1. Sitemizin yazılımı değişmiş olup kullanıcı adı ile girişlerde başlangıçta sorun yaşanabilir , özellikle kullanıcı adında Türkçe Karakter olanlar. Giriş yapmak için kullanıcı adı yerine mail adresiniz ile giriş yapınız. Sorun yaşarsanız [email protected]'dan bana ulaşabilirsiniz.İbrahim ERDOĞAN
    Duyuruyu Kapat

Değerler Eğitimi Sorumluluk ( Örnek Etkinlikler)

'Sorumluluk' forumunda Cemile Öğretmen tarafından 4 Kasım 2011 tarihinde açılan konu

  1. Cemile Öğretmen

    Cemile Öğretmen Moderator

    Katılım:
    14 Ekim 2011
    Mesaj:
    1,932
    Alınan Beğeniler:
    0

    DEĞERLER EĞİTİMİ - SORUMLULUK AYI

    Her düzeyde yaş gruplarına ve müfredata uygun olarak “Değerler Eğitimi Komisyonu” tarafından okul genelinde ve sınıf içinde uygulanabilecek etkinlikler belirlenmeli ve sınıflarda en az haftada bir kez uygulanmalıdır.
    Branş derslerinde de ele alınan değer ile bağlantılı farklı etkinliklere yer verilmeli ve böylelikle disiplinler arası bağlantı da kurulmalıdır.
    “Sorumluluk” değeri, her düzeyde farklı sorumluluk alanlarına değinilerek işlenecektir.

    —Eşyalara Karşı Sorumluluklarımız
    —Başkalarına Karşı Sorumluluklarımız
    —Kendimize Karşı Sorumluluklarımız
    —Topluma Karşı Sorumluluklarımız
    —Ülkemize Karşı Sorumluluklarımız

    Yapılabilecek çalışmalar:
    Hikayeler (okuma-tartışma-tamamlama)
    Çalışma kağıtları
    Afiş hazırlama
    Beyin Fırtınası Yöntemi
    Kompozisyon yazma
    Röportaj yapma
    Tartışma grupları
    Slogan üretme
    Pano hazırlama
    Proje üretme
    Resim çizme
    Film gösterimi
    Maket çalışması

    Örnekler:
    —Sorumluluk temalı bir hikaye okuma-tartışma (örneğin 1 veya 2. sınıflar için “Görevini Unutan Saat” adlı hikaye)
    —“Arkadaşlarıma Karşı Sorumluluklarım” başlığında istenmeyen dokunma davranışına yönelik öykü okunup öyküdeki karakterler tartışılabilir ve soru-cevap çalışması yapılabilir.
    —“Güvenli Ulaşım” başlığında “araçlarda güvenli yolculuk yapmak için bize düşen sorumlulukların neler olduğu” üzerine konuşulabilir.
    —“Cumhuriyetimize Karşı Sorumluluklarımız” ile ilgili pano hazırlanabilir.
    —“Daha temiz bir dünya için daha temiz bir sınıf!” sloganıyla öğrencilerin masasının düzeni ve masa altı temizliğinin sorumluluğunu alması için her dersin son 5 dakikası toplama zamanı olarak kullanılabilir.
    —“Grubun Bir Parçasıyım” ve “Onlar Hep Var” sloganlarıyla topluma ve engellilere karşı sorumluluklarımızla ilgili grup çalışmaları yapılabilir.
    —Sınıfta “Teknolojinin Etkileri” konulu münazara grupları oluşturulabilir. Bu gruplara “Teknoloji insan yaşamını olumsuz etkiler./ Teknoloji insan yaşamını olumlu etkiler” konuları verilebilir.
    —“Kültür ve Miras” temasında “Ülkeme karşı sorumluluklarım” konusu ele alınabilir.


    Disiplinler arası yapılabilecek çalışmalar:
    *Görsel Sanatlar dersinde “Büyüyen Dev Teknoloji” temasında “Teknolojinin doğru kullanımındaki sorumluluklarımız” konusunda dünyamızı temizleyen robot tasarımı yapılabilir ve daha sonrasında da öğrenciler getirdikleri atık malzemelerle bu robotların rölyef çalışmalarını gerçekleştirebilirler.
    *Bilişim Teknolojileri dersinde, “Sağlıklı Ol, Sağlıklı Kal” temasında, bilgisayar kullanırken doğru vücut pozisyonunda oturma konusu ele alınabilir ve konu ile bağlantılı olarak bir afiş çalışması yapılabilir.
    *Müzik dersinde, öğrencilere “Trafik kuralları nelerdir? Güvenli ulaşım için neler yapmalı ve hangi kurallara dikkat etmeliyiz?” sorularına yönelik bir şarkı öğretilebilir.
    İngilizce dersinde, “Bilinçli Tüketicilik” temasında bilinçli tüketim alışkanlıkları geliştirmek amacıyla evde ve okulda kullandığımız eşyaları tutumlu kullanma konusu üzerinde durulabilir. Özellikle kağıt, su, sabun, elektrik kullanımında dikkat etmemiz gereken noktalara değinildi.


    Örnek Etkinlik:
    Kimdir Bu?


    Derse hep zamanında gelir misin?

    Evinde en az bir evcil hayvan besliyor musun?
    Sıranı hep düzenli tutar mısın?
    Bir takımda yer alıyor musun?

    Ödevlerini zamanında ve eksiksiz yapar mısın?

    Ayda en az bir kitap okur musun?
    Bir enstrüman çalıyor musun?
    Dişlerini günde en az iki kez fırçalar mısın?


    Uygulama Yönergesi:
    Her öğrenci için birer adet form dağıtılır. Formların doldurulması için 5–10 dk. zaman verilir ve öğretmen bütün formları toplar. Daha sonra sırayla formlarda verilen cevaplar okunup sınıfın formun sahibini tahmin etmesi beklenir. Öğrencilerin verdiği cevaplar sorumluluklar alanlarıyla ilişkilendirilir. (Sorular sınıfın ihtiyacına ve önceliklerine göre çeşitlendirilebilir/değiştirilebilir.)

    Örnek Etkinlik:
    Sorumluluk Kartları

    Farklı sorumluluk alanlarını içeren kartlar hazırlanır ve ortaya konulur. Tahtaya, beş ana sorumluluk alanı asılır. Öğrencilerden, ortaya konan kartlardan birini seçmesi ve hangi sorumluluk alanına girdiğini bulması istenir. Eşleştirme tamamlandıktan sonra, sorumluluk alanları ile ilgili konuşulur. Özellikle okulla ilgili sorumluluklarımıza değinilir.

    —Eşyalara Karşı Sorumluluklarımız
    —Başkalarına Karşı Sorumluluklarımız
    —Kendimize Karşı Sorumluluklarımız
    —Topluma Karşı Sorumluluklarımız
    —Ülkemize Karşı Sorumluluklarımız

    Okulla İlgili Sorumluluklar
    Bireysel çalışmaları, ödev-proje ve grup çalışmalarını yerine getirme,
    Araç-gereci eksiksiz getirme ve koruma,
    Derse zamanında ve hazırlıklı gelme,
    Ders içi faaliyetlere aktif katılım,
    Diğer arkadaşlarına ve öğretmenine saygılı olma, onları dinleme,
    Çevreye, kendine ve arkadaşlarına zarar vermeme,
    Kılık kıyafetine dikkat etme,
    Sınıf ve okul temizliğine dikkat etme.

    Örnek Etkinlik:
    Dramatizasyon

    Her bir grup üyesi, en iyi şekilde yerine getirdiği sorumluluğu konuşmadan hareketle anlatır, diğer üyeler de bu sorumluluğun ne olduğunu tahmin etmeye çalışır.

    Örnek Etkinlik:
    BİR HEDEFİM VAR!

    Adım-Soyadım:
    Sınıfım:
    Hedefim:
    1.Hafta 2.Hafta 3.Hafta 4.Hafta
    Pazartesi

    Salı

    Çarşamba

    Perşembe

    Cuma


    ÖĞRETMEN İMZASI

    Örnek hedefler:
    2. Sınıf düzeyinde seçilebilecek sorumluluk alanları
    Dolap düzeni
    Kitap okuma
    Derste parmak kaldırma
    Eksik malzeme getirmeme
    Ödev yapma
    Yaptığı ödevi sınıf dosyasına koyma
    Düzenli yazma
    Yazılarını yazma

    3. Sınıf düzeyinde seçilebilecek sorumluluk alanları
    Ödev yapma
    Ders içi faaliyetlere aktif katılım
    Çevreye ve arkadaşlarına zarar vermeme
    Araç ve gereci eksiksiz getirme
    Derse zamanında ve hazırlıklı olarak gelme

    5. Sınıf düzeyinde seçilebilecek sorumluluk alanları
    Ödevleri kaliteli yapma
    Dolap düzeni
    Derse geç gelme
    Öğretmeni dinleme
    Eşyaları koruma
    Araç gereç hazırlama
    Arkadaşlarına zarar vermeme
    Derse aktif katılım

    Örnek Etkinlik:
    Misket Taşıma

    Grup ikiye ayrılır. Yarışma şeklinde yapılır. Grupların belirlenen çizgiye misket dolu poşeti düşürmeden taşıması beklenir. Poşeti düşüren tekrar geri dönüp, poşeti başına koyarak yeniden çizgiye doğru yürür. Hedefe giderken nelere dikkat ettikleri öğrencilere sorulur. Azim, tekrar işe sarılıp başlama, sabır, sorumluluk ve kaygı hissi ile ilgili konuşulur.

    Örnek Etkinlik:
    Sesli Elektrik Akımı

    Amaç; işitsel hafızanın ve dinlemenin önemini vurgulamak.
    Grup ayakta halka oluşturur. Grup lideri bir ses çıkarır ve sağ yanındaki grup üyesinin sol işaret parmağına dokunarak akımı verir. Akımı alan öğrenci kendinden önce çıkarılan sesleri sırasıyla taklit eder ve kendi sesini de çıkardıktan sonra sağdakine akımı iletir. Oyun tüm öğrenciler yaptığında sonlandırılır.

    Örnek Etkinlik:
    Hafıza oyunu

    Dinleyiciler ve anlatıcılar olmak üzere grup ikiye ayrılır. Anlatıcılardan biri içeride kalır, diğerleri dışarıda bekler. İçeride kalan kişiye bir resim gösterilerek resmi bütün detaylarıyla incelemesi istenir. Bu noktada çok detayı aklında tutması önemlidir. Daha sonra resim kaldırılarak dışarıda bekleyenlerden bir kişi içeri çağırılır. İlk resmi inceleyen kişi resmi tüm detayları ile gelen 2. kişiye anlatır. Daha sonra odaya 3. kişi alınır ve 2. dinleyen aklında kalanları 3. kişiye anlatır. Bu çalışma son kişiye kadar devam eder. Son kişi de resmi gruba anlatır. En son ilk resmi inceleyenle son anlatıcı arasındaki farka bakılır. Paylaşımda ilk başta anlatan kişilere oyun hakkındaki düşünceleri sorulur. Daha sonra guruptan bilgi alınır. İyi dinlemenin, hatırlamanın önemi üzerinde durulur.

    Hatırlamayı Kolaylaştıracak Yöntemler
    Sorumluluğun gelişiminde “Hatırlama” kavramının önemi üzerinde durulur. Öğrencilerden bugüne kadar herhangi bir bilgiyi iyi hatırlamadıkları için zor bir durum yaşadıkları anıları varsa paylaşmaları istenir. Anılardan yola çıkılarak öğrencilere;
    “Hatırlamak için hangi yöntemlerin kullanılması etkili olur?
    “Bu yöntemlerden hangileri sorumluklarımızı unutmadan yerine getirmek amacıyla kullanılabilir?” soruları yöneltilir.
    Yöntemler: Dikkatli dinleme, not yazma, yapılacaklar listesi, çanta kontrolü, ajanda kullanımı, hatırlatma etiketi, günlük plan, sorumlulukları ertelememek, “Beni Unutma!” veya “Beni Hatırla” köşesi (evin içinde yazılan notların asılacağı bir pano ya da yapıştırılabileceği sabit bir yer)

    Hafızayı Güçlendirecek Etkinlikler/Çalışmalar
    Kitap okumak, günlük tutmak, kitap, şiir, fıkra vb yazmak,
    Karikatür çizmek, yeni tekerlemeler, bilmeceler, fıkralar öğrenmek,
    Sudoku ve hafızaya dayalı kutu oyunları oynamak





    Alıntıdır.
     
  2. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    İlköğretim düzeyinde bir planlama ama biz kendimize hemen uyarlarız.:)
     
  3. Cemile Öğretmen

    Cemile Öğretmen Moderator

    Katılım:
    14 Ekim 2011
    Mesaj:
    1,932
    Alınan Beğeniler:
    0
    Evet geneli öyle, dediğiniz gibi fikir alıp kendimize göre uygularız:)
     
  4. Emine Hoca

    Emine Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    1,213
    Alınan Beğeniler:
    1
    Bizim okullarımızda da uygulayacağımız örnekler mevcut. Teşekkürler öğretmenim :)
     

Bu Sayfayı Paylaş


  • Okul Öncesi

    OkulOncesi.net Yenilenen arayüzü ve yazılımı ile siz değerli öğretmenlerimizin kolay kullanımı için yeniledik. Cepten, tabletten her türlü cihazdan kolay erişim imkanı bulunmaktadır. Okul Öncesi etkinlikleri için doğru sitedesiniz.
  • OkulOncesi.net Reklam

    OkulOncesi.net reklam işlemleri için [email protected] adresinden iletişime geçebilirsiniz.