- Katılım
- 19 Eyl 2011
- Mesajlar
- 1,090
- Beğeniler
- 4
MARİA MONTESSORI METODU
İtalya Chiaravalle’de doğmuş montessori metodunun kurucusu, bir bayan, adı MARİA ve Doğum tarihi 31 Ağustos 1870. Ayrıca montessori grubunun kurucusu olmakla da kalmıyor İtalyanın ilk kadın doktoru kendisi. Dünyanın birçok yerinde bu eğitim metodu hakkında çalışmalar yapmıştır. Şimdi bu metod dünyamızın birçok ülkesinde uygulanıyor.
Montessori eğitiminde her çocuk birbiri ile eşittir hiç bir çocuk birbiri ile kıyaslanamaz. Çocuklar arasında dil, din, ırk ayrımı yapmaz bu ayrımın çocukların öğrenmelerinde hiç bir etkisi olmadığını düşünür. Montessori eğitiminde oyunun büyük önemi vardır. Çocuk ne yapacağını kendisi belirler, Çocuk kendi seçtiği yerde, istediği gibi yer değiştirerek ve başkalarını rahatsız etmeden, istediği zaman konuşarak, gruba kendi isteğiyle girerek eğitilir.
Eğitim çocuk ve öğretmenin işbirliği ile grup içinde yapılır. Montessoriye göre çocuklar yetişkinlerden çok farklı olarak düşünür ve öğrenirler. Eski yöntemler çocuğu testlerle sınavlarla ve karnelerle ölçer ama montessori bunu reddeder. Montessoriye göre testler, sınavlar, karneler çocuklar hakkında kısıtlı bilgiler verebilir. Montessoriye göre izlenmesi gereken karneler değil çocukların yapdığı işlerdir. Çocuk yapdığı işlerle takibe alınır. Çocuğun gücü, becerisi, başarısı ve zayıf olduğu konular bu sıkı takip ile ortaya çıkacaktır. Montessori çocuga saygıyı öğretir.
Çocukların kendi ayakları üstünde durabilmeleri için cesaretlendirir. Çocuklar bilgiyi yaşayarak oynayarak alırlar. Çocuk için hayatının ilk altı yılı çok önemlidir. Bu yılların en iyi şekilde değerlendirilmesi şarttır.
İtalya Chiaravalle’de doğmuş montessori metodunun kurucusu, bir bayan, adı MARİA ve Doğum tarihi 31 Ağustos 1870. Ayrıca montessori grubunun kurucusu olmakla da kalmıyor İtalyanın ilk kadın doktoru kendisi. Dünyanın birçok yerinde bu eğitim metodu hakkında çalışmalar yapmıştır. Şimdi bu metod dünyamızın birçok ülkesinde uygulanıyor.
Montessori eğitiminde her çocuk birbiri ile eşittir hiç bir çocuk birbiri ile kıyaslanamaz. Çocuklar arasında dil, din, ırk ayrımı yapmaz bu ayrımın çocukların öğrenmelerinde hiç bir etkisi olmadığını düşünür. Montessori eğitiminde oyunun büyük önemi vardır. Çocuk ne yapacağını kendisi belirler, Çocuk kendi seçtiği yerde, istediği gibi yer değiştirerek ve başkalarını rahatsız etmeden, istediği zaman konuşarak, gruba kendi isteğiyle girerek eğitilir.
Eğitim çocuk ve öğretmenin işbirliği ile grup içinde yapılır. Montessoriye göre çocuklar yetişkinlerden çok farklı olarak düşünür ve öğrenirler. Eski yöntemler çocuğu testlerle sınavlarla ve karnelerle ölçer ama montessori bunu reddeder. Montessoriye göre testler, sınavlar, karneler çocuklar hakkında kısıtlı bilgiler verebilir. Montessoriye göre izlenmesi gereken karneler değil çocukların yapdığı işlerdir. Çocuk yapdığı işlerle takibe alınır. Çocuğun gücü, becerisi, başarısı ve zayıf olduğu konular bu sıkı takip ile ortaya çıkacaktır. Montessori çocuga saygıyı öğretir.
Çocukların kendi ayakları üstünde durabilmeleri için cesaretlendirir. Çocuklar bilgiyi yaşayarak oynayarak alırlar. Çocuk için hayatının ilk altı yılı çok önemlidir. Bu yılların en iyi şekilde değerlendirilmesi şarttır.