1. Sitemizin yazılımı değişmiş olup kullanıcı adı ile girişlerde başlangıçta sorun yaşanabilir , özellikle kullanıcı adında Türkçe Karakter olanlar. Giriş yapmak için kullanıcı adı yerine mail adresiniz ile giriş yapınız. Sorun yaşarsanız [email protected]'dan bana ulaşabilirsiniz.İbrahim ERDOĞAN
    Duyuruyu Kapat

Türkçe Etkinlik Planı

'Etkinlik Havuzu' forumunda Emel Hoca tarafından 26 Mayıs 2012 tarihinde açılan konu

  1. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0

    2007 YALAVO SEMİNERİ

    TÜRKÇE ETKİNLİK PLANI

    YAŞ GRUBU: 48-60 Ay TÜRKÇE

    Amaçlar ve Kazanımlar

    Sosyal Duygusal Alan
    Amaç 2. Duygularını fark edebilme
    Kazanımlar
    1. Duygularını söyler
    2. Duygularının nedenlerini açıklar
    3. Duygularının sonuçların açıklar
    4. Duygularını müzik, dans, drama, vb. yollarla ifade eder
    Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme
    Kazanımlar
    1. Başkalarının duygularını ifade eder
    2. Başkalarının duygularını paylaşır

    Dil Alanı
    Amaç 3. Türkçeyi doğru kullanabilme
    Kazanımlar
    1. Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır
    2. Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşur
    Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar
    5. Söz almak için sırasını bekler
    6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler
    7. Üstlendiği role uygun konuşur

    Bilişsel Alan
    Amaç 18. Problem çözebilme
    Kazanımlar
    2.Probleme çeşitli çözüm yolları önerebilme


    Yöntem ve Teknikler:
    Soru-cevap
    Grup tartışması
    Uygulamalı çalışma


    Materyaller:
    —Kartona çizilmiş ve kesilmiş, arkası desteklenerek ayakta durması sağlanan yüz kısmı boş bırakılmış bir kedi maketi.
    —Bir torba içinde plastik tabak, karton gibi malzemelerle hazırlanmış farklı yüz ifadelerinin yer aldığı dört değişik maske
    —Renkli yün yumağı


    Sözcükler ve Kavramlar

    Üzgün, korkmuş, şaşkın, mutlu/neşeli




    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen elinde kartondan yapılmış kedi ile çocukların karşısına geçer, kediyi ayakta duracak ve tüm çocuklar görecek şekilde yanına koyar. Elinde maskelerin içinde bulunduğu torba ve yün yumağı vardır. Çocukların soru sormalarını bekler. Eğer soru soran olmazsa öğretmen kedi gibi miyavlama sesi çıkararak dikkatlerini çeker. Bir süre kediyi incelemelerine izin verdikten sonra çocuklardan neden kedinin yüzü olmadığı sorusunun gelmesini bekler veya öğretmen kedinin ne hissettiğini anlayıp anlamadıklarını sorar. Çocukların cevaplarını değerlendirir.

    Daha sonra elindeki yün yumağını çocuklardan birine atacağını, yün yumağını alan çocuğun elindeki torbada bulunan maskelerden birini alacağını söyler. İlk çocuğa yumağı atar ve torbadan bir maske seçmesini, kedinin yüzüne takmasını ister. Çocuk yerine geçtikten sonra yumağı başka bir arkadaşına atmasını ister. Yumak elinde olan çocuğa kedinin yüzünden ne anlam çıkardığını, bu kedinin ne hissediyor olabileceğini sorar. Bu şekilde soruya cevap veren çocuk yün yumağını kime atarsa öğretmen ona sorularını yöneltir ve cevaplarını pekiştirir.

    Çalışma korku, şaşkınlık, kızgınlık ve mutluluk duygularını ifade eden maskelerin kedinin yüzüne takılması; kedinin bu duygularına neden olabilecek durumların neler olabileceğinin tartışılması şeklinde devam eder.

    Tüm maskeler bittikten ve duygu durumları tartışıldıktan sonra; öğretmen tüm gruba kedinin yüzüne hangi maskeyi takarsa, o duyguyu ifade eden bir pozisyon almalarını söyler. Sırasıyla kedinin yüzüne maskeleri takar ve çocukların yüz veya vücutlarıyla kedinin duygusunu canlandırmalarını bekler. Çocuklardan birini kedinin yanına çağırır ve neden böyle hissettiğini arkadaşlarına söylemesini ister.

    Öğretmen “bakalım bizim kedimizin başına bugün neler gelmiş, neler hissetmiş?” diyerek bir giriş yapar. Önce birlikte kediye bir isim bulunur. Daha sonra öğretmen “ ….adında bir kedi varmış. Günlerden bir gün….kedi yaşadığı evin penceresinde (bu arada üzgün maskeyi kedinin yüzüne takar) oturuyormuş. …kedi nasıl görünüyormuş…” şeklinde çocukları sözleriyle ve duruma uyun maskeleri takarak hikâye oluşturmaya yönlendirir. Çalışmanın sonunda oluşturulan hikâye yüksek sesle okunur. Çocuklarla birlikte en güzel yüz ifadesinin/duygunun hangisi olduğu kararlaştırılarak kedinin yüzüne takılır ve bir köşeye kaldırılır.

    Etkinlikle İlgili İpuçları

    Uygulama esnasında her çocuğun katılımı sağlanmalıdır.
    Çocukların sayısı ve ilgisine göre duygular hakkında konuşma süresi ayarlanmalıdır.
    İlgiye göre hikâye okunduktan sonra hikaye canlandırılabilir.

    Etkinliğin Değerlendirilmesi

    Etkinlik çocukların ilgisini çekti mi?
    Çocuklar duyguları ifade eden yüz şekillerini ayırt edebildiler mi?
    Çocukların tahminlerin duygu durumlarıyla tutarlı mıydı?
    Verilen duygu durumunu farklı şekillerde ifade edebildiler mi?

    Materyaller yeterli miydi?
    Etkinlik farklı şekillerde, farklı zamanlarda tekrar ele alınabilir mi?


    Aile Katılımı

    Günün sonunda, ailelere aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları doldurarak çocuklarıyla belli durumlarda hissedilen duygular hakkında konuşmaları önerilir.

    .........................................çok üzülürüm.
    …………………………..çok kızarım.
    …………………………..çok korkarım.
    …………………………..çok şaşırırım.
    …………………………..çok mutlu olurum.

    Çocuğum …………………………………………çok üzülür.
    Çocuğum………………………………………….çok kızar.
    Çocuğum …………………………………………çok korkar.
    Çocuğum………………………………………….çok şaşırır.
    Çocuğum …………………………………………çok mutlu olur.



    Önerilen Diğer Etkinlikler

    Çocukların farklı duyguları ifade şekillerinin fotoğrafı çekilerek daha sonra bu fotoğraflar üzerinde konuşulabilir.

    Grubun özelliğine göre yalnızca bir veya iki duygu ele alınabilir.

    Duygulara neden olan durumlar drama çalışmasında ele alınarak sonuçları tartışılabilir.
     

Bu Sayfayı Paylaş


  • Okul Öncesi

    OkulOncesi.net Yenilenen arayüzü ve yazılımı ile siz değerli öğretmenlerimizin kolay kullanımı için yeniledik. Cepten, tabletten her türlü cihazdan kolay erişim imkanı bulunmaktadır. Okul Öncesi etkinlikleri için doğru sitedesiniz.
  • OkulOncesi.net Reklam

    OkulOncesi.net reklam işlemleri için [email protected] adresinden iletişime geçebilirsiniz.