Ön hazırlık çalışması da benden olsun.
Çocuklarla sincaplar hakkında sohbete başlanır. Nerede yaşıyor olabilecekleri sorulur. Ağaçta cevabı gelirse üç tane ağaç resmi çizilip gösterilir.
-Bu ağaçlarda hiç sincap yok. Acaba nerede olabilirler?, hadi arayalım, denir. (Öğretmen daha önceden alıştırma sayfasındaki üç sincap resmini boyamalı ve oyarak kesmelidir.) Çocuklar sınıf içinde aramaya koyuldukları sırada öğretmen de çocuklara hissetirmeden görebilecekleri yerlere resimleri bırakır. Sincabı bulan çocuklar öğretmenin yanına gelirler.
Öğretmen, ''şimdi bu sincapların her birinin birer ağaç evi olsun'', der ve çocuklardan sincapları ağaca yapıştırması istenir.
Öğretmen alıştırma sayfalarını dağıtma görevini günün nbetçi çocuğundan rica eder. çocuklardan ne gördüklerini anlatmasını ister.
Öğretmen'' Sincaplar acıkmışlar. Meşe palamudu yemek istiyorlar. Şimdi de onları meşe palamuduna götürelim. Önce parmaklarımız ile yolu çizelim. Sonra kalemlerimizle çizebiliriz, der ve çalışmalarına rehberlik eder.
Çalışmanın sonunda her sincaba bir tane meşe palamudu ve bir ağaç olup olmadığını sorar.
Alıştırma sonrası pekiştireç: Bire bir eşleştirebilecekleri oyuncak, vs bulup getirmeleri istenir. Ardından bütün nesneler ortaya konur. Sıra ile eşleştirme yaparlar.
Plan: Emel ÖZDEMİR
10.01.2012