Neler yeni

Ağır mı Hafif mi Matematik Etkinliği

Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
420
Beğeniler
0
#1
AĞIR MI HAFİF Mİ?

Etkinlik Türü: Matematik (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 60-72 Ay

Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/3103ea107257dcfd355ce24e256c65b7.doc

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim:
Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Göstergeleri: Ağırlıklarına göre sıralar.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer.
(Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin eder. Standart olmayan birimlerle ölçer.)
Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
(Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)

Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)

ÖĞRENME SÜRECİ
• Tüy, pamuk, kalem, kitap, kâğıt, oyuncak araba gibi farklı ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konur.
• Çocuklardan bu nesneleri, üfleyerek hareket ettirmeleri istenir. Hangi nesnelerin daha kolay ya da daha zor hareket ettiği, hangi nesnelerin ise hareket etmediği konuşulur. Nedenleri ile ilgili sohbet edilir.
• Sınıftaki herhangi bir ağır nesne kaldırılmaya çalışılır. Kaldırmakta neden zorlanıldığı sorulur.
• Bir otomobili ya da bir evi kaldırıp kaldıramayacakları hakkında konuşulur.
• Başka hangi nesnelerin ağır olabileceği tartışılır.
• Çocuklar sınıftaki iki nesneyi ellerine alırlar. Elleriyle tartar ve hangisinin ağır olduğunu söylerler.
• Ağır olan nesne bir kenara konulur. “Şimdi bu nesneden daha ağırını bulalım” denir.
• Çocukların getirdikleri nesne ile kenara konulan ağır nesne elle tartılarak karşılaştırılır. Daha ağır olup, olmadığına bakılır. “Şimdi daha da ağırını bulalım.” denir. Çocuklar buldukları nesneleri ağırlıklarına göre sıraya koyar.

Materyaller:
Çeşitli ağırlıkta nesneler

Sözcükler ve Kavramlar:
Ağır- hafif

DEĞERLENDİRME

Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
• Sınıftaki nesnelerin ağırlıklarını nasıl ölçtük?
• Hafif nesneleri üfleyerek hareket ettirebilmek hoşunuza gitti mi?
• Hangi nesneler çok hafifti?
Hangi nesneler çok ağırdı?
• Daha önce kaldırmakta zorlandığın şeyler nelerdi?
Ya da çocuklardan yerde/masada oluşturulan bir alana öğretmenin göstereceği bir nesneden daha ağır/hafif olanları koymaları istenebilir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Çocukların çok ağır nesneleri kaldırıp taşımamasına dikkat edilmelidir.

AİLE KATILIMI

• Ailelere benzer etkinliği evdeki eşyalarla da yapmaları önerilebilir.
• Evden birbirine göre bir ağır bir de hafif olan nesneleri çocukları ile göndermeleri istenebilir.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Bu etkinlik aynı büyüklükte farklı ağırlıkta hazırlanmış olan materyallerle de yapılabilir.
• Sınıfa terazi getirilerek farklı materyallerin ağırlıkları karşılaştırılabilir.

UYARLAMA

Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
• Farklı ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konulurken, nesne adları önce öğretmen tarafından, daha sonra çocuklarla birlikte söylenir.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×