Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu : 48-60 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/7adc054b0eb78a7bf55f0474ae986cc1.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim:
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, kokusunu söyler.)
Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkları kokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.)
Kazanım 20.Nesne grafiği hazırlar.
(Göstergeleri: Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur. Grafiği oluşturan nesneleri ya da sembolleri sayar. Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.)
Sosyal ve Duygusal Alan:
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Kahve, lavanta, nane ve sabun parçaları ile doldurulmuş dört ayrı kese oluşturulur.
Güne başlama zamanında çocuklar keselere dokunarak, keseleri koklayarak elden ele dolaştırır ve keselerin içinde ne olduğunu tahmin etmeye çalışırlar.
Keselerin içinde olan malzemelerin aynıları küçük kaplar içinde çocuklara sunulur. Çocuklar kesede olan kokular ile kapta olan kokuları eşleştirirler.
Keseler açılır ve çocuklar eşleştirmelerinin doğru olup olmadığına kontrol ederler.
Çocuklar kokusunu sevdikleri bir nesneyi küçük kâğıtlara çizerler.
Çizilen resimler incelenerek aynı olan nesne resimleri gruplandırılır.
Bu resimler kullanılarak büyük bir karton üzerinde nesne grafiği oluşturulur.
Çocukların grafiği inceleyerek sınıfın koku tercihleri hakkında tartışmaları sağlanır
Materyaller:
Koku keseleri, küçük kaplar, kokulu malzemeler, kâğıt ve kalemler, karton
Sözcükler ve Kavramlar:
Kahve, lavanta, nane, sabun, kese, grafik
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Bazı çocukların kokulara alerjisi olabileceğinden çocukların dosyalarındaki kişisel bilgileri incelenmelidir.
Çocukların koklarken nesneleri burunlarına çok yaklaştırmamalarına dikkat edilmelidir.
Çocukların sadece kokuya odaklanmalarını
sağlamak için keselerin fiziksel özellikleri açısından aynı olmasına dikkat edilmelidir.
Nesnelerin resimlerinin çizileceği kâğıtların küçük ve aynı boyutlarda (yaklaşık:10 x10cm.) olmasına dikkat edilmelidir.
DEĞERLENDİRME
Etkinlikten sonra çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Biz bu etkinlikte neler yaptık? Keselerin içinde hangi kokuları bulduk?
Etkinliğimiz nasıl bitti?
En çok hangi kokuyu sevdiniz?
Sizce hangi nesnelerin kokusu güzeldir?
Hangi nesnelerin kokuları kötüdür?
Her nesnenin kokusu var mıdır?
Her şeyi koklamalı mıyız? Neden?
AİLE KATILIMI
Ailelere çocuklarıyla yemeğin kokusundan bugün evde hangi yemeğin pişirildiğini tahmin etme oyunu oynamaları önerilebilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Çocuklardan kokulu nesneler istenerek sınıfta Mis Kokan Nesneler Köşesi oluşturulabilir.
UYARLAMA
Sınıfta Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa; Eğer çocuk kokuları tanımıyorsa, diğer çocuklarla bu etkinlik çalışılırken zihinsel yetersizliği olan çocuk ile önce kokuları tanıma çalışılır. Kavram öğretimi basamaklarına uygun olarak önce iki çeşit koku çocuğa öğretilir; örneğin, kahve ve sabun kokusu birbirlerinden kolayca ayırt edilebileceği için çalışılabilir.
Öğretim yapıldıktan sonra çocuğun bu kokuları eşlemesi istenir. Sözel ipucu ve fiziksel yardımlarla çocuğun doğru cevabı vermesi sağlanır.
Eşleme çalışmasından sonra, çalışılan kokulara ait nesnelerin resimleri çizilmiş olarak çocuğa verilir ve resimleri boyama çalışması yapılır.
Değerlendirmede ise çocuğa çalışılan koku ile ilgili sorular sorulabilir.