1. Sitemizin yazılımı değişmiş olup kullanıcı adı ile girişlerde başlangıçta sorun yaşanabilir , özellikle kullanıcı adında Türkçe Karakter olanlar. Giriş yapmak için kullanıcı adı yerine mail adresiniz ile giriş yapınız. Sorun yaşarsanız [email protected]'dan bana ulaşabilirsiniz.İbrahim ERDOĞAN
    Duyuruyu Kapat

Sonbahar ile ilgili Drama, Türkçe, Sanat Etkinlik Planı

'Sonbahar Mevsimi Etkinlikleri' forumunda Emel Hoca tarafından 17 Kasım 2012 tarihinde açılan konu

  1. Emel Hoca

    Emel Hoca Moderator

    Katılım:
    13 Ekim 2011
    Mesaj:
    2,988
    Alınan Beğeniler:
    0

    Sonbahar ile ilgili
    Drama,
    Türkçe,
    Sanat
    Etkinlik Planı



    ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
    17.11.2012

    PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERİN PLANLARINA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.

    HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


    Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.



    ETKİNLİK ADI: SARI GİYSİLER GÜNÜ (SARI RENK VE TONLARI )


    ETKİNLİK TÜRÜ:MÜZİKLİ DRAMA-TÜRKÇE, SANAT (BİRLEŞTİRİLMİŞ BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

    Yaş Grubu (Ay) : 48-66



    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

    DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:

    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
    Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
    Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
    Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.


    SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:

    Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

    MATERYALLER:yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar


    SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
    Ritmik sayı sayması
    Yeşil renk, sarı rengin tonları.
    Kurumuş-yaş
    genç-yaşlı, uzun-kısa



    ÖĞRENİM SÜRECİ

    Çocuklar sınıfa dağılırlar. Yönergeyi dinlemek için hazır beklerler.

    — Şimdi hangi ağacın yaprağı olmak istediğinizi düşünün. Ağacınızın genç-yaşlı, uzun-kısa olduğuna karar verin.

    — Bu ağacı kim dikmiş olabilir? Ağaç olarak nelere ihtiyacınız olduğunu düşünün. Şimdi oyunumuza başlayalım.

    — Herkes istediği yere geçsin. Kökleriniz toprağı tutuyor. Rüzgâr esiyor. Ağaç sallanıyor. Yapraklarınız dökülmeye başlıyor. Yağmur her yerinizi ıslatıyor. (Sonbahar Geldi şarkısı bu bölümde birlikte söylenir.)

    — Ben yanınıza geliyorum. Ben çöpçü olmak istiyorum. Dökülen yaprakları süpürüyorum. Çevreyi temizliyorum…(Öğretmen süpürme hareketi yapar, çocuklar bu sırada bir araya toplanırlar. Öğretmen, arkadaşlarına sokulmayan çocuğun yanına giderek aşağıdaki sorulardan uygun olanını çocuğa sorar.

    DEĞERLENDİRME:
    —Bir ağaç olarak konuşabilseydin bu yaşadığın olaylardan sonra duygularını bana ne söyleyerek anlatırdın?
    — Yağmur yağınca ıslanmaktan hoşlandın mı? Neden?
    — Rüzgârın esmesi seni rahatsız etti mi?
    — Arkadaşın sana dokunduğunda rahatsız oluyor musun? (Drama sırasındaki davranışlara göre genişletilebilir.)
    — Yaprağının dökülmesi canını acıttı mı?
    — Yaprağın neden döküldü?
    — Ağaç olarak nelere ihtiyacın oldu?
    — Seni kim dikti? Neden dikmiş olabilir?

    Çocuklar kâğıt alarak masalara geçerler.
    • Pastel boyalarla her çocuğun kendi ağacının resmini yapmaları istenir.


    • Uygun ortam ve zaman olursa drama kaldığı yerden özgün öyküye dönüştürülebilir. Çocukların oluşturdukları özgün öykü öğretmen tarafından yazılır. Daha sonra çocuklara okunarak böyle güzel bir öykü oluşturabildikleri için gurur duymalarını sağlayacak sözler söylenir.

    ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
    Öğretmen ve çocuklar sarı giysiler giymiş olarak okula gelirler.



    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
    *Çocuklar drama için gerekli konsantrasyonun sağlanması için ağaçların rüzgardaki hareketleri sorulur. Ağaçların yerinde olsalardı, kendilerini naslı hissedebilecekleri gibi sorular sorulabilir.


    Çocuk açısından:
    Giysilerindeki sarı renk tonlarına uygun olarak, açık renkten koyu renge doğru sıralanabildiler mi?
    Duygularını drama yolu ile ifade edebildiler mi?
    Yarım bırakılan öyküyü tamamlayabildiler mi?

    Öğretmen açısından:
    Çocuklarla zevkli dakikalar geçirebildim mi?
    Aksaklık oldu mu?
    Farklı bir uygulama yapıldı mı?

    Planlama açısından:
    Geçişler etkili miydi?
    Amaçlara ulaşılabildi mi?
    Öğrenme süreci içinde seçilen etkinlikler amaçlara uygun muydu?
    Farklı ne yapılabilirdi?
     

Bu Sayfayı Paylaş


  • Okul Öncesi

    OkulOncesi.net Yenilenen arayüzü ve yazılımı ile siz değerli öğretmenlerimizin kolay kullanımı için yeniledik. Cepten, tabletten her türlü cihazdan kolay erişim imkanı bulunmaktadır. Okul Öncesi etkinlikleri için doğru sitedesiniz.
  • OkulOncesi.net Reklam

    OkulOncesi.net reklam işlemleri için [email protected] adresinden iletişime geçebilirsiniz.