İşte bu da bölge zümre tutanağı. Yardımcı olması dileği ile...
2007–2008 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AFYONKARAHİSAR
2. EKİP OKULLARI, ANASINIFI ÖĞRETMENLERİ
1. ZÜMRE TOPLANTISI TUTANAĞIDIR
TOPLANTI TARİHİ: ................ / Çarşamba
SAAT: 15:30–17:50
YER: .............................TOPLANTI SALONU.
ZÜMRE BAŞKANI: ...............
YAZMAN: ..........................
1. ................. anasınıfı öğretmeni 2. Ekip Okulları Anasınıfı öğretmenleri Zümre başkanı .................’ın kendi okulunda öğretmenleri karşılamasının ardından, açılış konuşması ile toplantı yazman seçimi ile başlamıştır. Ardından yoklama alınmış;
.......................İ:Ö:O Anasınıfı öğretmeni..............................
.................. İ:O Anasınıfı öğretmeni ................................,
..................İ:Ö:O Anasınıfı öğretmeni ..............................,
.................İO Anasınıfı öğretmeni.....................................,
..................İ.Ö.O Anasınıfı öğretmeni .................................,
................İ::O Anasınıfı öğretmeni ..................................,
..................................................’in toplantıya katıldıkları görülmüştür.
2. ... Şubat 20..’de yapılan bölge okulları toplantılarında alınan kararlar tekrar ele alınarak incelenmiştir.
‘’Uygulamada karşılaşılan güçlükler’’ konusunda ................İ:Ö:O Anasınıfı öğretmeni söz alarak; -Entegrasyon gerektiren bir öğrencisinin bulunduğunu, bu çocuğun sınıftaki diğer çocuklar tarafından kabul edildiğini, ancak, daha önce özel eğitim alanında çalışmış ve deneyime sahip bir öğretmen olmasına karşın yeterli performansı yakalayamadığını söyleyerek zümre öğretmenlerinden düşüncelerini öğrenmek istemiştir. Oruçoğlu İ:Ö:O Anasınıfı öğretmeni ........................; kendi grubunda da kaynaştırma eğitimi gerektiren bir öğrencisinin bulunduğunu, bu çocuklar için daha önceleri okullarda özel alt sınıf adı altında uygulanan ortamlarda yani onlar için hazırlanacak bir kaynak odada eğitim yapılmasının gerekli olduğu fikrinde bütün zümre öğretmenlerince birleşilmiştir. ......................İ:Ö:O Anasınıfı öğretmeni .............................söz alarak; Farklı özel eğitim gerektiren bir öğrencisinin bulunduğunu, tuvalet eğitimini kazanamadığı için okulda sorunlar yaşadığını, diğer öğrencilerinin bu durumdan etkilendiklerini, velisinden 9.00-12.00 saatleri arasında okuldaki eğitimden faydalanmasının diğer çocuklar açısından daha yararlı olacağını söylemesine rağmen velinin çocuğunun durumunu kabullenmek istemediğini, çocuğun özel eğitim kurumlarından birine de devam ettiğini açıklamıştır. .......................; ....................’E özel eğitim öğretmeni ile iş birliği yapmasını ve çocuğun gelişimini belgelendirmesinin ve çocuğun gelişim durumunu okul müdürü ile paylaşarak, veli boyutunun çözülebileceği önerisinde bulunmuştur. ............., ............... hocahanıma dönerek; bir çok öğretmenimizin benzer sorunlar yaşadığını, böyle toplantılar aracılığı ile problemleri gidermede çözüm yolları bulmamızın ve paylaşmanın fayda sağlayacağını söylemiştir. İ.Ö.O Anasınıfı öğretmeni ............................, özel eğitime muhtaç çocukların diğer öğrencilerin eğitimlerini aksatmamak için günde 2 eğitim saati okulda bulunmasının yeterli olduğu konusundaki görüşünü belirtmiştir. Ayrıca, aynı eğitim ortamında bulunan farklı yaş gruplarındaki çocukların gelişimlerindeki farklılıklar nedeni ile yaşanan zorlukları belirtmiş, diğer öğretmenlerce de mutlaka aynı yaşlardaki çocuklardan grup oluşturulması gerektiği fikrinde birleşilmiştir.
3. 2. Ekip okulları çalışmaları kapsamında Planların birlik beraberlik sağlanarak yapılması konusuna geçilerek; yıllık planlarda ortak birlik sağlandığı, ancak günlük planlarda şu aşamada bütünlük sağlamanın mümkün olmayacağı, gelecek yıl için akademik takvim doğrultusunda böyle bir çalışma başlatılabileceğini komisyon başkanı .................... ifade etmiş, kendi planlarının Ankara’dan geldiğini açıklamıştır.
4. ‘’Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özelliklerinin incelenerek alınacak önlemler’’ konusuna geçilmiş..................... İ:Ö:O Anasınıfı öğretmeni ......................, sosyo-ekonomik koşulları yetersiz bir çevrede öğretmenlik yapmış olmasından dolayı tiyatro, sinema, müze gibi gezileri yapamadığından dolayı sıkıntı duyduğunu, bu etkinlikleri merkezdeki okullar gibi yapmak istediğini belirmiştir. ......................hocahanımın bu açıklaması karşısında Emel ÖZDEMİR söz alarak; çocukları Zafer Müzesine götürüp götürmediğini sormuş, olumlu cevap alınmış, bu durumu bir örnekle açıklamıştır. Amacımız ‘’Müze’’ kelimesinin kavratılması ise, istek haber mektupları aracılığı ile saat istendiğini sınıf ortamında bu saatlerle ‘’Saat Müzesi’’ oluşturduklarını, böylece çocukların her alanda ‘’Müze’’ olabileceği kavramının verilmeye çalışıldığını söylemiştir. Ve sözlerine devam ederek .....................hocahanıma, öğrencilerini bir etnografya müzesine, bir sinemaya götüremediği için üzülmemesini, çocukların daha önce gördükleri Zafer Müzesi kavramını saatler yolu ile geliştirdiğini, sosyo-ekonomik koşullar yeterli olmasa bile, her öğretmenin farklı amaca hizmet edecek materyal kullanarak fırsat eşitliğinden çocukları yararlandırabileceğini söylemiştir. .........................hocahanım kendi okullarında ‘’Ekmek nasıl elde edilir?’’ konusunu işleyişleri ile ilgili örnekler vermiş, olayları oluş sırasına göre takip etmenin öğrenmeyi kolaylaştırması açısından önemli olduğunu vurgulamıştır.
5. ‘’Mesleki eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmelerin incelenmesi’’ konusuna geçilmiş; Emel ÖZDEMİR söz alarak. ‘’önceokuloncesi’’ internet sitesine üye zümre öğretmenlerin olup olmadığını sormasının ardından, Bu site yolu ile bütün okul öncesi öğretmenlerinin, öğrencilerinin uyguladıkları farklı alanlardaki paylaşımlarından söz edilmiş, kendilerinin de siteye üye oldukları takdirde her türlü bilgiye ulaşıp, sorularına cevap bulabileceklerini söylemiştir.
Mesleki eserler konusuna devam edilmiş, ........................kendi çevremizden yola çıkarak, hazırlanacak akademik takvim takip edilerek her okuldaki öğretmenlerin ayda bir periyodik olarak toplanarak farklı konu hazırlamanın yararlı olacağı ve ilimizin dergisini çıkarmayı çok istediğini, birlikte böyle bir çalışma yapmak istediğini söylemiştir. Kendisine cevaben dergi çıkarmanın çok zor ve bütçe gerektiren bir işlem olduğu, öncelikle alt yapının hazırlanması gerektiği, zaman içinde böyle bir hedefin gerçekleşebilmesi için çalışmalar yürütülmesi gerektiği, öncelikle ihtiyaçların belirlenmesinin önemli olduğu, önce kendimizin paylaşmamız gerekliliği söylenmiştir.
6. Dilek ve temenniler bölümünde:
A) 2. Ekip okulları olarak ayda bir kez toplanarak her türlü paylaşımın yapılabileceği ve ilçelerinde yapılan çalışmalardan faydalanmasının sağlanmasının amaçlanması görüşünde birleşilmiş, bu toplantı için gerekli onayın alınması görevini ............................... üstlenmiştir.
B) Eğitim sonrası toplantılar yapılması nedeni ile yorgun olunduğu için toplantı veriminin düştüğü, bundan sonra yapılacak toplantılarda yarım günlük eğitim uygulanmasının daha iyi sonuçlar doğuracağını anasınıfı öğretmeni .....................söylemiştir. Ayrıca ilk ve son toplantılarda okul öncesi ile ilgili şube müdürünün bulunmasının sorunlarımızı çözmede fayda getireceğini sözlerine eklemiştir.
C) ................................., okullarda yapılan deneme sınavlarında anasınıflarının eğitim yaptığını, çocukların tuvalet ihtiyaçları vs gibi durumlar nedeni ile bu yaş çocuklarını gürültü yapmamaları yönünde uyarmak zorunda kaldığımız, diğer sınıflarda olduğu gibi anasınıflarının da tatil edilebileceğini ve anasınıfı öğretmenlerine de diğer öğretmenler gibi sınavda görev verilebileceğini söylemiştir.
D) Anasınıflarında kadrolu bayan olmaması nedeni ile öğretmenlerin eğitimin yanı sıra sınıf temizliği ile uğraştıkları, sık sık tuvalete gitme ihtiyacı duyan çocukların tek başına tuvalete göndermek zorunda kalındığı ve bunun sakıncaları, beslenme hazırlığı ve beslenme sonrası sınıf temizliğinin yapılması sırasında eğitime ayrılan zamanın azalmasına neden olması nedenleri ile Anasınıflarına da kadrolu bir yardımcı bayan atanması,
E) Bu yıl uygulaması yapılan oryantasyon konusu tartışmaya açılmış, bu sürecin öğretmenin dönem başı hazırlıklarını aksattığı, sonradan kaydı yapılan çocuklar nedeni ile tekrar aynı uyum sorunlarının yaşandığı için verim alınamadığı ortak fikir birliğine varılmıştır. Zümre başkanı ............................., bu konuda diğer öğretmenleri desteklediğini ancak, kendi okullarında seçme sınavları yapılması nedeni ile oryantasyon çalışmasını yararlı bulduğunu söylemiştir.
F) .....................tarihleri arasında ilimizde seminer çalışmaları olacağı ancak, bu çalışmaların okul öncesi alanı ile ilgili olmadığı için bize çok fazla fayda sağlayamadığı nedeni ile diğer branş öğretmenlerini ilgilendiren bu seminere katılmak yerine alanımızla ilgili hizmet içi eğitim seminerlerinin yapılmasının daha yararlı olacağı zümre öğretmenlerince söylenmiştir. İlimizde en çok ‘’okul öncesinde entegrasyon’’ konulu seminere ihtiyaç duyulduğu görülmüştür.
G) Eğitim bölgeleri zümre kurul toplantısı gündem maddelerinin incelenmesi sonucunda, bu maddelerin alanımızla ilgili olmadığı görüldüğünden okul öncesi alanında gündem maddelerine ihtiyaç duyulmuştur.
H) Verimli geçen toplantı, 17:50 de bitirilmiştir.