Neler yeni

Sevgi Projesi (Aylık)

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#1
PROJE KONUSU:SEVGİ
TEMA: SEVGİ


Öğretmene Yardımcı Noktalar:
• Sevgi kollayıcı olmaktır, sevgi paylaşmaktır.
• Başkalarını sevmek, onlar için iyi olanı istemek demektir.
• İç dünyamız güçlü olduğunda, sevgi dolu olmak kolaydır.
• “Görevimiz… tüm canlı varlıkları ve tüm doğayı kucaklamak için şefkat çemberimizi genişleterek

1.Hafta
Sevginin tüm insanların birbirine karşı hissettiği güzel ve değerli bir duygu olduğundan bahsedilir.Herkes sevdiği kişi ve nesnelerden örnekler verir.Sevgi duyulan kişi ve nesneklere nasıl davranılması ve sevgini ifade ediliş şekillerine örneklemeler verilir.
Daha sonra herkesin sevdiği renklerin neler olduğunu soran öğretmen,herkese üzerinde dans edebileceği sevdiği renkde daire şeklinde kesilmiş kartonları dağıtır.Renklerin dansı draması canlandırılır.

Renklerin Dansı
Eğitimci çocuk sayısı kadar ve bir çocuğun üzerinde ayakta durabileceği kadar büyüklükteki kırmızı, sarı, mavi, renkli fon kartonlardan daireler yapar ve bu daireleri belli bir düzen içinde yere yayar. Çocukların hoşuna giden bir müziği çalmaya başlar. Çocuklar müzik başlayınca kendi dairelerinin üzerinden iner ve başka bir dairenin üzerine çıkar. Müzik durunca herkes üzerinde durduğu dairenin rengini söyler. Oyun çocukların ilgilerine göre devam eder. Bir daireden diğer daireye çocuklar; geri geri, yan yan, zıplayarak, tek ayakla, sürünerek, hızlı, yavaş şekillerde geçerler.



2.Hafta
Öğrenciler gözleri kapalı sevgi kavramını hissederler ve düşündüklerini zihinlerinde canlandırırlar ve resmini oluştururlar. Bütün sınıf el ele tutuşarak grupça sevgi heykeli yaparlar.

Sevgi kalpleri projesi
Uygulama:
• Öğrenciler kestikleri kalplerin üzerine arkadaşlarına sevgi mesajı yazarak, kalpleri renkli kağıt ve değişik malzemelerle süslerler.
• Kalplerini arkadaşlarına hediye ederken yüksek sesle mesajı okurlar.
• Sevgi ağacının üzerine sınıfça kalpleri asarlar ve sevgi heykeli oluştururlar.

3.Hafta
Çocuklara herkesin biribirinden farklı özelliklere sahip olduğundan,ve bu farklılılkları ile arkadaşlarımızı sevdiğimizi belirtiriz.Dünyamızı değişik özelliklere renklere ,yüz şekillerine sahip,insanlarla paylaştığımızı,ama tüm çocukların sevimli olduğundan bahsederiz.Daha sonra,herkes en sevdiği arkadaşını söz hakkı alarak söyler, ve sevdiği arkadasını hangi özelliğinden dolayı sevdiğinden bahseder,ardından bu kim oyununa başlanır.

Bu Kim Oyunu
Çocuklar, yarım halka biçiminde ( yere ta da iskemleye ) otururlar.Öğretmen sorar :"-Ben kara gözlü, kıvırcık saçlı bir kız görüyorum; kim bu ?" Çocuklar, öğretmenin bakmakta olduğu çocuğa bakarak, sorduğu kızın kim olduğunu bulurlar, adını söylerler.Aynı oyun, çocukların aşağıda gösterilen başka özellikleri sorularak da oynanır :
a) Göz renkleri ve biçimleri ( mavi, kahverengi, yeşil, kara, iri, küçük…vb )
b) Yüz biçimleri ( yuvarlak, uzun…vb )
c) Saç rengi ve biçimi ( kara, sarı, kahverengi, kıvırcık, düz, dalgalı ; uzun, kısa…vb )

Bu tür oyunlar, usandırmamak koşuluyla, arkadaşlarının çeşitli özelliklerini ( ve bu arada renkleri ) çocuklar öğreninceye kadar sürdürülür.



_Çorlu Zübeyde Hanım Anaokulu' ndan alınmıştır. Teşekkürler._
 

Helin

Yeni Üye
Katılım
15 Kas 2011
Mesajlar
1
Beğeniler
0
#2
Ellerinize sağlık Meltem Hocam. Ayrıca yeni site(n/m)iz hayırlı olsun :)
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#5
DEĞERLER EĞİTİMİ SÜREKLİ ELE ALINMASI GEREKEN TEMALARDANDIR.

DOLAYISI İLE SADECE ÜÇ HAFTA İLE SINIRLI KALMAMASINI DÜŞÜNÜYORUM.

ÖYLE Kİ BAZI TEMALAR, ÇOCUKLARIN GÜNLÜK DAVRANIŞLARINA GÖRE ŞEKİL BULUR.

BUNUN İÇİNDİR Kİ GÜNLÜK PLAN İÇİNDE YER ALMADIĞI HALDE, GÜN İÇİNDE BU TEMA ÜZERİNDE EĞİTİM DÜŞÜNMEDİĞİNZ HALDE BİRDENBİRE TEMA İÇİNDE BULUVWRİRSİNİZ KENDİNİZİ...

BU KONUDA SİZLER NELER DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
 

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#6
DEĞERLER EĞİTİMİ SÜREKLİ ELE ALINMASI GEREKEN TEMALARDANDIR.

DOLAYISI İLE SADECE ÜÇ HAFTA İLE SINIRLI KALMAMASINI DÜŞÜNÜYORUM.

ÖYLE Kİ BAZI TEMALAR, ÇOCUKLARIN GÜNLÜK DAVRANIŞLARINA GÖRE ŞEKİL BULUR.

BUNUN İÇİNDİR Kİ GÜNLÜK PLAN İÇİNDE YER ALMADIĞI HALDE, GÜN İÇİNDE BU TEMA ÜZERİNDE EĞİTİM DÜŞÜNMEDİĞİNZ HALDE BİRDENBİRE TEMA İÇİNDE BULUVWRİRSİNİZ KENDİNİZİ...

BU KONUDA SİZLER NELER DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
Görüşlerinize katılıyorum öğretmenim. Değerler ve Karakter Eğitimi, eğitim sistemimize kesinlikle yerleşmelidir. Bu değerlerin çocuklar tarafından kazanılması, sadece sosyo kültürel çevreye ve aileye bırakılmamalı, eğitimin her kademesinde yer verilmelidir. Verilecek değerlerin hiç biri 3-5 gün ya da haftayla sınırlı olamaz zaten. Şu an izlenen yöntem, her bir değere 1 ay zaman ayırmak, her ay farklı bir değeri ele almak. Tabi bunun diğer aylar boyunca, bütün bir dönem boyunca, hatta hayat boyunca devamını sağlamak bizim elimizde. Dediğiniz gibi o günkü planımızda, programımızda o tema olmasa bile, birdenbire onu uygularken, onun içinde buluruz kendimizi bu yüzden :)
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×