ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
28.11.2012-Çarşamba
PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.
HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.
ETKİNLİK ADI: ROBOTLAR
Etkinlik Türü: TÜRKÇE, DRAMA (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 48-66 ay
BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
DA Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Konuşma sırasında göz teması kurar.
Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.
Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
Sohbete katılır.
Konuşmak için sırasını bekler.
Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 9: Sesbilgisi farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:
Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.
Aynı sesle başlayan sözcükler üretir.
MATERYALLER:
Robotü, dede ve çocuk kukla.
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR
Robot
ÖĞRENME SÜRECİ
• Kahvaltı sonrası minderlere oturulur. Serbest oyun sırasında arkadaşlarının liderliğine göre mi, kendi isteklerine göre mi oyun oynadıklarını anlatırlar. Öğretmen:
-—Robotlar, kendi isteklerine göre değil, bizim programlamamız doğrultusunda çalışırlar. Bugün oyunda kimler robot olmuşlar?
—İnsanların kendi davranışları hakkında seçme özgürlüğü var mıdır?
—Sizin evinizde kimin seçme özgürlüğü var? gibi sorular sorduktan sonra ''Robot Dede' öyküsünü kuklalarla anlatır.
• Çocuklar öykü sonrası DRAMATİK OYUN MERKEZİNDE özgün kukla oynatabilirler.
• ‘’Robot’’ kelimesinin başında hangi sesin olduğu sorulur. ‘’R’’ sesi ile başlayan kelimelere örnekler verirler.
• Öğretmen, kukla oyunundan sonra çocuklara, oyun ile ilgili olarak robotlarla insanlar arasındaki farkları sorar. Ayağa kalkmalarını ister.
—Şimdi sizin düğmenize basıp çalıştıracağım, dedikten sonra, çocukların tek tek burunlarına dokunur. Çocuklar serbest hareketlerle sınıf içinde dolaşırlar. Öğretmen daha sonra.
—Çömel, yavaş yürü, başını kaşı, kolunu havaya kaldır, der.
—Aaaa sizden gacur gucur sesler geliyor, neye ihtiyacınız var acaba? diye sorar ve çocuklardan ‘’yağ’ yanıtı gelince:
—O zaman sizi hemen yağlayayım, der ve çocukların kulağına dokunur.
—Yağlanmak robotlarımı neşelendirdi, ne güzel! der.
—Şimdi enerjiniz bitti, durdunuz, denir ve çocuklardan enerji için neye ihtiyaçları oldukları sorulur. Alınan yanıtlardan sonra istedikleri enerji verilir. Pil takılır /fişleri takılır. Robotlara yeni komutlar bu defa tek tek verilir.
—Sen, yere düşen oyuncağı toplama robotu ol, senin düğmene basıyorum,
—Sen, kukla köşesini düzelten robot ol, seni çalıştırıyorum, gibi her çocuğa düzensiz görünen köşelerin düzenlemesi yaptırılır.
—Şimdi de eşleşin. Biriniz robot, diğeriniz robotun sahibi olsun, denir ve bir süre oynarlar. Sonra yere otururlar, oyunda aldıkları rolleri açıklarlar.
DEĞERLENDİRME:
- Robot olduğunuzda benim isteklerime göre mi, kendi isteğinize göre mi hareket ettiniz?
—İnsanların kendi davranışları hakkında seçme özgürlüğü var mıdır? sorusu tekrarlanır.
—İnsanlar her zaman kendilerinden istendiği gibi mi davranırlar?
—Oyun oynarken kimin istediği gibi davrandığını hatırlıyor musun?
—Evet, ise bu senin seçimin miydi?
—Büyüklerimizin ve arkadaşlarımızın isteklerini yerine getirmek sizce robot olmak demek mi?
—Oyunda hepiniz anne ya da baba olmak isteseydiniz, hiç kimse çocuk olmak istemeseydi nasıl bir çözüm bulabilirdiniz? (İki komşu anne ya da teyze, babaanne, anneanne olabilirdik şeklinde çözüm önerileri getirirler.)
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
* Drama ve kukla oyunu sırasında bütün çocukların rol almış olmasına dikkat edilmeli, unutulan çocuk olmamalıdır.
* Çocukların kendi özgür iradeleri ile hareket edip etmedikleri gözlenmeli, gerekli notlar alındıktan sonra yapılan değerlendirmelerde herhangi bir problem belirlenmiş ise veli görüşmeleri düzenlenmelidir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
https://www.okuloncesi.net/etkinlik-havuzu/1-sanat-etkinlik-planlari-11385-2.html#post20953
Linkindeki sanat etkinliği planına yer verilmelidir.