1. Sitemizin yazılımı değişmiş olup kullanıcı adı ile girişlerde başlangıçta sorun yaşanabilir , özellikle kullanıcı adında Türkçe Karakter olanlar. Giriş yapmak için kullanıcı adı yerine mail adresiniz ile giriş yapınız. Sorun yaşarsanız [email protected]'dan bana ulaşabilirsiniz.İbrahim ERDOĞAN
    Duyuruyu Kapat

Matematik Etkinlik Havuzu Planları

'Etkinlik Havuzu' forumunda Emel Hoca tarafından 7 Kasım 2012 tarihinde açılan konu

  1. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0

    8. Matematik Etkinlik Planları



    ETKİNLİK PLANLARI
    etkinlik planları
    plan örnekleri
    etkinlik havuzu
    matematik
    matematik etkinlik havuzu
    uzunluk
    kavramlar
    ölçü
    boyumuzu ölçüyoruz
    karış
    adım
    eksiltme
    artı
    çoğalma
    alıştırma
    çalışma
    hacim
    örüntü
    varsayımlar
    problem çözebilme
    akıl yürütebilme
    matematiksel kavramlar
    iletişim kurabilme
    değerlendirme
    neden
    nasıl
    semboller
    standart olmayan ölçü birimleri
    İlişki kurma
    eşleştirme
    gruplama
    örüntü oluşturma
    sıralama
    sayma
    toplama-çıkarma
    geometrik şekiller
    sembolleri tanıma
    grafik hazırlama(



    Sevgili Öğretmen Arkadaşlarım;

    2012 Eğitim Programına uygun 'Matematik Etkinlik Planları' nı bu başlık altında topluyoruz.


    Etkinlik planınızla birlikte ekleyeceğiniz fotoğraflarla ve plan yaparken kullandığınız kaynak kitabın adını da eklediğinizde inanılmaz güzel bir HAVUZ oluşturmuş olacağız.


    Hepinize eğitim adına yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.
     
  2. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    mew-alp öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ederiz.


    ETKİNLİK ADI: SEÇELİM SEÇELİM KİMİ SEÇELİM


    Etkinlik türü: Matematik ve Müzik (Bütünleştirilmiş ve bireysel büyük grup etkinliği)
    Yaş grubu: 48-72

    Kazanımlar ve Göstergeleri

    Bilişsel kazanım

    Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

    Kazanım 4. Nesneleri sayar.
    Göstergeleri:
    İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
    Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
    Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
    Sıra bildiren sayıyı söyler.
    10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.
    şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini, kokusunu, yapıldığı malzemeyi, tadını, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler.

    Sosyal duygusal alan:

    Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir.
    Göstergeleri:
    Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
    Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
    Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.

    Kazanım 15. Kendine güvenir.
    Göstergeleri:
    Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.
    Grup önünde kendini ifade eder.
    Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.
    Gerektiğinde liderliği üstlenir.

    Dil gelişimi
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar.
    Jest ve mimikleri anlar.
    Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
    Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
    Sohbete katılır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.

    Kazanım 10. Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler.
    Görsel materyalleri açıklar.
    Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
    Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur


    ÖGRENME SÜRECİ

    *Çocukların dikkati sınıfa getirilen kutudan yapılmış oy sandığına çekilir. Sınıf temsilcisi adayların kendi fotoğraflarından oy pusulaları sınıf mevcudu kadar çıktı alınarak çoğaltılır ve çocuklara bugün sınıfımızda bir temsilci seçeceğiz denir. Aday gösterilen çocukların oy pusulaları seçen çocuklar tarafından tek tek oy sandığına atılır. Oy kullanım süreci bittikten sonra sandık açılır ve sandıklardan çıkan fotoğraflar adayların belirtildiği grafiğe yapıştırılır. Yapıştırılan fotoğraflar çocuklarla birlikte sayılır ve en fazla oy alan sınıf temsilcisi seçilir.

    * Çocuklarla oluşturulan grafiği, çocuklar okur ve sorulara cevap verir. ''Hangi aday kaç oy aldı'', denilerek çocukların sayması ve görsel sembolleri okuması saglanır.


    Haydi haydi seçelim
    Sandıklara geçelim
    Sandıklar açılıyor
    Fotoğraflar saçılıyor
    Haydi haydi birlikte sayalım
    Bakalım neler oluyor

    Haydi haydi seçelim
    Sandıklara geçelim
    Sandıklar açılıyor
    Fotoğraflar saçılıyor
    Haydi birlikte sayalım
    Bakalım neler oluyor

    *Şarkı, grupla söylenir. Daha sonra bireysel olarak da isteyen çocuklar şarkıyı söyleyebilirler.


    Aile katılımı:

    Aileden çocuklarıyla birlikte bir gün sonrası yapılacak olan yemegin kararlaştırılmasında oybirliğine gidildiği ve ortak karar alınıp çocuğun yapılan yemeği resimlendirmesi ve yapılan resmin okula gönderilmesi rica edilir.

    Materyal: oy sandığı, oy pusulaları, paravan, ritim aletleri, karton,
    Sözcükler ve kavramlar: temsilci, oy, paravan .

    DEĞERLENDİRME:
    sınıfımızın temsilcisini nasıl seçtik? nasıl oy kullandık?
    Temsilci seçiminde en çok ne hoşunuza gitti?
    Temsilciyi oy kullanarak seçmeseydik ne olurdu?
    Başka kimleri oy kullanarak seçeriz?
     
  3. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    ETKİNLİK ADI: SAYILARLA OYUNCAKLAR

    Etkinlik türü: Matematik
    Yaş grubu: 36-72

    Kazanımlar ve Göstergeleri

    BA Kazanım 4: Nesneleri sayar.
    Göstergeleri:
    Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
    Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

    Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
    Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.
    Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir.
    Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir.

    Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
    Göstergeleri:
    Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.

    Materyal: 5x3 cm büyüklüğünde kartonlar, keçeli kalem, legolar.

    Sözcükler ve Kavramlar: Sayı eşleştirme.


    ÖGRENME SÜRECİ

    Öğretmen, çocukları beşer kişilik gruplara ayırır. Her çocuğa bir kart verir. Sıra ile beşe kadar olan sayıları çocuklara söyler. Çocuklar öğretmenin söylediği sayıyı elindeki karta yazar. Sayısını yazan, yere sırası ile koyar. Legoların bulunduğu sepeti günün nöbetçi öğrencisinden getirmesi rica edilir.

    Çocuklardan biri çağırılır. Sepetin içinden beş tane aynı renk, şekil ve büyüklükte oyuncak alması istenir. Bunları uygun sayının üzerine koyarak eşleştirmesi istenir.
    Ellerindeki kartların üzerine, yazdıkları sayı kadar aynı renkte ve cinsten nesne çizmeleri istenir.
    Çalışmasını bitiren yere yan yana dizer.

    —Kartlarımıza bakalım. Acaba sayısı ile çizdiği nesnenin sayısı aynı olmayan var mı?
    Birbirlerinin kartları incelerler. Renk, şekil ve sayı bakımından farklı çizim yapmış olan çocuğu bulmuşlarsa;
    —Şimdi bana söyler misiniz, neden arkadaşınızın yaptığı farklı olmuş? Fark nerede? Farklı olmaması için ne yapması gerekirdi? sorularına verilen yanıtlardan sonra oyun tamamlanır.

    DEĞERLENDİRME:

    • Oyunda neler hissettiniz?
    • Oyunda en çok hoşlandığınız bölüm hangisidir?
    • Sayı ile nesnesi aynı olmayan arkadaşınız için neler yapabilir, ona nasıl yardımcı olabilir siniz?


    ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK:
    Sayıların yerleri değiştirilerek oyuna devam edilir. Bir ip yardımı ile sayı ve oyuncaklar çember içine alınabilir. İÇİNDE-DIŞINDA oyunu oynanır.
    İpe mandal takma oyunu ile devam edilebilir.


    AİLE KATILIMI
    Beş farklı kart üzerine 5'e kadar olan sayıları yazalım. Sayıların yanına istediğimiz bir şekli sayının ifade ettiği kadar yazalım. Bu sayıları odamdaki bir panoya ya da odamın kapısının üzerine asalım. Girip çıktıkça sayıları okuyalım.
     
  4. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    ETKİNLİK ADI: Sınıfımızda kaç kız, kaç erkek var?


    Etkinlik türü: Matematik
    Yaş grubu: 36-72

    Kazanımlar ve Göstergeleri


    Kazanım 20: Nesne grafiği hazırlar.
    Göstergeleri:

    Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.
    Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur.
    Grafiği oluşturan nesneleri ya da sembolleri sayar.
    Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.

    Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
    Göstergeleri:

    Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
    Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.

    Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri:

    Eş nesne/varlıkları gösterir.


    Materyal: Çalışma sayfası.

    Sözcükler ve Kavramlar:
    Sınıfta kaç kişiyiz?
    Sınıfımızda kaç kız kaç erkek var?

    en uzun-en kısa, en zayıf-en şişman



    ÖĞRENME SÜRECİ


    ***Sınıfımız hakkında bilmek istedikleri bir konu düşünmeleri istenir. Düşünceleri alınır.

    —Sınıfımızda kaç kişinin süt dişi çıkmış?
    —Kaç kişi sarı saçlı?
    —Kaç kişi uzun boylu?
    —Kaç kişi çok zayıf?
    -Sınıfımızda kaç kız /erkek var?, sorularına yanıt alındıktan sonra alıştırma kağıtlarını ve kalem kutularını alarak otururlar.

    http://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/bea3a811a67719fd55456d4b5040567b.doc


    Yönerge 1: Sınıfımızdaki kızların sayısı kadar dairenin içini örnekteki gibi tara.
    Yönerge 2: Sınıfımızdaki erkeklerin sayısı kadar dairenin içini örnekteki gibi tara.
    Yönerge 3: Erkekler mi, kızlar mı çok? Söyle. Çok olana ait resmi boya.
    Yönerge 4: Sınıfta toplam kaç kişiyiz?

    • Okulda olmadığı için boyu ve kilosu ölçülemeyen çocukların boy ve kiloları ölçülür. En hafif-en ağır ya da en uzun-en kısa olanlar hatırlanır.



    DEĞERLENDİRME:

    Çalışma sayfaları kontrol edilir.
    Kaç tane karenin içini taradınız?, sayalım.


    • El ele tutuşarak halka olurlar. ‘Arabistan Buğdayları’ oyunu ile bire bir ekleme yapmayı öğrenmeye çalışırlar.



    ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK:
    Sınıfımızda kaç masa var?
    Sınıfımızda kaç sandalye var?


    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
     Çocukların öğrenme sürecine etkin katılımı için çocuklar masalara geçmeden önce motivasyonlarını arttırmak, onları etkinliğe hazırlamak için hareketli sayma oyunları oynanmalıdır.



    ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
    14.11.2012

    HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN ALINTI YAPILAMAZ.
     
  5. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
    14.11.2012

    PLANLARIM, ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI ÖZGÜN PLANLARA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTADIR.

    HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




    ETKİNLİĞİN PLANI DA BENDEN OLSUN.:)

    ETKİNLİK ADI: KESTANE TOPLAYALIM.


    ETKİNLİK TÜRÜ: ALAN GEZİSİ, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ALIŞTIRMASI / MATEMATİK

    Yaş Grubu (Ay) : 48-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


    Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

    PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:

    Nesneleri toplar.
    Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
    Kalemi doğru tutar.
    Kalem kontrolünü sağlar.
    Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

    DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:

    Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
    Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

    BAKazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
    Göstergeleri:

    Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.

    BA Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
    Göstergeleri:

    Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.


    MATERYALLER: Poşet, at kesatanesi ya da bahçeden bulunabilecek saymaya yardımcı nesneler, sayı kartları, alıştırma kağıtları, kuru boyalar ya da keçeli kalemler.

    SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
    At kestanesi, ağaç, uzun, boy, toplamak

    Çoğalma, artma
    1-10 arası sayılar
    Eşleştirme

    ÖĞRENME SÜRECİ

    ALAN GEZİSİ
    Çocuklarla at kestanesi ağacının altına gidilir. Ağacın yaparaklarına, boyuna, bu ağacın kaç yaşında olabileceğine dikkatleri çekilir. Yere bakmaları istenir. Yere dökülmüş üstünde dikeni olan at kestanelerine dikkatleri çekilir. Bri dkenli kapsülün içinde kaç tane kestabe olduğunu inceleyip sayarlar.

    Ellerine torbalar verilir. Bu torbalardan birine kestaneleri, diğerine dikenli kapsülleri koymaları istenir.

    Kestane ve kapsül toplama işleminden sonra sınıfa girilir.
    ***Kestaneler sınıfın ortasına bir çocuğun yardımı ile dökülür.
    ***Her çocuğun bu kestanelerden onar tane alması istenir.
    ***Öğretmen plastik rakamları eline alır. 1 sayısını yere koyar.
    ***Çocuklardan birinin gözlerinin içine bakıp yanına çağırır ve elindeki kestanelerden kaç tanesini bu sayının yanına koyması gerektiğini sorar. çocuktan yanıt aldıktan sonra yönergeyi uygulamasını ister. İşlem, başka çocukların öğretmen tarafından çağırılıp sorularla uygulamanın yapılması ile tamamlanır.

    OYUNUN DEĞERLENDİRMESİ AMAÇLI YAPILAN OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI
    http://www.onceokuloncesi.com/basit-toplama-lemleri-t12703.html

    http://www.onceokuloncesi.com/toplama-lemi-cal-ma-sayfalar-t33824.html


    http://www.onceokuloncesi.com/195-tane-toplama-c-karma-lemi-t58436.html

    linkindeki alıştırmalardan çocukların seviye, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun bulunan seçilip, birinin çıktısı alınıp çocuk sayısı kadar çoğaltılır. Oyunda yaptığımız işlemlerin aynısını şimdi de kağıtlar üzerinde göstereceğimiz söylenerek çalışma başlatılır.
    Öğretmen çocukların aralarında dolaşarak çalışmaları kontrol eder, yardıma ihtiyacı olanlara destek olur.

    ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
    ***Alan gezisinin yapılacağı okulun çevresinde / bahçesinde at kestanesi ağacı yoksa; okul bahçesinde bulunan başka bir materyal toplanabilir.

    ***Bahçeden toplanan at kestanesinin dikenli kapsullerinden aynı gün sanat etkinliğinde kirpi yapılmak üzere faydalanılır. Bu dikenler sayesinde 'canımızın yanması', 'batmak', 'acımak', gibi sözcükleri içeren duyu organ ağırlıklı bir plan hazırlanabilir.


    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
    ***Kestane kapsüllerinin bir iğne kadar batabileceği dikkate alınmalıdır.

    AİLE KATILIMI:

    Hafta sonu ya da günün sonunda istek haber mektubu ya da haftalık bülten aracılığı ile okulda yapılanlardan ve öğrenilenlerden söz edilip, bir alıştırma sayfası eve gönderilerek çocukların evde işlemi pekiştirmesi sağlanabilir.




    PLAN: EMEL ÖZDEMİR
    15.11.2012
     
  6. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM

    HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


    Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.



    ETKİNLİK ADI: SARI GİYSİLER GÜNÜ (SARI RENK VE TONLARI )


    ETKİNLİK TÜRÜ: MATEMATİK /MÜZİK (BİRLEŞTİRİLMİŞ BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

    Yaş Grubu (Ay) : 48-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)



    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

    BA Kazanım 4: Nesneleri sayar.
    Göstergeleri:
    İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
    Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
    Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlığın rengini söyler.
    Nesne/varlığın dokusunu söyler.

    Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.



    MATERYALLER:yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar


    SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
    Ritmik sayı sayması
    Yeşil renk, sarı rengin tonları.
    Genç-yaşlı
    Kurumuş-yaş



    ÖĞRENME SÜRECİ

    • Öğretmen sarı giysi giyerek okula gelir. Kendisi gibi sarı giysiler giymiş çocukları karşılar. Sınıfın bugün sapsarı göründüğünü söyler.
    —Çocuklar, bugün SARI GİYSİLER GÜNÜ. Bakalım sarı neler giydiniz? diye sorar.
    —Aynı renk tonuna sahip giysileri giyenler el ele tutuşsun, çember olsun. (Pantolonu, kazağı, çorabı şeklinde sıralama getirilebilir.)
    —Koyu sarıdan açık sarıya doğru yan yana dizilelim.
    —Sizce ben nerede durmalıyım?
    — Benim kazağım açık sarı mı?
    —Sarı rengi bu mevsimde en çok nerede görüyoruz? sorularının ardından, sonbaharda; otların, çiçeklerin, yaprakların özelliklerini hatırlayarak açıklarlar.

    Renkler rondu rol dağılımı ile oynanır.

    Hep yeşildir elbiselerim.
    Ben bu rengi pek çok severim.
    İlkbaharı cicim,
    Çok sevdiğim için,
    Hep yeşildir elbiselerim.

    Hep beyazdır elbiselerim.
    Ben bu rengi pek çok severim.
    Papatyayı cicim,
    Çok sevdiğim için,
    Hep beyazdır elbiselerim.

    Hep sarıdır elbiselerim.
    Ben bu rengi pek çok severim.
    Sonbaharı cicim,
    Çok sevdiğim için,
    Hep sarıdır elbiselerim.

    Hep mavidir elbiselerim.
    Ben bu rengi pek çok severim.
    Gökyüzünü cicim,
    Çok sevdiğim için,
    Hep mavidir elbiselerim.

    Hep kırmızı elbiselerim.
    Ben bu rengi pek çok severim.
    Bayrağımı cicim,
    Çok sevdiğim için,
    Hep kırmızı elbiselerim.

    • “Sonbahar Geldi”ve “Mevsimler” şarkıları, el yıkama sırasını bekleyen çocuklarla söylenebilir.

    • Çocuklar sandalyelere çember oluşturacak biçimde otururlar. Öğretmen masanın üzerine yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar koyar.
    — Bugünün nöbetçi çocuğu say bakalım, sınıfımızda kaç tane yaprak var? (Ritmik sayı sayması gözlemlenir)
    — Bu yaprakları gençliklerinden yaşlılıklarına doğru sıralayalım. (Masanın üzerine yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar konur.)
    — Aferin, doğru sıraladınız.
    — Neden yeşil olanı sola koydunuz? 2. sırada hangi yaprak var? En yaşlı yaprak nerede duruyor?


    ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
    • Pastel boyalarla her çocuğun kendi ağacının resmini yapmaları istenir.

    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:1. Giysilerin tonlarına geçilmeden önce elişi kağıtları ile açıktan koyuya doğru tonlama yapmaları istenebilir.
    2. Giydikleri sarı elbiselerini sarı rengin tonlarına sıralama yaparlarken öncelikle benzer renkleri yan yana getirmeleri istenmelidir.

    Planlama: Emel ÖZDEMİR
    17.11.2012
     
  7. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
    15.11.2012

    PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.

    HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




    ETKİNLİK ADI:AĞAÇLAR SONBAHARDA SOYUNUR, BİZ GİYİNİRİZ.

    ETKİNLİK TÜRÜ: FEN, MATEMATİK, SANAT (Birleştirilmiş Büyük grup Etkinliği)
    YAŞ GRUBU: 48-66 AY


    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

    DA Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri:

    Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
    Sesin özelliğini söyler.
    Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.

    BA Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri:

    Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.
    Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir.
    Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir.
    Eş nesne/varlıkları gösterir.

    BA Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri:

    Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.
    Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
    Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.


    SDA Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
    Göstergeleri:

    Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
    Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.


    SDA Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
    Göstergeleri:

    Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
    Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.


    Malzemeler:Dört mevsim müziği, iki poşet, yapraklar, strafor ağaç, sınıf mevcudunun yarısı kadar sarı, diğer yarısı için yeşil fon kartondan kesilip hazırlanan yaprak kolyeler.


    SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
    Toplamak, çabuk olmak, takım olmak, sorumluluk
    RENK:SARI,YEŞİL
    KURU-ISLAK-YAŞ


    ÖĞRENME SÜRECİ -

    Bütün çocuklar okula geldikten sonra okulun arka bahçesine çıkılır.
    Bahçede ağaçlara, çiçeklere dikkatleri çekilir. Kuru yaprakların üzerine basarak sesini dinlerler. Islak yaprakların üstüne basarlar. Kuru yapraklar ile ıslak yaprakların çıkardığı ses arasındaki farkı kıyaslarlar.

    Ellerine verilen poşetlerin içine farklı yapıda yapraklar toplayıp doldurmaları istenir.
    Sınıfa girilir. Yapraklar büyükçe bir sepetin içine dökülür. Bu sepetten yaprakları alıp benzerlik-Farklılıklarına göre gruplandırırlar.

    Mevsim panosunun önüne strafordan yapılan ağaç yerleştirilir. Yere ve ağacın üzerine yapraklar iğneleyerek sonbahar mevsimi oluşturmalarına rehberlik edilir.
    -Burası bizim bahçemiz. Nasıl bir bahçemiz olsun?, Bahçemiz için neler gerekiyor?, Ne bahçesi, hangi meyveler var? Gözlem yapmaları ve proje üzerinde düşünmeleri sağlanır.
    ‘Ağacımızda kaç tane yaprak var? ‘, sayarlar. Saydıkları her yaprak için yazı tahtasına bir çentik atarlar. Doğru sayıp saymadıklarını yine kendileri kontrol ederler.

    Her çocuk bir tane yaprak alır. Kurşun kalemle yaprağı kalıp olarak kullanarak yan yana 3 yaprak çizmeleri istenir.

    YÖNERGE: Soldan başlayıp 2 yaprağı sarı renge boyayınız.
    Yaprağı neden sarı renge boyamış olabiliriz?
    Kaç yaprağı boyamadık? Bu yaprak sararmamış olsun. O halde ne renk olmalı? Evet. Yeşil. Kaçıncı yaprak yeşil olacak?

    Alıştırma tamamlandıktan sonra çalışmalarını okuma yazmaya hazırlık dosyalarına kaldırırlar.

    Öğretmen masada kalan yaprakları bir araya getirip bir kompozisyon oluşturup çocukların başına toplanmasını sağlar. Bloklarla farklı ürünler ürettikleri gibi yapraklarla da üretilebileceği örneği verilir. Çocuklardan da aynı şekilde özgün ürünler üretmeleri için bir süre oynamalarına fırsat verir. Daha sonra çocuklar sanat etkinliğinde kullanmaları için ihtiyaçları olan yapıştırıcı, kağıt, makas gibi malzemeleri sanat merkezinden alırlar. Çocuklar isterlerse yerde minder üzerinde ya da masada çalışmak için öğretmenin tanıttığı merkezlere geçerler.


    1.Topladıkları yaprakları, boyaları kullanıp özgün bir kompozisyon oluşturup kağıda yapıştırırlar.

    2. Öğretmen kahverengi bir katon üstüne bir ağaç çizer. Bu ağacı oyarak keser,üzerine kurumuş yapraklardan yapıştırırlar.

    DRAMA VE MÜZİK İLE TOPLAMA
    Vivaldi’nin 4 Mevsim kaseti teybe yerleştirilir. Müziği dinlemeleri, rüzgar esince ağaçtan savrulup yere düşmekte olan yaprak olduklarını düşünmeleri söylenir. Yavaş yavaş yere düşerken size başka bir yaprak yetişti. Dönüp ona baktınız. Bahçemizin güzel görünmesi için yere düşen bu yaprağın elini tutun. (Sınıfta en iyi iletişim kurduğu arkadaşının elini tutuğu gözlenir) Şimdi bahçemiz için gerekli olmayan yaprakları poşetin içine toplayalım, denir ve öğretmen iki çocuğun eline birer poşet verip sınıfın en uzak köşesine onları yan yana yerleştirir.
    -Bu arkadaşlarınız çöp kutusu olsun. Sizler hangi rolü almalısınız? Evet, doğru. Yaprakları çöpçüler süpürüyor. Çöpçüler iki grup olacak. Öğretmen çocukları iki gruba ayırır. Birinci grubun boyunlarına yeşil yaprak kolyeler, ikinci grubun boyunlarına sarı yaprak kolyeleri asar. Çöp kutularının boyunlarına da aynı şekilde kolyeler asar. Vivaldi dört mevsim kaseti tekrar çalınır ve öğretmen komutunu verir:
    -Bahçemiz yapraklarla dolmuş. Rüzgar çevreyi dağıtmadan yaprakları çabucak toplamalıyız. Bakalım en çok çöpü yeşiller mi sarılar mı toplayacak?'', denir.
    Bütün sınıf tertemiz olduğunda en büyük poşetin hangisi olduğuna karar verirler. Poşetler dramada kullanılmak üzere saklanır.

    Bahçenin bulunduğu bölüme oturmaları istenip etkinliğin değerlendirmesine geçilir.

    DEĞERLENDİRME:

    Bahçeye daha başka neler yapabilirdik?
    Ağaçlar sonbaharda neden sararıyor acaba?
    Siz bir ağaç olsaydınız nasıl sallanırdınız? ( Özgünce sallanırlar.)
    Ağaçlar kışın soyununca üşürler mi?
    Biz kışın üşümemek için neler giyiyoruz?
    Soğuk havada giyinmeden dışarı çıkarsak neler olabilir?


    ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK:
    1. Mevsimler şarkısı şarkı dağarcığı kasetinden dinlettirilir. Sonbahar şarkısı öğretmen tarafından söylenirken çocuklar jest, mimik ve hareketleri ile şarkıya katılırlar.

    2. Sonbaharda ağaçlar soyunur, insanlar giyinir’’ öyküsü Morpa ok önc eğit. Kit s 5’den faydalanılarak anlatılır. Böylece öğrendikleri pekiştirilir.

    3. - Şimdi kasetten sesler dinleyeceğiz. Seslere dikkat edin. Bahçede dinlediğimiz seslere benziyor mu? Bu seslerle ilgili bir öykü oluşturacağız.

    4. Nesi var? Oyunu oynanabilir.


    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:

    Bahçede çocukların farklı işlerle, oyunlarla uğraşması engellenmeli, sxadece yaprak ve ağaçlara odaklanmaları sağlanmalıdır. B unun için bahçeye çıkılmadan bahçede yapılacaklar hakkında çocukklar bilgilendirilerek hazırlanmalıdır.
     
  8. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
    20 .11.2012

    PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.

    HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




    ETKİNLİK ADI: ZARFLAR

    ETKİNLİK TÜRÜ: MATEMATİK, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI, OYUN(Birleştirilmiş Büyük grup Etkinliği)

    YAŞ GRUBU: 48-66 AY

    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

    BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:

    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
    Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

    Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri:

    Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

    BA Kazanım 4: Nesneleri sayar.
    Göstergeleri:

    İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.

    Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri:

    Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.

    BA Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
    Nesne/varlıkları şekline göre gruplar.
    Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.

    BA Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
    Göstergeleri:

    Nesne/varlıkları büyüklüklerine göre sıralar.

    BA Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
    Göstergeleri:

    Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
    Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.

    MALZEMELER:
    Evden getirdikleri farklı özellikteki zarflar.



    SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
    ŞEKİL: Dikdörtgen, Üçgen, Kare
    MEKÂN: İÇ-DIŞ, Boş-Dolu, Kullanılmış-Kullanılmamış, Açık-Kapalı, Parlak-Mat, Desenli-Düz renk, Beyaz-Renkli
    KELİME: Kapak



    ÖĞRENME SÜRECİ

    • Getirdikleri zarfları, kâğıtları, pulları masalara koyarlar. Renk, boyut özelliklerine göre önce gruplandırmaları, sonra sıralamaları söylenir. Zarfların Boş-Dolu, Kullanılmış-Kullanılmamış, Açık-Kapalı, Parlak-Mat, Desenli-Düz renk, Beyaz-Renkli özelliklerine dikkatleri çekilir.

    • 1. Masaya beyaz zarfları, 2. masaya renkli zarfları, 3. masaya desenli zarfları bırakmaları istenir. Yanlış yerleştirenlerin ellerine zarflar geri verilir.
    Yeniden gruplamaları istenir.
    • Her gruptaki zarfları, o grup için seçilen sayman çocuk sayar.
    • Altı zarf seçilir, yan yana dizilir. Sıra ile zarfların özelliklerini grup sözcüsü seçilen çocuk söyler. Örneğin: En başta sarı zarf var. Onun yanında büyük zarf, onun yanında desenli zarf gibi. Zarfların üzerine bir örtü örtülür. Hatırlayarak sıralamayı söylerler.
    • Beş-altı zarfı büyükten küçüğe doğru sıralama oyunu oynanır.
    • Sıralama yapmada başarılı olmayan çocuklardan, benzer özellikli zarf bularak eşleştirmeleri istenir.
    • Zarflar arasından farklı olanı ve farkı bulur, nedenini açıklarlar.
    • Çocuklar gruplara ayrılırlar. Masalarının yanında ayakta dizilirler. Her gruptan bir sözcü ve bir sekreter seçerler. Sözcü, grubuna ait zarfların ortak özelliklerini açıklar.
    —Grubunuza ait bir sembol seçin. Bu bir sayı, renk, şekil adı olabilir. Size vereceğim kâğıda grubunuzun sekreteri bu sembolü çizsin. Sembolünüzü masanızın ortasına yerleştirin. Bu, sizin dükkânınızın ismi olsun. Ben müşteri olayım. Söyleyeceğim özellikteki zarfları, bakalım hangi gruplar bana satabilecek? denir. Örneğin: Sarı zarfın sağındaki ikinci zarfı satın almak istiyorum.
    —Ben sizden zarf satın almadan önce grubunuzda kaç tane zarf vardı? Şimdi kaç zarfınız kaldı? (Diğer dükkânlara da aynı sorular sorulur. )

    BEYİN FIRTINASI:
    —Zarf konuşabilseydi acaba size ne söylerdi?
    —Yazı tahtasına konuşan bir zarf çizin, yönergesi ile sıra ile çizim yaparlar.
    • Günün başkanı arkadaşlarına boş kâğıt dağıtır. Öğretmen:
    —Çocuklar kâğıdınızın soluna bir zarf çizin. Şimdi aynı büyüklükte dört zarf daha çizmeniz gerekiyor. Peki, aynısından dört tane daha nasıl çizebilirsiniz? sorusuna alınan yanıtlardan sonra, çocukların yanlarına giderek yaptıkları çizimleri destekler. Kimi çocuk kurşun kalemle çizecek, kâğıdı katladığında ilk çizdiğini göremeyecektir. Bu durumda:
    — Karşı taraftaki zarfı görmen için ne yapmalısın? Acaba başka bir kalem kullansan görünür mü? Hangi kalemi kullanırsan görebilirsin? Camda kopyalama nasıl bir fikir sence?gibi sorulara yanıtlar alınır. Bazı çocuklar kopyalamadan çizmişse, bu çocukların çizimlerinin üstüne bir kağıt koymaları ve çizdiklerini birebir kopyalamaları, sonra da kesmeleri, kestikleri zarfları üst üste koymaları istenir.
    — Sence bunlar aynı büyüklükte olmuşlar mı? Hangisi büyük? Bunları büyükten küçüğe doğru sıralar mısın? denir. Daha sonra içinden birini seçmeleri ve bunu kalıp olarak kullanıp çizim yapmaları söylenir. Bütün çocuklar çalışmalarını bitirince zarfları numaralandırmaları söylenir.

    DEĞERLENDİRME: Çocuklar alıştırma kâğıtlarını yere yan yana dizerler. Çocuklar sıra ile kopyalamak için kullandıkları tekniği anlatarak arkadaşlarına düşüncelerini açıklarlar.

    ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER:
    • Çocuklar çember oluşturacak biçimde oturur. Her çocuk kendi zarfını önüne bırakır. Kimin önünde ne renk ve desende zarf olduğuna dikkat etmeleri için bir süre verilir. Müzik süresince zarfları sahiplerine vermeleri gerektiği kuralı açıklanır. Bir ebe dışarı çıkar. Zarflardan ikisinin yeri değiştirilir. Mavi yunus Okul Öncesi Eğitimde Drama CD’si çalınmaya başlanır. Süre dolmadan zarfları sahiplerine veren oyuncu, bir puan kazanır. Oyun, bütün oyuncuların sırayla ebe olması ile tamamlanır. Oyunda bir puan alabilenleri, alanları tokalaşarak kutlar.

    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:


    VELİ KATILIMI:
    • Bugün okula farklı özellikte zarflar, kâğıtlar götürürsem, Renk, Boyut, Boş-Dolu, Kullanılmış-Kullanılmamış özelliklerine göre önce gruplandıracağız. Sonra sıralama oyunlarını oynayacağız. Postacı şapkası ve çantası bulabilir miyiz? Postacıları özel bir giysi giydikleri için tanıyabildiğimizi evde konuşalım.
    • ’Ne Kayıp?” oyununu altı zarf kullanarak oynayacağız. Evde benimle oynar mısınız? Ben masadan bir zarf alacağım; siz gözünüzü açınca hangi zarfın kaybolmuş olduğunu bilmeye çalışacaksınız. Bilemezseniz ben o zarfla ilgili belirli özellikleri söyleyerek size ipuçları vereceğim. Sonra ben ebe olacağım.
     
  9. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0
    ETKİNLİK ADI:TOPRAK

    ETKİNLİK TÜRÜ:FEN, MATEMATİK, SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL GRUP ÇALIŞMASI)

    YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:

    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

    BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri:

    Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

    BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri:

    Nesne/varlığın adını söyler. (TOPRAK, KİL, ÇAMUR)
    Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
    Nesne/varlığın dokusunu söyler.(YUMUŞAK, YAPIŞKAN, BALÇIK, ÇAMUR)

    BA Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri:

    Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.
    Nesne/varlıkların dokusunu ayırt eder, karşılaştırır.(BAHÇE TOPRAĞI İLE KİL)

    PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:

    Nesneleri sıkar.
    Malzemelere elleriyle şekil verir.
    Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

    ÖBA Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
    Göstergeleri:

    Elini/yüzünü yıkar.

    ÖBA Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.
    Göstergeleri:

    Tehlikeli olan durumları söyler.
    Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.
    Temel güvenlik kurallarını bilir.
    Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur.
    Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.

    SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:

    Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.


    Malzemeler:
    Kil, pipet, toprak, çamur, hamur kalıpları,


    Sözcükler ve Kavramlar:
    Çamur, kil
    Büyük-Küçük, Az-Çok

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Çocuklar okula getirdikleri killeri fen ve doğa köşesine koyarlar. Sonra çocuklarla bahçeye çıkılır. Toprağı incelemeleri, toprakla bir süre oynamaları istenir. Ardından ellerine sulama kapları verilir. Toprağı ıslatırlar. Islanan toprağa ne olduğu sorulur. Çamurlu toprağa basarlar. Ayaklarının izini çıkarırlar. Birbirlerinin ayaklarının büyüklüğü ile kendi ayağının izini kıyaslarlar.

    Islanan toprak üzerine bir süre kürdanla, pipetle, taş parçaları ile, hamur kalıpları ile resim yaparlar. Bu sırada birbirlerinin üzerine, yüzüne çamur, pipet ucu, taş gelmemesi için uyarılarda bulunulur.

    Sonra sınıfa girilir. Fen merkezine bıraktıkları kile dikkatleri çekilip masalara geçerler. Renk, şekil özelliği ile kilin dışarıdaki toprağa benzeyip benzemediği sorulur. Bunun da toprak olduğunu, adının kil olduğu söylenir. Toprakla neler yapabildilerse aynı işlemin fazlasını kil ile yapabilecekleri söylenir. Bütün çocukların eline yoğrulmuş kilden farklı miktarlarda birer parça verilir. Öğretmen de eline bir parça kil alıp bir top yapar. Yanındaki çocuğa; 'benim topum mu büyük, senin topun mu?', diye sorar. Sonra öğretmen her çocuğun yanındaki arkadaşı ile toplarının büyüklüğünü kıyaslamasını söyler.

    *Öğretmen çocukları yanında oturan çocuk ile eşleştirir. Büyük topu olan çocuk küçük topu olan çocuğa şunu söyler; 'benim topum seninkinden büyük. Lütfen senin küçük topunu bana verir misin?' Küçük topun sahibi çocuk yönergeyi uygular. Büyük topun sahibi 'teşekkür ederim, şimdi ikimizin topu ile daha büyük bir top yapacağım', der. Gruptaki çocuklar oyunu sevdilerse, daha büyük top yapmak için aynı biçimde devam edilir. En son kocaman bir top yapılır. İlk oyuna başladığımızda topların az mı, çok mu olduğu sorulur. Topların neden azaldığı sorulup çocukların 'çünkü topları birleştirip büyük top yaptık.', demeleri için desteklenirler.
    ***Öğretmen tekrar çocuklara kil dağıtır. Bu defa eşit miktarda verir. Çocuklar kil ile istedikleri şekilde bir süre oynarlar. Öğretmen çocukların yanına gidip tek tek ne yaptıklarını sorar. Yapılan eserler bir kağıt üzerinde kurumaya bırakılır. Ellerini yıkamak için sıra olurlar. Ellerini yıkamadan önce elbiselerinin kollarını çeker ya da kıvırırlar / öğretmen çekmelerine, kıvırmalarına yardım eder. Ellerini yıkarlarken musluğu yeterince açmaları, kollarını yukarı kaldırmadan yıkarlarsa ve lavaboya yaslanmazlarsa üstlerinin ıslanmayacağı belirtilir. El yıkama şarkıları söylenip tırnaklarının içini, parmaklarının arasını, ellerinin üstünü güzelce yıkarlar.


    DEĞERLENDİRME:
    Çamurla mı kil ile mi oynamak daha güzeldi?
    Çamurla neler yaptınız?
    Kimin ayak izi daha büyüktü?
    Ayak izinizi çıkartırken ayağınız çamura battı mı? Ayağınızı çamurdan kolay çıkarabildiniz mi?
    Oyun oynarken arkadaşınızın üstünü çamurlayan oldu mu?
    Bir sonraki oyunumuzda nelere dikkat etmeniz gerekli?
    Kil ile büyük top yapınca toplar çoğaldı mı, azaldı mı?
    Zamanımız olsaydı, kil ile başka neler yapmayı isterdiniz?



    ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:

    Kil ile yılan yapabilirler. Aynı uygulama şekli ile yılanların uzunluklarını ölçerler.


    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
    Bedenlerini kazalardan ve tehlikelerden korumaları için gerekli tedbirler alınır.
    Ellerini istenilen şekilde yıkamalarına titizlik gösterilir. Gerekirse konu ile ilgili ödül panosu oluşturulur.


    Veli katılımı:
    Okula kil göndermeleri istenir. Kilin küçük kas gelişimine olan etkilerini anlatan bir makale broşür haline getirilerek eve gönderilir.
     
  10. ŞenayYalçın

    ŞenayYalçın Yeni Üye

    Katılım:
    22 Nisan 2016
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Merhaba değerli hocalarım;
    Lisans 3. Sınıf Çocuk Gelişimi öğrencisiyim. Hocamız final ödevi olarak iki adet matematik ve iki adet fen etkinliği istiyor. Bu yazdığımız etkinliklerden bir tanesini, yani matematikten bir tane, fenden bir tane olmak üzere bir anaokulunda uygulamamızı istiyor. Etkinlikleri bütünleştirilmemiş istiyor. Matematik etkinliğinin konuları; parça bütün ilişkisi, birebir benzerlik. Fen etkinliğinin konuları; hava, su. Sizlerden örnekler istiyorum. Rica etsem bana yardımcı olur musunuz?
     
  11. Gulsah1996

    Gulsah1996 Yeni Üye

    Katılım:
    10 Şubat 2016
    Mesaj:
    34
    Alınan Beğeniler:
    1

Bu Sayfayı Paylaş


  • Okul Öncesi

    OkulOncesi.net Yenilenen arayüzü ve yazılımı ile siz değerli öğretmenlerimizin kolay kullanımı için yeniledik. Cepten, tabletten her türlü cihazdan kolay erişim imkanı bulunmaktadır. Okul Öncesi etkinlikleri için doğru sitedesiniz.
  • OkulOncesi.net Reklam

    OkulOncesi.net reklam işlemleri için [email protected] adresinden iletişime geçebilirsiniz.